מחפשים עובדים? אל תבטיחו להם "תנאים מעולים ואפשרויות קידום"
בעולם הגיוס התחרותי של היום, קשה ללכוד את תשומת ליבם של המועמדים הטובים והמתאימים. המחיר - זמן גיוס ארוך ושלל טפסי קורות חיים לא רלוונטיים. איך משנים את זה? ממקסמים את ניסוח המשרה. מדריך
בשיתוף AllJobs
איך מזרזים ומייעלים תהליך חיפוש ומציאת עובדים מתאימים? מתחילים בניסוח של מודעה שיווקית ממוקדת שתמשוך אליה קורות חיים מתאימים. בעידן הדיגיטלי והמהיר בו אנו חיים, כבר לא ניתן להתעלם מעקרונות הפרסום - גם בתחום גיוס העובדים. ללא חשיבה שיווקית, התהליך עלול להתארך ולגזול זמן ומשאבים מיותרים. רוצים לבצע גיוס מוצלח? הנה חמישה כללים שיסייעו לכם לפרסם מודעה שמביאה תוצאות.
הקפידו על שקיפות בתיאור התפקיד
מעסיקים רבים בוחרים להשתמש בתיאורי תפקיד עמומים, ולא פונים למחפשי העבודה בגובה העיניים. לפעמים זה נובע מחוסר רצון לפרט, ידע מועט של האדם הממונה על הפרסום לגבי אופי התפקיד, או גישה שדוגלת במתן פרטים רק בשלב מתקדם יותר של הגיוס.
אם אתם לא מעוניינים בראיונות טלפוניים מיותרים, זכרו כי מחפשי העבודה רוצים בשלב הזה לקבל מידע חיוני אודות המשרה והתפקיד כפי שהוא באמת. נתונים כמו שעות העבודה או מיקומה הגיאוגרפי של החברה הם הבסיס שממנו יחליטו האם להתעמק במשרה, או לעבור הלאה.
עם כל הכבוד לשיווק - היזהרו מגוזמאות
עוד תופעה נפוצה במודעות הדרושים היא כותרת בומבסטית המסתירה מאחוריה תפקיד אפרורי. כך נוצר פער שגורם לאכזבה בקרב המועמדים. כותרות כגון "תפקיד של פעם בחיים" או "המשרה שתזניק לך את הקריירה", שמאחוריהן מסתתרת משרת שירות לקוחות ממוצעת לכל הדעות, לא תשכנע את מחפשי העבודה לשלוח קורות חיים.
אז מה עושים? משתמשים בתבונה במה שכן יש להציע: למשל, סיפורי הצלחה של עובדים ושביעות הרצון שלהם מהארגון. אם ניתן, ציינו את גובה השכר המוצע (זה תמיד מעניין!) וכך גם תוכלו לבצע סינון התחלתי מבחינת ציפיות השכר של המועמדים.
השקיעו מחשבה בכותרת המשרה
האופן שבו אנו, כגולשים, סורקים את הטקסט, מעניק לכותרת חשיבות עליונה. כותרת טובה תציין את ה"תכלס" של המודעה שלכם, שהוא, כמובן - התפקיד המדובר. חשבו על הצד השני, על מחפשי העבודה המביטים כל יום ברשימת המשרות היומית שקיבלו למייל שלהם. לעתים מדובר בעשרות משרות, כך שכותרת שמכילה רק תנאים מעולים ואפשרויות קידום לא תגיד כלום למי שקורא אותה - פשוט כי התפקיד עצמו לא מצוין בה.
כותרות מוצלחות הן אמיתיות ושקופות, וכוללות את תיאור התפקיד בצורה הכי ברורה שיכולה להיות. למשל, "מפתח/ת הדרכה מתוקשבת לחברת ביטוח" או "מנהל/ת רשתות חברתיות לאתר אינטרנט מוביל". ככל שתהיו ממוקדים יותר בתפקיד ובתחום הפעילות של החברה - כך תתמצתו את המשרה המוצעת, וזהו הרי ייעודה של הכותרת.
הדגישו את דרישות התפקיד
כל תפקיד מביא עמו דרישות בסיסיות, חלקן הכרחיות וחלקן מהוות יתרון. הגדרת תנאים אלו מראש תחסוך אי הבנות וזמן יקר בהמשך התהליך. עבור המועמדים, היא תחסוך ציפייה מיותרת מתפקיד שלא הולם את ניסיונם, בין אם הוא מועט ובין אם הוא עשיר מדי.
קחו לדוגמה דרישה כמו "שליטה בספרדית ברמת שפת אם, לצורך כתיבת הצעות מחיר, מצגות, מאמרים וכדומה". חשיבותה לביצוע התפקיד קריטית? אם התשובה היא כן ציינו אותה בראש רשימת הדרישות ורצוי אפילו בכותרת: "דרוש /ה מזכיר /ה בעל /ת שליטה בספרדית ברמת שפת אם". מכאן, הדרך למציאת המועמד הרלוונטי תהיה קלה יותר.
הימנעו מאפליה
החוק לשוויון הזדמנויות בעבודה אוסר על מעסיקים להפלות בין עובדים לא רק על רקע מין, גזע או גיל. בחוק קיימים סעיפים נוספים אשר מונעים אפליה על רקע נטייה מינית, הורות או מקום מגורים. חשוב לדעת כי נוסח מפלה מהווה חשיפה לתביעה משפטית, וברוח עידן הרשתות החברתיות שבו היד קלה על המקלדת, הוא עלול להיות גם בסיס לשיימינג של המותג. לכן, חשוב שכל הגורמים המעורבים בפרסום המשרה, זוטרים כבכירים, יכירו היטב את החוק ויימנעו מתהליך גיוס המפלה מועמדים מכל סיבה שהיא.לסיכום, הקפדה על מודעה מנוסחת היטב עם מחשבה מאחוריה, ופנייה לקהל היעד בגובה העיניים, יכולות לסייע רבות ליעילותו של תהליך הגיוס. זה אמנם לא מבטיח גיוס מיידי של מועמד החלומות שלכם, אבל כך תדעו שעשיתם כמיטב יכולתכם - כבר מהצעד הראשון.
הכותבת היא מנהלת תוכן בנושא עבודה, גיוס וקריירה ב-AllJobs