אל על וישראייר מבטלות את הסכם המיזוג
החברות הודיעו לרשות ההגבלים העסקיים כי הן מושכות את העררים שהגישו על החלטת הרשות שלא לאשר את בקשת המיזוג. על פי התוכנית שבוטלה, היתה אמורה אל על לרכוש את ישראייר מקבוצת אי.די.בי דרך חברת סאן דור שבשליטת אל על
חברות התעופה אל על וישראייר נסוגות מהסכם המיזוג ביניהן - עליו הכריזו לפני כשנה. שתי החברות הודיעו לממונה על ההגבלים העסקיים כי הן מוותרות על העררים שהגישו, על החלטת מ"מ הממונה על הגבלים עסקיים שלא לאשר להן להתמזג.
צפו בטייסי הנוסעים שהתחילו אחרי גיל 50
בחודש ינואר הודיעה רשות ההגבלים העסקיים כי היא דוחה את בקשת המיזוג. מרשות ההגבלים נמסר כי מ"מ הממונה עו"ד אורי שוורץ דחה את הבקשה משתי סיבות עיקריות: "ראשית, הוא ימנע כל אפשרות לפעילות עצמאית של אל על בקווי התעופה לאילת, ויקבע את הדואופול של ישראייר וארקיע בטיסות לאילת.
"שנית, המיזוג מעלה חשש בפעילות הבינלאומית בפרט על רקע החששות לדחיקת מתחרים, הנובעים מהתלות המוחלטת של חברות התעופה הישראליות, ובפרט של ארקיע, בשירותי אבטחת תעופה בחו"ל הניתנים באופן בלעדי על ידי אל על".
על פי התוכנית עליה הצהירה אל-על בדיווח לבורסה, היה בכוונת אי.די.בי תיירות מקבוצת אי.די.בי (בעלי השליטה בישראייר) להעביר לסאן דור שבשליטת אל על את החזקותיה תמורת 25% מניות בסאן דור. לאחר העסקה, היתה אמורה ישראייר להפוך לחברה בת בבעלות מלאה של סאן דור, שבה תחזיק אל על נתח של 75%. מעבר להחלפת המניות, סאן דור נדרשה לשלם סכום מזומן של עד 24 מיליון דולר, בהתאם להון העצמי של ישראייר ב-31 בדצמבר.
במסגרת העסקה שבוטלה, היתה אמורה ישראייר למכור לצדדים שלישיים את המטוסים שבבעלותה בעסקת מכירה והחכרה, כלומר למכור את מטוסיה לחברה זרה ולחכור אותם ממנה מחדש.