שתף קטע נבחר

רשת הוניגמן תצא למכירה: העובדים דואגים למשכורות

היום בצהריים יתקיים דיון גורלי בנוגע לעתידה של רשת האופנה, לאחר שאתמול ביקשו 1,000 עובדי הרשת לחייב את הנאמנים לשלם לעובדים משכורת מלאה עד 9 במרץ, אך עוד לפניו הנאמנים הגישו דו"ח ראשוני לפיו הרשת תוכל להמשיך לתפקד כעסק חי, ומבקשים מבית המשפט להוציא את הרשת למכירה

סערה בתיק רשת הוניגמן: לאחר ש-1,000 עובדי הרשת הגישו אתמול (ג') בקשה לחייב את בנק מזרחי-טפחות להחזיר לקופת הנאמנים תוך 48 שעות 6 מיליון שקלים שהיו אמורים לשמש את תוכנית ההפעלה, נאמני הרשת הגישו הבוקר (ד') דוח ראשוני בו הם מציינים כי יש מקום לאפשר להוניגמן להמשיך ולפעול כעסק חי עד למציאת רוכש. השניים מבקשים את אישור בית המשפט להוציא את רשת הוניגמן ומותגיה השונים למכירה בשלמות או בחלקים.

 

המשבר בשוק האופנה הישראלי: מי צפוי לקרוס?

קריסה גדולה בענף האופנה: הקפאת הליכים לרשת הוניגמן

מנכ"ל קסטרו: אם לא ארוויח כסף בחנות הפיזית אסגור ואלך

 

לפי דו"ח הנאמנים: "פעילות החברה יוצבה והיא נמשכת כסדרה, כאשר מכירות המלאי בחנויות הרשת עלו באחוזים ניכרים מעבר לתחזית שבתוכנית ההפעלה, וזאת בסיוע מלא של עובדי החברה, ספקיה וזכייניה. מיום צו הקפאת ההליכים ועד כה נמכרו (6 ימים –ל.ד) בחנויות הרשת סחורות בסך כולל של 5.4 מיליון שקל".

 

הנאמנים אף חשפו כי הם מקבלים "שלל פניות מגורמים רבים, בין היתר מגורמים משמעותיים הפועלים בתחום האופנה בישראל אשר מגלים עניין ברכישת הרשת". עוד מדווחים הנאמנים כי חברת גמא ניהול וסליקה הסכימה להעמיד אשראי בסך 5 מיליון שקל לתקופת ביניים שייחשב כהלוואה.

 

היום בצהריים יחל דיון בבית המשפט המחוזי בנצרת באשר לתיק רשת הוניגמן. בית המשפט ידון בבקשת בנק המזרחי להעביר את התיק לבית המשפט המחוזי בתל אביב במקום בנצרת. מי שיכריע בבקשה יהיה השופט עאטף עיילובני. רשת הוניגמן מעסיקה 1000 עובדים המיוצגים על ידי עו"ד אופיר רונן ועו"ד גלילה הורנשטיין, אשר ביקשו לחייב את הנאמנים לשלם לעובדים משכורת מלאה עד 9 במרץ.  

 

הנאמנים ציינו בדוח כי "בראש מעיינם של הנאמנים עומדים כ-1000 עובדים אשר צפויים לאבד את מקום עבודתם במידה והחברה תפסיק את פעילותה". לרשת 137 סניפים והיא צברה חובות של 234 מיליון שקל.

  

השבוע חילט מזרחי-טפחות 6 מיליון שקל מחשבונות בעלי הוניגמן בטענה להתנהלות קלוקלת מצד בעלי המניות בחברה, שהתחייבו לטענתו להעביר כספים אלה להפחתת האשראי של החברה בבנק.

 

סניף של רשת הוניגמן. חשש ממשי של העובדים (צילום: יח"צ) (צילום: יח
סניף של רשת הוניגמן. חשש ממשי של העובדים(צילום: יח"צ)

"לעובדים יש חשש ממשי שגריעת 6 מיליון שקלים שאמורים לשמש את תוכנית ההפעלה, לא יאפשרו לנאמנים לשלם להם משכורת מלאה וכי הדבר אף עלול לגרום להפסקת פעילות החברה ולהביא לפיטורי למעלה מ-1,000 עובדים", כתבו נציגי העובדים, "לאור העובדה שחג הפסח השנה במרץ 2018 יש חשיבות עליונה שעובדי החברה יקבלו משכורת מלאה עד ל-9 במרץ".

 

אתמול הגיש בנק הפועלים, באמצעות עו"ד מור נרדיה, תגובה בה טען כי הבנק אינו מתנגד לבקשת הוניגמן למתן צו הקפאת הליכים לרשת. יחד עם זאת ציין הפועלים כי הוא מתנגד למתן צו הקפאת הליכים אישי לבעלי הוניגמן, ללא תמורה מצידם. "בעלי המניות בחברה, מיכה הוניגמן ויעקב הוניגמן ערבים, לכל ומלוא חובות והתחייבויות החברה כלפי הבנק", נכתב בתגובת הפועלים, "הבנק מתנגד למתן צו הקפאה אישי לבעלי המניות, בלא שיעמידו תמורה כספית משמעותית לצורך ההליך ובהיעדר כל תרומה ממשית מצדם להליך".

 

 

הפועלים טוען כי "מדו"ח אישי בדבר מצב פיננסי - נכסים והתחייבויות, עליהם חתמו בעלי המניות ביום 12.12.17, קרי לפני כחודשיים, עולה כי להם נכסי מקרקעין רבים, חלקם מושכרים ובהם נכסים פנויים משעבוד. בשיחה שקיים בא כוח הבנק ביום 20.2.18 עם בא כוח בעלי המניות נטען כי כל נכסיהם 'משועבדים' וכי אין ביכולתם לתרום דבר להליך. אם כך אחת משתיים – או שהדוחות המגובים בתצהיר שנחתמו על ידי הערבים ונמסרו לבנק אך לאחרונה אינם נכונים או, לחילופין, במהלך החודשיים האחרונים ביצעו הערבים עסקאות בנכסיהם האישיים. כך אן כך הדברים מעלים שאלה ביחס לתום לבם של הערבים, בעלי המניות, ובוודאי שמחדדים את הצורך בתרומה משמעותית של בעלי המניות להליך", טוען הפועלים.

 

בתוך כך בנק המזרחי שהינו נושה של הרשת ובעליה ביקש אתמול מבית המשפט בנצרת להעביר את התיק לבית המשפט המחוזי בתל אביב . כמו כן התגלו אתמול חילוקי דעות בין נאמני רשת הוניגמן לחברת הפניקס. "לנאמנים נודע כי באוגוסט 2017 העמידה הפניקס הלוואה להוניגמן לצורך תשלום זכויות סוציאליות של העובדים. כחלק מהבטוחות שניתנו להחזר ההלוואות, הופקדו בנאמנות אצל עו"ד סיני אליאס שיקים שניתנו להוניגמן או לבעלי מניותיה מלקוחותיה ושוכרים בהיקף של 1.5 מיליון שקל", טענו הנאמנים, עו"ד קרן רייכבך סגל ורו"ח בועז גזית. מנגד טענה הפניקס כי הוניגמן אינה רשאית לקבלם וכי מטרת הבקשה לעשות שימוש בכספים שיתקבלו לשם הפעלת החברה בהקפאת הליכים.

 

"עמדת הבנק הינה בבחינת 'דור שלא ידע את יוסף'"

עורך הדין שאול קוטלר ועורך הדין שי פיאדה , באי כוח בעלי המניות מיכה ויעקב הוניגמן מסרו בתגובה: "עמדת בנק הפועלים לא אחראית, מתעלמת מהצורך האמיתי לפעול להצלת מקום פרנסתם של 1,000 עובדים שתלוי גם בהמשך סיועם של בעלי המניות בהליך ההקפאה לצורך שימור הפעילות הקיימת במטרה לאתר משקיע או רוכש לפעילות החברה. מהלך שכזה יכול להציל את מקום פרנסתם של העובדים וגם לסייע לכלל הנושים. מה שצריך להיות מונח לפני כולם בעת זו היא טובת החברה על 1,000 עובדיה המועסקים בה שנים רבות.

 

"בעלי המניות פעלו במשך שנים לטובת החברה ועובדיה, לרבות העברת נכסים וכספים אישיים לטובת החברה ופעילותה בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים. עמדת הבנק הינה בבחינת 'דור שלא ידע את יוסף' כאשר הוא לא נותן דעתו הן לצורך להמשיך בפעילות החברה והעסקת העובדים והן לצורך מכירה של הפעילות או הכנסת משקיע. פעולות אלו לא יכולות להעשות מבלי סיועם של בעלי המניות, שעושים גם כעת לילות כימים כדי לשמר את פעילות החברה על אף המצב הקשה בו היא מצויה. בין היתר התנהלות מול ספקים, לקוחות ועובדים, בעלי נכסים וגורמים רבים נוספים.

 

"שימור הפעילות כאמור תלוי רבות בסיועם של בעלי המניות שהקפאת ההליכים בעניינם מתבקשת. המטרה כרגע היא להציל את מקום פרנסתם של העובדים כמה שניתן ולעסוק בכך. זו הסוגיה שיש לשים בראש סדר העדיפויות בעת קשה זו. בעלי המניות נקטו בצעדים אחראים על מנת להציל את החברה; השקיעו מהונם בחברה כדי להצילה. פועלם במשך שנים רבות לטובת החברה ועובדיה לא מוטל בספק. בעלי המניות נרתמים לסייע לנאמנים בכדי להציל את החברה ולמנוע את שליחתם של העובדים לביתם. חבל כי בנק הפועלים בוחן רק שיקולים קרים וחסרי אחריות העולים לכדי רצון להעניש את בעלי המניות, על לא עוול בכפם".


פורסם לראשונה 20/02/2018 18:44

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים