שתף קטע נבחר
 

כך תקצרו את קורות החיים שלכם לעמוד אחד מנצח

במציאות שבה מעסיקים מקדישים בממוצע 30 שניות לקריאת קורות החיים שלכם, כדאי לנצל את הזמן הזה ולקצר את המסמך לעמוד אחד. קל בתיאוריה, אבל איך עושים את זה בפועל? התשובות לפניכם

בשיתוף Alljobs

 

אמל"ק הן ראשי התיבות של "ארוך מדי, לא קראתי". רוצים ללכוד את עין המגייס? ובכן, גשו ישר לעניין וזקקו את המסמך עד לרמה שיהיה פשוט וקל לקרוא ולסרוק אותו.

 

על פי דוח התעסוקה השנתי של AllJobs לשנת 2017 (וגם על פי קודמיו) אנשי גיוס לא משקיעים יותר מחצי דקה לקובץ קורות חיים אחד. רוצים לעבור לשלב הבא? אתם בוודאי כבר מבינים שקובץ קורות החיים שלכם - לא יכול להיות ארוך מדי.

 

נדל"ן יקר

עובדה שעשויה לעזור לכם בכתיבת קורות החיים היא שככל שהמידע ממוקם בראש המסמך, כך הוא יקבל יותר תשומת לב. אתם יכולים להתייחס לזה כמו אל נדל"ן "יקר" יותר. למה? כי במציאות של היום, שבה מעסיק מקבל עשרות של קורות חיים ועליו לעבור על כולם כדי לשלוף את המועמדים המתאימים, כדאי להיות שיווקי ולא לכתוב מסמך שקשה יותר לקרוא.

 

כל עוד אתם לא מחזיקים במשרת סמנכ"ל ומעלה, אין סיבה שקורות החיים שלכם יכללו יותר מעמוד אחד מעולה. והעמוד הזה חייב להיות ממוקד, קריא וברור. כזה שמי שיקרא אותו יבין ממש מהר מי אתם, ומה הניסיון הרלוונטי שהופך אתכם למועמדים מובילים למשרה אותה הם פרסמו. ישר ולעניין. איך עושים את זה? הנה כמה כללים שיעזרו לכם לנקות את המסמך שלכם.

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

המידע החשוב ביותר - למעלה

לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן. החלק העליון של קורות החיים שלכם הוא הנדל"ן היקר ביותר ולכן עליו לכלול את המידע החשוב ביותר. מה זה אומר? שהוא צריך להיות נקי ומצומצם. אל תקדישו 30% ממנו לכותרת גדולה של "יוסי כהן - קורות חיים". במקום זה, הקטינו וסדרו בשורה אחת את כל המידע הטכניועברו לתמצית שלא כוללת יותר מארבע שורות, המסבירה למה אתם מתאימים לתפקיד. כמו כן, קורות חיים נכתבים בסדר כרונולוגי *הפוך* - מהתפקיד האחרון לראשון. כך, המידע האחרון והרלוונטי ביותר, מוצג ראשון.

 

אל תכללו תפקידים ישנים מדי

אם לפחות בעשור האחרון עסקתם בתחום התוכנה, או השיווק, או בהנדסה - מה לעזאזל עושה שם משרת המתדלק או שירות הלקוחות שבה עבדתם לפני עשר שנים? רבים לא יודעים שמותר להשמיט משרות שלמות, שאינן רלוונטיות, מקורות החיים. ורק מעטים יודעים, שזה גם נראה מקצועי יותר בעיני המגייס. כי אפשר ואפילו מומלץ להשמיט כל תפקיד בעל רלוונטיות נמוכה שעבדתם בו אי שם לפני 15 שנה. כמובן, שבכל דבר צריך להפעיל שיקול דעת, וכל מקרה לגופו, אבל אתם בוודאי מבינים את הרעיון הכללי.

 

קצרו מידע אודות תפקידים קודמים

מכל תפקיד בדרך למדתם והשכלתם, אך יחד עם זאת, חשוב שתבליטו רק את המידע שעשוי לקדם אתכם לקראת התפקיד שאתם רוצים. אם אמרנו שאפשר למחוק תפקידים ישנים מדי, אז את התפקידים הישנים פחות,אלו אשר יש להם רלוונטיות רבה לעיסוק הנוכחי שלכם, צריך לדעת לכתוב עם המון מחשבה. למשל, אם בעברכם יש תפקיד אדמיניסטרטיבי, והיום אתם עוסקים בתחום של הנהלת חשבונות - הבליטו מתוך התפקיד הישן רק את המידע שעשוי לתרום לכם היום - כמו, הכנת דוחות אקסל, ניהול חשבוניות וכיוצא בזאת.

 

שלטו בעיצוב המסמך

נכון לכתיבת שורות אלו, רוב קורות החיים עדיין מוגשים על גבי מסמךWord , או משהו שדומה לו, וכוללים כללי עיצוב די סטנדרטיים. ככל שתדעו לשלוט בכללים אלו, כך תוכלו לצמצם את המסמך שלכם מבלי לפגוע בנראות. דרכים להכנסת יותר טקסט במסמך היא בחירת פונט מתאים בגודל נכון, למשל Arial 12 במסמך ממוצע, ובגודל 11 במסמך קצת עמוס. כמו כן, אפשר לצמצם את הרווחים בין השורות, וגם את השוליים של המסמך. בנוסף, מחיקת מילים מיותרות והקפדה על כתיבה עניינית, תעזור למראה אסתטי וקריא.

 

נסו לחשוב כמו המגייסים

גם כשהמטרה היא לצמצם את קורות החיים לאורך של עמוד אחד, הכלל החשוב ביותר, הוא לנסות לקרוא את המסמך בעיניים של מי שאמור לקבל אותו. הרי בסופו של דבר, הכי חשוב להבין האם במסגרת שלושים השניות שיוקדשו למסמך שלכם, מי שקורא אותם יבין את מידת הרלוונטיות שלכם לתפקיד. ככל שהכלל הזה יופנם על ידכם, כך יהיה קל יותר עבורכם לתעדף את המידע המופיע ברזומה שלכם.

 

הכותבת היא מנהלת תוכן בנושא עבודה וקריירה ב-AllJobs

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים