שתף קטע נבחר

10 המכות של מחפשי העבודה בחגים

מעסיקים שלא חוזרים, מרדף אחרי הצעות עבודה, שאלות הזויות בראיונות עבודה ואובדן ססטוס והטבות - הכירו את 10 המכות של מחפשי העבודה. החדשות הטובות: גם בתקופת החגים כדאי להמשיך לחפש

***בשיתוף AllJobs***

 

פסח הוא תקופה לא קלה עבור מחפשי העבודה. אמנם אין בעיה של מחסור בימי חופש, והם לא שומעים את הקיטורים המסורתיים על גובה תלושי החג, אבל התחושה היא שכל החיים בהולד, בהמתנה הזו ל"אחרי החגים" ולחידוש חיפושי העבודה. ברוח חג הפסח אספנו עבורכם 10 מכות שמאפיינות חיפוש העבודה בזמן החגים וגם - דרכים להתמודד איתן.

 

לא רק המעסיק: השאלות שצריכים לשאול בראיון עבודה

רגע לפני ההחלטה: 3 חסרונות בקריירה עצמאית

כך תשמרו על עובד טוב, יעיל ומרוצה לאורך זמן

 

יורקים דם כדי למצוא עבודה?

למרות כל האמצעים העומדים לרשותנו בתהליך חיפוש העבודה, עדיין מתחרים על כל משרה עשרות מועמדים אחרים. אם אתם באמת רוצים למצוא עבודה ומהר, כדאי "לעבוד" בזה: לדאוג שקורות החיים שלכם מעודכנים ומייצגים אתכם ואת השאיפות המקצועיות שלכם נאמנה, להצטייד בכמה גרסאות של קורות חיים שמותאמים למשרות שונות, להתכונן לראיונות עבודה, להגיב במהירות להצעות וכדומה.

 

אמנם הגישה למשרות קלה ונוחה מתמיד, אך צריך לנקוט יוזמה כדי להיות זה שמתקדם לעבודה חדשה. מה שבטוח, בסופו של דבר העבודה הקשה תשתלם.

 

 הצעות מפוקפקות שמתחפשות ל"הצעות עבודה"

רוצים להפיץ ממרח קסמים להרזיה שהמדע טרם גילה או לקנות קרקע בכוכב נידח? לעבוד רק שעתיים ביום ולהרוויח את המיליון הראשון שלכם כבר בסוף בשבוע? הכלל כאן פשוט מאוד - מה שנשמע טוב מכדי להיות אמיתי - הוא בדרך כלל באמת כזה.

 

כדאי לשים לב באיזו פלטפורמה עלתה המשרה, באתרי הדרושים, למשל, חוקיות המודעות נבדקת לפני שהן עולות לאוויר, בניגוד למשרות שעולות בקבוצות לחיפוש עבודה במדיה החברתית, שם יותר קשה לדעת מה המקור שלהן.

 

הדברים הקטנים שמטריפים בתהליך חיפוש העבודה

"כמה פרות יש בקנדה?" ועוד שאלות לא שגרתיות בראיון עבודה שאתם תוהים מה הקשר שלהן אליכם, הצעות עבודה שלא תואמות את אופי התפקיד האמיתי, חברים ששואלים "אז מה אתה עושה כל היום?" ועוד זוטות שלמזלכם תשכחו במהרה אחרי שתתחילו לעבוד במקום החדש.

 

מעסיקים מהסוג שלא ממש תרצו לעבוד אצלם

רוב הטענות החוזרות של מחפשי העבודה כלפי מעסיקים מתייחסות להיעדר שקיפות, תהליכי גיוס ארוכים ומורכבים, דרישות תפקיד מוגזמות שיכולות לפרנס שלושה אנשי מקצוע בשקט וחוסר נימוס בסיסי.

 (צילום: Gettyimages) (צילום: Gettyimages)
(צילום: Gettyimages)
 

כיום, מעסיקים שטורחים לחזור למועמדים כדי להגיד "תודה, אך לא תודה", הם עדיין היוצאים מן מהכלל. החדשות הטובות הן שעולם הגיוס עובר שינוי מבורך, ויותר מעסיקים ומגייסים מבינים כמה חשובה חוויית גיוס של מועמדים, גם מי שלא יתאימו למשרות שביקשו לאייש.

 

פגיעה בהטבות המשרה

מצב של חיפוש עבודה, ובמיוחד בעקבות פיטורין, משמעותו לרוב פגיעה בהטבות הנלוות לעבודה שלנו, כגון רכב, טלפון נייד, מחשב או טאבלט מהעבודה, הנחות בבתי עסק ומועדוני צרכנות. החדשות הטובות, שאם תנהלו משא ומתן חכם על הסכם העסקה, סביר להניח שההטבות בתפקיד הבא יהיו מפתות יותר ממה שקיבלתם בעבר.

 

הופעה חיצונית

זה לא נעים שדווקא כשזומנתם לראיון שכל כך רציתם, קפץ לכם פצעון באמצע המצח, בדרך אליו נשברה ציפורן או נהרס לכן הפן מהרוח. נסו להתעלם מזוטות ולהתרכז בלהיות במיטבכם. אם תהיו מוטרדים ולחוצים, יבחינו בכך וספק אם הדבר ייוחס למראה שלכם. נכון, כולנו רוצים להיראות במיטבנו בראיון עבודה, אך ממילא מה שחשוב יותר זה להגיע מוכנים ולהפגין התלהבות לתפקיד.

 

צינון התלהבות

הבחנתם במשרה שנראית לכם מאוד מתאימה, שלחתם קורות חיים, אפילו יותר מפעם אחת, אבל אף אחד לא חזר אליכם. ואולי כבר הזמינו אתכם לראיון, אבל כשהגעתם התברר שהתפקיד שונה מאוד ממה שדמיינתם. או שאולי התפקיד הוא בדיוק מה שחשבתם, אבל השכר ממש מאכזב? תקופת חיפוש העבודה לעתים מטלטלת רגשית, ואין מנוס ממכות כאלה ואחרות, מה שחשוב הוא לא להתייאש ולהמשיך בכוחות מחודשים.

 

אובדן הכנסות

כשנמצאים בין עבודות, החסכונות, הפיצויים או דמי האבטלה נאכלים עוד יותר מהר מהמשכורת. זו כנראה אחת מהמכות הקשות ביותר עבור אנשים שלא עובדים - אין יבול חדש. המצב הכלכלי מתחיל ללחוץ ומצמצם את אפשרויות התמרון והבחירה שלכם. חוץ מלהתייעל בתהליך חיפושי העבודה, ניתן לשקול עבודות זמניות, לפחות עד שתמצאו את הדבר הגדול הבא.

 (צילום: Shutterstock) (צילום: Shutterstock)
(צילום: Shutterstock)
 

הרגשה של "לבד בחושך"

אנחנו מבלים את רוב זמננו בעבודה, שקשורה במידה רבה להגדרה עצמית ולביטחון עצמי שלנו. לכן תקופה ממושכת של אבטלה עלולה לגרום לתחושת דכדוך ולהרגשה שאתם "לבד בחושך". ניתן להיעזר באימון להעצמה, ליווי אישי או פשוט לשתף חברים - כל אחד מהם חיפש עבודה בשלב מסוים, וייתכן שיוכל לעודד את רוחכם, ואולי אף לעזור לכם באופן מעשי בדרך לעבודה חדשה.

 

למצוא עבודה ראשונה בתחום בלי ניסיון

כדאי לחפש משרות של מתחילים ולהשתפשף בהן, להשתלב בארגונים במשרת סטודנט או להתנדב בעמותות שונות, בדרך הזו גם תצברו ניסיון וגם תעשו משהו טוב בתמורה.

 

אם כבר זומנתם לראיון, סביר להניח שהמעסיק יודע שאין לכם ניסיון, ובכל זאת בחר להיפגש אתכם. זה הזמן להסביר למה מגיע לכם לקבל את התפקיד ולשכנע את זה שמולכם שמגיעה לכם הזדמנות.

 

קחו בחשבון שבהתחלה מתפשרים על השכר, אבל אפשר להתייחס לזה כאל דמי לימוד. בכלל, מוזר לחשוב על זה ככה, אבל המראיין והמגייס שלכם, וגם המנהל הכי בכיר - לא נולדו עם ניסיון, וגם הם חיפשו עבודה פעם.

 

הכותבת היא מנהלת תוכן קריירה וגיוס באתר AllJobs

 

***הכתבה מוגשת בשיתוף AllJobs***

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים