100 מיליון דולר השקעה: איקאה פותחת את סניף ב"ש
כשבוע לפני פתיחת הסניף הרביעי בישראל הוצגה החנות החדשה בבירת הנגב, שתתפרש על 22 אלף מ"ר. ברשת מצפים לכ-800 אלף מבקרים ב-2018 שיקנו כ-3 מיליון פריטים. המנכ"ל: "בדרום יש יותר צבעים אפורים וטבעיים, עשינו התאמה של מנעד הצבעים". צפו בתמונות ראשונות
חברת איקאה הציגה הבוקר (א') לעיתונאים את חנות באר שבע, הרביעית במספר של הרשת בישראל, שתיפתח לקהל הרחב בשבוע הבא (26.2.18) באזור התעשייה עמק שרה. איקאה צופה כי בשנת 2018 יבקרו בסניף החדש קרוב ל-800 אלף לקוחות ויימכרו למעלה מ-3 מיליון פריטים. ברשת מעריכים כי מחזור המכירות של החנות בבאר שבע יהווה 15% מכלל המכירות בישראל.
רשמו ביומנים: סניף איקאה בב"ש ייפתח בפברואר
איקאה ללקוחות: השתינו על המודעה שלנו וקבלו הנחה
החנות נבנתה בהשקעה של 100 מיליון דולר והיא תתפרש על שטח של כ-22 אלף מ"ר. בשונה מחנויות אחרות היא נבנתה בזמן קצר יחסית - בנייתה הושלמה בתוך שמונה חודשים. בדומה לחנויות הרשת בארץ ובעולם, מלבד שתי קומות של תצוגה ומכירה תציע החנות גם מסעדה חלבית ומסעדה בשרית, חנות לממכר מזון שוודי ומתחם "ממלכת ילדים".
קומות התצוגה והאביזרים יכללו כ-8,000 פריטים שיוצגו ברחבי החנות ב-39 חדרי תצוגה ובשלושה בתים לדוגמה. בחנות יועסקו כ-380 עובדים, בהם אנשי שירות לקוחות, נציגי מכירות, צוות מסעדות, עובדי לוגיסטיקה ועוד.
"פונים בכוונה בעברית ורק בעברית"
החברה הציגה נתונים סטטיסטיים, על פי מחקר שערכה, שלפיהם באזור יש כ-167 אלף בתי אב, וגודל דירה ממוצעת עומד על כ-90 מ"ר. 62% מבתי האב מתגוררים בבתי דירות, כלומר בנייה רווייה, ו-25% מהתושבים בני 34-25 עדיין גרים עם הוריהם.
באשר להרכב האוכלוסייה עולה כי 40% מהמשפחות הן בעלות ילדים - 8% משפחות עם תינוקות עד בני שנתיים, 9% עם פעוטות בני 6-2, ו-8% משפחות עם ילדים בגיל יסודי. בנוסף לכך, 16% מהאוכלוסייה הם רווקים ו-44% הם זוגות. כמו כן, 12% מהתושבים הם סטודנטים המתגוררים באזור.
"אין הרבה שוני בין מי שגר באזור יקנעם או צפת לבין מי שגר ברמת גן או גבעתיים או הדרום, שהוא באר שבע והסביבה. השוני הוא בניואנסים", אמר מנכ"ל איקאה-ישראל שוקי קובלנץ. "תפיסת ההפעלה אומרת שהצרכים של האנשים דומים בכל העולם, לא רק בישראל. לסטודנט בעולם יש אותם צרכים כמו סטודנט בבאר שבע ותל אביב, וכך גם צורכי המשפחות.
"אנחנו מכוונים לכל הסיטואציות החיים", הוסיף קובלנץ. "בקונספט ה'איקאי' אנחנו מביאים פונקציונליות, עיצוב ומחיר לכל מבקר - אם הוא רווק ואם נשוי. אנחנו יודעים לתת פתרון בכל רמת מחירים".
על המגזר הבדואי אמר קובלנץ: "אנשי המגזר הבדואי יהיו לקוחות טובים. הם לא שונים מכל תושב או לקוח אחר. המוצרים של איקאה הם לא בני התאמה. אתם כן תראו עיצובים שונים שיכולים לתת למגזר כיווני חשיבה בריהוט הבתים. יש בתים שמעוצבים בסגנונות שראינו. ערכנו ביקורי בית, בין היתר גם במגזר הבדואי. עשינו התאמות של התצוגות כך שיוכלו להתאים לסגנון ולפונקציונליות שראינו בבתים שלהם. בהרבה מקרים מדובר בעיצוב שמתאים כמובן לכל מבקר.
"באזור הדרום יש יותר צבעים אפורים וטבעיים. אנחנו חושבים שזה חלק מהאופי של המקום. זה מזג אוויר פחות קר ולכן עשינו התאמה של מנעד הצבעים. אבל גם תושב גבעתיים או יהוד יראה את הצבעים האלה ויאמר שהוא רוצה".
קובלנץ גם התייחס לסוגיית שפת השילוט בחנות ואמר: "יש לנו שילוט בשפה העברית. עולות תהיות על שפות נוספות. אנחנו פונים בכוונה בעברית ורק בעברית. יש אזורים בארץ דוברי צרפתית. בתוך החנות אנחנו בשפה העברית".