שתף קטע נבחר

מנכ"ל איגוד המסעדות: "שכר המלצרים יפגע בצורה משמעותית מאוד"

המחלוקת בנוגע לקביעת ביה"ד הארצי לעבודה, לפיה טיפים יחשבו מעתה כהכנסת העסק וישולמו כשכר עבודה, הגיעה גם לאולפן ynet. יו"ר האגף לאיגוד המקצועי בהסתדרות הנוער העובד והלומד: "המלצרים לא יפגעו, רובם המכריע יקבלו יותר"

 

 

 

לאחר עשרות שנים בהן כל בית קפה ומסעדה עשו דין לעצמם, קבעו אתמול (ב') שופטי בית הדין הארצי לעבודה בירושלים כי תשרים (טיפים) אשר משולמים על ידי כולנו במסעדות ובבתי הקפה, יחשבו מעתה כהכנסת העסק, וישולמו כשכר עבודה לעובדי השירות שמועסקים במקום בלבד.

 

המעסיק, מצידו, יחויב לשלם למלצרים זכויות סוציאליות, וכן תשלומים למס הכנסה וביטוח לאומי. ההסדר החדש צפוי להכנס לתוקף ב-1 בינואר 2019, ולהשפיע משמעותית על 200 אלף עובדי ענף המסעדנות, כמו גם על המעסיקים.

 

טיפים למלצרים יחשבו כהכנסת העסק וישולמו כשכר עבודה

טוב או רע למלצרים? סערת הטיפים רק מתחילה

מלצרים על חוק הטיפים החדש: "נישאר עם מעט מאוד כסף"

 

   (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

שי ברמן, מנכ"ל איגוד המסעדות בישראל, ו-אורי מתוקי, יו"ר האגף לאיגוד המקצועי בהסתדרות הנוער העובד והלומד, התארחו הבוקר באולפן ynet לדיון בנושא. לדברי ברמן, "הפסיקה הזו רעה מאוד למלצרים, לצערי. ביה"ד קבע למעשה שבעתיד כל ההכנסה שלהם צריכה לעבור דרך קופת המסעדה, וכך כל הכסף, מהשקל הראשון, ימוסה. שכר המלצרים בישראל יפגע בצורה משמעותית מאוד".

 

מתוקי חושב אחרת. לטענתו, "בשורה התחתונה המלצרים לא יפגעו, ההיפך הוא הנכון – רובם המכריע יקבלו יותר ממה שהם מקבלים היום. ביה"ד קבע שהטיפ הוא שכר עבודה כי ממילא הוא מתנהג ככה, כלומר, בכל מקרה המעסיק מנהל את הטיפים. כולנו חושבים שהטיפ המשולם למלצר נכנס לכיס שלו והכל נגמר, אבל זה לא המצב, בפועל אוספים את הכספים הללו ומחלקים, יש מערכת שלמה.

 

ביה"ד לקח למעשה את מה שהיה נתון באי בהירות - ביה"ד האזורי בב"ש החליט ככה, ובירושלים החליטו ככה - וקיבל החלטה גורפת. זה כבר טוב. בנוסף, נקבע שאת כל תיאומי השכר ואת כל הזכויות הסוציאליות הנלוות צריך לשלם המעסיק, וזו נקודה מאוד משמעותית בעניין הזה. ביום התפטרותו של מלצר, ויותר מזה - אם הוא מפוטר, הוא זכאי לכל מיני דברים, כמו ימי חופשה ודמי הבראה, דברים שהיום - אם הוא מקבל אותם בכלל  - הוא מקבל אותם על פי שכר מאוד מאוד נמוך".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים