בקשה לייצוגית: בנק לאומי חייב בעמלה בניגוד להבטחתו
לטענת התובעת, בכל פעולה שביצעה להעברת כספים באמצעות האינטרנט, הופיעה הודעה שהיא זכאית להנחה במלוא סכום העמלה, אולם בפועל הבנק גבה ממנה עמלה חלקית
תביעה ובקשה להכיר בה כייצוגית הוגשה לאחרונה לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד, כנגד בנק לאומי בטענה כי הוא גבה עמלות מלקוחות שביצעו פעולות באינטרנט וזאת בניגוד להתחייבות שלא לגבות תשלום.
לטענת התובעת, לקוחה של הבנק, בכל פעולה שביצעה להעברת כספים באמצעות האינטרנט, הופיעה הודעה בה נכתב: "פעולה באינטרנט משתלמת יותר. לידיעתך בסניף היית משלם 5.5 שקלים יותר". הלקוחה גם נדרשה להקיש קוד סודי ולאשר את הפעולה לאחר הופעת ההודעה.
התובעת מציינת כי הואיל ועלות ביצוע הפעולה בבנק עומדת על 5.5 שקלים, הרי שלמעשה, מתוך רצון של הבנק לעודד שימוש מקוון, סכום העמלה שהלקוח נדרש לשלם בביצוע פעולה באינטרנט הוא אפס.
למרות זאת הבנק חייב אותה, וכך גם מן הסתם לקוחות אחרים, בעלות עמלת ערוץ ישיר בסך 1.65 שקל, בגין כל פעולה.
התובעת מציינת כי ההודעה הופיעה במשך תקופה ארוכה, בכל פעם שביצעה העברה בנקאית באמצעות האינטרנט, וכך גם לדבריה אצל לקוחות אחרים, תוך הטעיה של ציבור הלקוחות לבטחת שווא להנחה, למעשה, שלא ניתנה.
בכתב התביעה, בית המשפט מתבקש להורות לבנק להשיב לכל הלקוחות שביצעו פעולות דומות באינטרנט את ההפרשים המגיעים להם בתוספת ריבית והצמדה. סכום התביעה הכולל טרם הוגדר והערכה היא שמדובר בסכום של מיליוני שקלים.
מבנק לאומי נמסר: "הבנק דוחה את הטענות המפורטות בבקשה וימסור את תגובתו לבית המשפט".