אלפי שקלים נמשכו מכספומט ללא ידיעת הלקוח - הבנק סירב להאמין
כשיוסף גילה משיכה בגובה 3,600 שקל מחשבון ועד הבית שהוא מנהל, הוא התפלא מאוד. לטענתו מעולם לא משך מהחשבון סכום שמתקרב לסכום זה. פניות לסניף הבנק ולבנק ישראל לא עזרו. בנק הפועלים מסר ל-ynet: "עקב הוותק והאמינות של הלקוח, אנו נזכה אותו בסכום החסר"
ב-30 השנים האחרונות לא משכתי סכום שמתקרב לסכום זה
יוסף כתב לבנק הפועלים ולאחר מכן לבנק ישראל את השתלשלות העניינים: "ביום שלישי 26 באוקטובר 2016, בשעות הערב, הפקדתי שיקים של תשלום ועד בית בחשבון הבנק של ועד הבית. ולאחר מכן, הוצאתי תדפיס של החשבון. להפתעתי, ראיתי ביום 21 בספטמבר 2016, כי בוצעה משיכה מהכספומט על סך 3,600 שקל. שלא אני ביצעתי. המשיכה הזאת בוצעה מיד לאחר ביצוע משיכה של 400 שקל שאני ביצעתי. הכרטיס נמצא ברשותי, לא אבד ולא נגנב, רק שמעולם לא הוצאתי 3,600 שקל.
"אני חוזר ומבהיר שאני לא משכתי סכום זה. לחיזוק דברי אני מפנה אתכם לבדוק ב-30 השנים האחרונות אם משכתי בכלל סכום שמתקרב בכלל לסכום הזה. יתרה מזו, ההכנסה החודשית שנכנסת לחשבון זה היא בסך של 780 שקל בחודש, ויתרת החשבון היא לצורך פיצויים מצטברים למנקה הבית המשותף ולתיקון מערכת הביוב של הבניין.
"פנינו לבנק ושם נמסר כי תלונתנו נבדקה ביסודיות, אבל הכל תקין ולא נמצא הפרש בקופת המכשיר באותו היום. בבנק התלוננו שפנינו 5 שבועות לאחר מכן, אך רק אז נעשתה ההפקדה הראשונה אחרי המשיכה ההיא. אני לא יודע אם מדובר בטעות של הבנק או מעילה של אדם זר שאולי היה אחרי בתור לכספומט אך אני פונה שוב ושוב לערוך בירור מעמיק".
בעקבות המקרה - החליף את מסגרת האשראי
יוסף אף דאג להחליף את כרטיס האשראי, כך שמסגרת המשיכה המקסימלית תהיה 400 שקל, "מהטעם הפשוט שאין לי צורך במשיכת סכומים גבוהים" הסביר. "אשר על כך אבקש לזכות את חשבון הבנק המדובר בסכום של 3,600 שקל שמעולם לא נמשכו על ידי ולא שימשו את ועד הבית".
לפי בדיקה שערכו בבנק ישראל, דקה לאחר שמשך 400 שקל, בוצעה משיכה של 3,600 שקל. המשיכה נמצאה תקינה וללא ציון קוד תקלה, ובמהלכה נמנו 16 שטרות של 200 שקל, 3 שטרות של 100 שקל ו-2 שטרות של 50 שקל. "לא דווח על עודף בקופת הבנקט למועד ביצוע הפעולה בגינה פנית אלינו", כתבו.
כלומר, גם בבנק ישראל דחו אותו בטענה שהכל תקין. בצר לו, עמד להעביר אלפי שקלים מחשבונו הפרטי לחשבון הוועד, למרות שלא משך כלל סכום זה מחשבון הוועד, כך לטענתו. במערכת הבנקאית, לא טרחו לבדוק את האופציה שאולי עמד אדם מאחוריו וגנב את הכסף. אם אדם כל כך מתעקש שלא הוא הוציא את הסכום, אדם בעל רקורד נקי בבנק, ללא משיכות בסכומים כאלה בעשרות השנים האחרונות, ללא חובות בחשבון זה, מדוע לא להאמין לו? למה שישקר לבנק? מדוע לא לבדוק את מצלמות האבטחה?
אחרי פניית ynet נמסר מבנק הפועלים: "בירור שערכנו העלה כי לא הייתה אינדיקציה לפעילות לא תקינה במכשיר הבנקט. יחד עם זאת, עקב הוותק והאמינות של הלקוח, אנו נזכה אותו בסכום החסר. הודעה ברוח זו נמסרה ללקוח ואנו מקווים שימשיך להיות לקוח מרוצה".