שתף קטע נבחר

נפצע במגרש אחרי הלימודים. הפיצוי: 90 אלף ש'

במהלך משחק כדורגל ביישוב מסעדה שבר נער את הקרסול. השופטת הטילה את רוב האחריות על ביה"ס והמועצה, שידעו שהמגרש לא תקין

בית משפט השלום בצפת קבע לאחרונה שרשת בתי הספר "עתיד" והמועצה המקומית מסעדה בצפון ישלמו 90 אלף שקל לנער ששבר את הקרסול בעת ששיחק כדורגל עם חבריו במגרש בית הספר בשעות הערב. השופטת מיכל ברלינר לוי פסקה לנער פיצוי חלקי בלבד לאחר שהודה ששיחק במגרש אף שידע כי אינו תקין.

 

האירוע התרחש ב-2005, כשהתובע היה נער, והתביעה הוגשה ב-2012. לדבריו הוא מעד על בליטה בשולי רצפת המגרש הבית ספרי והסתייע בחבריו כדי לחזור לביתו. בהמשך הוא נלקח לטיפול רפואי ואובחן עם שבר בקרסול הימני, שבגינו נאלץ לעבור שני ניתוחים.

 

לטענתו, בית הספר והמועצה אחראים לנזקים שנגרמו לו משום שידעו על המפגעים ברצפת המגרש ולא דאגו לתקן אותם. הוא ציין שבית הספר נהג להשאיר את שעריו פתוחים לאחר שעות הלימודים והמורים היו מודעים לכך שחלק מהתלמידים באים לשחק במקום.

 

הנתבעות הכחישו את הנסיבות שבהן נפצע הנער וכפרו באחריותן לפצות אותו על נזקים שנגרמו לו עקב פציעה במשחק כדורגל – סיכון רגיל וידוע. במידה שבכל זאת ייקבע כי עליהן לפצות את הנער, הן ביקשו להטיל עליו חלק משמעותי מהאחריות משום שהכיר את המגרש ושיחק בו מחוץ לשעות הלימודים על דעת עצמו.

 

אבל העדויות שכנעו את השופטת מיכל ברלינר לוי שקיומה של בליטה במגרש בית ספרי היא "סיכון בלתי סביר" שהיה על הנתבעות למנוע. העובדה שהמגרש שופץ לאחר שהתובע נפגע אף שימשה לרעתן בהקשר זה.

 

השופטת גם מצאה שבית הספר נהג להשאיר את שעריו פתוחים על אף שהיה מודע למפגעים במגרש – כפי שהודה המנהל האדמיניסרטיבי. לפיכך נקבע שבית הספר והמועצה יצרו את הסיכון שהוביל לפציעת התובע, ומשכך עליהם לפצותו.

 

השופטת החליטה שבית הספר יישא ב-80% מסכום הפיצוי משום שלא דאג לתחזוקת המגרש, ואילו המועצה – בעלת המגרש – תישא ביתר.

 

ואולם, מאחר שהתובע הכיר את המגרש ובחר לשחק בו לאחר שעות הלימודים, הוטל עליו "אשם תורם" בשיעור של 25%.

 

לסיכום חויבו הנתבעות – באמצעות חברות הביטוח שלהן "מנורה מבטחים" ו"הראל" –לשלם לצעיר 90 אלף שקל כפיצוי על כאב וסבל, הפסדי שכר עתידיים, עזרת הזולת והוצאות רפואיות. בנוסף לכך הן יישאו בהוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד בשיעור של 20% מסכום הפיצוי.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים