שתף קטע נבחר

חכו עם ההנחה של 31%: מכרז המוניות לנתב"ג בדרך לבית המשפט

ארגון בעלי המוניות דורש מרשות שדות התעופה לבטל את זכיית GETT ומוניות הדר, בטענה שהיא מבוססת על הצעה טורפנית של מחיר הפסד, וכן כי היא תהפוך את אפליקציית המוניות למונופול

מכרז המוניות בנתב"ג בדרך לבית המשפט. ארגון בעלי המוניות דורש מרשות שדות התעופה (רש"ת) לבטל את זכיית מוניות הדר וגט (GETT) במכרז להסעת נוסעים משדה התעופה בן גוריון, לאחר שהתחייבו להעניק לנוסעים הנחה בסך 31% מתעריפי משרד התחבורה. אם תסרב רש"ת צפוי הארגון לעתור נגד תוצאות המכרז.

 

במכתב ששלח בשם הארגון עו"ד צחי יגור ממשרד בר, קהן ציגנלאוב ושות', טוען ארגון בעלי המוניות, כי תוצאות המכרז יביאו להשתלטות גט על ענף המוניות ולחיזוק מעמדה כמונופול בתחום. בארגון טוענים כי ההנחה שהציעו הזוכים במכרז היא בגדר הנחה "טורפנית", ההגדרה המוענקת בתחום ההגבלים העסקיים להנחה קיצונית ולא הוגנת שמעניקה חברה כדי לדחוק מתחרות מהשוק.

   (צילום: ערן לם) (צילום: ערן לם)
(צילום: ערן לם)
 

ארגון המוניות, המאגד בתוכו מספר תחנות מוניות ובראשו עומד אברהם פריד, טוען כי ההנחה אינה סבירה, גם משום שהתעריף שקבע משרד התחבורה מבוסס על אומדן עלויות ורווח סביר לנהגי המוניות. לטענת הארגון, אלה לא יוכלו לעמוד בתעריפים כאלה מבלי להיקלע להפסדים כספיים.

 

ל"ממון" נודע כי ביום חמישי התקיימה פגישה בין מנהלי מוניות הדר, שהחזיקה במשך שנים בבלעדיות בהסעת נוסעים מנתב"ג, ואנשי גט. בפגישה דנו הצדדים בהתנגדות של נהגים רבים לשתף פעולה עם תוצאות המכרז והתעריף הנמוך שאותו התחייבו לגבות. גם נהגי מוניות שאינם שייכים לתחנת הדר מאיימים שלא להסיע ולא לאסוף נוסעים מנמל התעופה עם כניסתו לתוקף של המכרז החדש, בסוף מאי.

 

אולם בהדר ובגט בטוחים שלמרות המחאות, הם יצליחו להעמיד מספיק נהגים לשירות הנוסעים אל השדה וממנו. גורם בענף אמר כי "מוניות הדר התחייבה להעמיד את הכמות הנדרשת של נהגים לטובת הפעילות בשדה ואנחנו בטוחים שכך יהיה". מרש"ת נמסר כי המכתב טרם התקבל. מגט לא נמסרה תגובה.

 

הידיעה פורסמה הבוקר במוסף "ממון" של עיתון "ידיעות אחרונות"

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים