שתף קטע נבחר

עובדי גלובוס מקס גילו: הרשת לא שילמה משכורות

מאות העובדים הופתעו לגלות שרשת בתי הקולנוע לא העבירה את משכורות חודש מאי; לאחרונה הודח אחד השותפים בחברה, בנט קפלן; גלובוס מקס: "עושים כמיטב יכולתנו לשלם משכורות בהקדם"

אחרי שבמהלך השבועות האחרונים הודח בנט קפלן, אחד מהשותפים בחברה, מפעילת בתי הקולנוע גלובוס מקס מעכבת עתה את תשלום המשכורות לעובדים. ל"כלכליסט" נודע כי החברה לא שילמה משכורת חודש מאי לעובדיה.

 

העובדים היו אמורים לקבל אתמול (יום א') את השכר והופתעו לגלות כי הוא לא הופקד לחשבונות הבנק שלהם. לטענתם, כאשר ניסו לבדוק מול הנהלת החברה מדוע לא קיבלו שכר, נענו בתשובה כי זו "הבעיה של הבנק". גלובוס מקס מעסיקה מאות עובדים במתחמי בתי הקולנוע שלה, רובם עובדים צעירים, שעובדים במשמרות ומשתכרים שכר מינימום.

 

לאחרונה הודח קפלן, שהחזיק בבעלות משותפת על החברה, על ידי שותפיו האמריקאים. גורמים בתעשייה אומרים כי ההדחה נעשתה על רקע חילוקי דעות בין הצדדים וטענות לחוסר שביעות רצון מהתוצאות הכספיות של החברה.

 

קפלן טען כי לא ניתן להדיח אותו כבעל מניות ובין הצדדים הופעל מנגנון במבי, בסיומו הוא נשאר מחוץ לחברה. לתפקיד יו"ר חברת בתי הקולנוע גלובוס מקס, מונה רואה החשבון יואב כפיר.

 

לפי אתר החברה, "הרשת הוקמה בשנת 2007 כשותפות בין מספר בתי קולנוע של חברת גלובוס גרופ בבעלות יורם גלובוס, לאיש העסקים בנט קפלן. באמצע שנת 2014 קנתה הקבוצה בראשות קפלן את מניות החברה שהיו בבעלות גלובוס". עוד נכתב כי הרשת מפעילה כיום 11 בתי קולנוע ברחבי הארץ, ובשנה הקרובה היא מתכוונת לפתוח ארבעה מתחמים נוספים.

 

מגלובוס מקס נמסר בתגובה כי "אנו עושים כל שביכולתנו לשלם את המשכורות לעובדים בהקדם".

 

מטעמה של עו"ד חיות גרינברג המייצגת את העובדים נמסר: "אכן עובדי גלובוס מקס טרם קיבלו את שכר חודש מאי. לחברה יש יכולת לשקם את עצמה ולהסדיר את חובותיה ואנו מצפים שהיא תעשה את המהלכים המתאימים במהירות הנדרשת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים