שתף קטע נבחר

תביעה בארה"ב: מיקרוסופט מפלה נשים באופן שיטתי

לפי מסמכים פנימיים של החברה אשר נחשפו במהלך תביעה של 3 עובדות לשעבר, מתוך 118 תלונות של עובדות החברה על אפליה, במיקרוסופט צידדו בעובדת רק פעם אחת. בחברה טענו כי מדובר במקרים פרטים ולא במדיניות מערכתית של החברה

מסמכים פנימיים של של חברת מיקרוסופט בארה"ב,חושפים כי בין השנים 2010-2016 הוגשו בחברה 238 תלונות על הטרדה מינית או אפליה מגדרית. עוד התגלה כי מתוך 118 תלונות של עובדות החברה על אפליה מגדרית, יחידת החוקרים הפנימית של מיקרוסופט מצאה רק תלונה אחת "מבוססת".   

 

נשים יחכו 217 שנה לסגירת פערי השכר מגברים - בישראל אפילו יותר

עורכת ה-BBC בסין: "פורשת מתפקידי עקב פערי שכר מגדריים"

70 שנה של פערים: הדרך לצמצם את הבדלי השכר בין המינים

 

המסמכים נחשפו במהלך תביעה שהחלה ב-2015, מצד שלוש עובדות שטענו כי החברה מיישמת אפליה מערכתית בתשלום ובקידום של נשים בתחומים טכניים ומשרות מהנדסים במיקרוסופט. הנשים מבקשות להכיר בתביעתן כתביעה ייצוגית, שעשויה לכלול עד 8,600 עובדות, ועורכי הדין שלהן הגישו בקשה לחשיפת המסמכים בפומבי. המידע שאושר לפרסום הופיע לראשונה בעיתון "סיאטל טיימס". 

  

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

עורכי הדין של הנשים טוענים שמכיוון שמדובר באפליה מערכתית, הנזק לעובדות מצטבר לסכום של 238 מיליון דולר במשכורות וקידומים שלא ניתנו. במיקרוסופט טענו כי ההאשמות מבוססות על נסיבות אינדיבידואליות של העובדות וכי לא מדובר באפליה מערכתית. לכן טענו בחברה כי אין להכיר בתביעה כייצוגית. 

 

נגע בעובדות: "שיפוט לקוי" ולא הפרת מדיניות

המסמכים שנחשפו על ידי בית המשפט כוללים מזכרים של צוות החקירות של החברה על מערכות יחסים בין עובדים, מהם עולה כי הצוות מצא עדות משמעותית על התנהגות בלתי הולמת, אך הסיק כי לא היתה הפרה של מדיניות החברה.

 

באחד המקרים, מ-2013, חוקר תיעד תלונה של ארבע נשים על עובד שנגע בהן באופן בלתי הולם במסיבה. בתלונה, הנשים טוענות כי הוא נגע בהן בגב, במותניים, שלח יד לעבר החזייה וקירב אותן אליו בצורה בלתי הולמת. החוקר פסק כי העובד הפגין "שיפוט לקוי" אך לא הפר את מדיניות החברה.

 

מסמכים נוספים שהוגשו על ידי התובעות, ונחשפו לראשונה בסוכנות "רויטרס", מראים את התסכול שהצטבר בקרב העובדות באמצעות תכתובות דואר אלקטרוני בינן לבין מנהלים בחברה: "הארגון שלנו בעצם תומך בתרבות של העצמת האפליה". אחת כתבה. "אני מגדירה את עצמי כאדם חזק, ויש לי רקורד ביצועים מוכח למשך תקופה ארוכה. אני לא צריכה להרגיש חסרת כוח אבל כך אני מרגישה". אמרה אחרת.

 

במסמכי בית המשפט, מיקרוסופט טענה כי כל חוקר פנימי של החברה הוא "עורך דין מוסמך עם שנים של ניסיון והכשרה בחקירות". החברה מסרה גם כי החקירות הפנימיות לא קשורות באופן ישיר לטענות אי השוויון בתשלום הנמצאות בלב התביעה. לטענת החברה, המתלוננות לא הביאו דוגמה אחת לחשש באשר לאי שוויון בתשלום, שטופל באופן לא ראוי על ידי החברה.

 

הטענות נגד מיקרוסופט אשר עולות מהתביעה, עלו בשנים האחרונות כנגד חברות נוספות בתעשיית ההיי טק בארה"ב. אך בתביעה זו נחשפו לראשונה התהליכים אשר מבצעת חברה בסדר גודל כזה מול העובדים והעובדות, תהליכים אשר תאגידים מסוג זה לרוב מנסים להסתיר.  

 

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים