שתף קטע נבחר
 

סכסוך עבודה בארקיע: הטייסים מאיימים בשביתה

פרסום ראשון: משבר בין טייסי ארקיע להנהלת החברה עלול לשבש בעוד כשבועיים את פעילותה. הטייסים דורשים להסדיר את תנאי השכר שלהם בעקבות הנחיות המנוחה החדשות. "מנצלים אותנו", הם טוענים. ההנהלה: "הנושאים הקשורים לטייסים יבואו על מקומם ללא כל הפרעה לפעילות השוטפת"

טייסי ארקיע מאיימים להשבית בעוד שבועיים את פעילות החברה כליל בגלל מבוי סתום עם ההנהלה. הסיבה העיקרית למשבר היא כניסתן לתוקף של תקנות המנוחה החדשות בעוד כשבועיים בדגש על הגבלה שקשורה לשעות כוננות.

 

צפו בטייסי הנוסעים שהתחילו אחרי גיל 50: "אף פעם לא מאוחר ללמוד שפה חדשה"

ועד עובדי הרכבת הכריז על סכסוך עבודה

 

אתמול (ג') אישרה ההסתדרות לטייסי ארקיע להכריז על סכסוך עבודה, דבר שיאפשר להם לנקוט בעיצומים ממשיים בתוך 14 יום. לטענת הטייסים מדובר ב"משבר הכי גדול שחוו מול ההנהלה ושהם החליטו לשבור את הכלים".

 

מטוס ארקיע (צילום: דני שדה)
מטוס ארקיע. האם הטייסים יקבלו שכר על שעות כוננות?(צילום: דני שדה)
 

 

כחלק מהתאמת תקנות הטיס בישראל לסטנדרטים בינלאומיים, יכנסו לתוקף בסוף החודש הנחיות המנוחה החדשות לצוותי האוויר (FTL- Flight Time Limitations), שאמורות לשנות בצורה דרמטית את דפוסי העבודה בחברות התעופה הישראליות.

 

בעוד שבחברות התעופה בישראל נערכו לשינויים הדרמטיים, האחרונה שבהן היא אל על שהצהירה בתחילת השבוע שנמצאת במשא ומתן מתקדם עם טייסיה, בארקיע קיים נתק מוחלט בין הטייסים לבין ההנהלה. יצוין, כי הבנות בנושא נחתמו בין הטייסים להנהלות בחברות כאל וישראייר.

 

לפני חודשיים: רכב פגע במטוס ארקיע    (צילום: ניצן דרור)

לפני חודשיים: רכב פגע במטוס ארקיע    (צילום: ניצן דרור)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

גורם בחברת התעופה אמר כי המשבר בין הצדדים עמוק ובמידה ולא תחול תפנית דרמטית בימים הקרובים תכנס החברה למשבר. "אנחנו מרגישים שההנהלה לא סופרת אותנו", אמר בשיחה עם ynet אחד מטייסיה הבכירים של החברה. "אנחנו משתכרים הרבה פחות מעמיתים שלנו בחברות האחרות, ידועים כטייסים אחראיים שלא יפגעו בלקוחות שלהם, והחברה פשוט מנצלת אותנו".

 

"האם אני מקבל על ההוצאות שלי בחו"ל החזר אש"ל?"

תקנות ה-FTL נועדו להעלות את רמת הבטיחות באוויר, מתוך הבנה שישנו קשר הדוק בין אירועי הבטיחות בזמן הטיסה, לבין עייפות אנשי הצוות במטוס. מאפייני הפעילות התעופתית, משבשים את כושר השינה של צוותי האוויר ופוגעת במחזורי השינה, בין היתר בגלל דפוסי העבודה שכוללים טיסות ארוכות, חציית אזורי זמן ולעיתים אף מספר טיסות קצרות באותו היום.

 

ברוב חברות התעופה הוחלט לשנות את הסכמי העבודה, כך שגם זמן התארגנות צוותי האוויר לפני הטיסה ייחשב כחלק משעות העבודה. בארקיע, שטיסותיה מאופיינות כקצרות יחסית, טרם הוסדרו השינויים במסגרת הסכם עבודה.

 

"כמי שבחר לעבוד בארקיע בגלל הידיעה שבכל יום אשן בבית, אני אמצא את עצמי טס לפריז או ללונדון וצריך לישון שם, בגלל תקנות המנוחה החדשות", הסביר טייס נוסף בחברה. "אין שום חוזה שמסדיר את זה. האם אני מקבל על השהייה שכר? האם אני מקבל על ההוצאות שלי בחו"ל החזר אש"ל?".

 

בנוסף ציין הטייס, כי מעתה לא תוכל החברה להקפיץ טייסים באופן בלתי מתוכנן בהחלטה של רגע, אלה שיהיה עליהם להיות בכוננות מנוחה של 10 שעות כתורנות. "לפי התקנות החדשות אסור לי לטוס מבלי שנחתי 10 שעות לפני", הסביר הטייס. "הזמן הזה של כוננות לא מעוגן בשום חוזה. מה מותר לי לעשות בזמן הזה ומה אסור לי? האם אני מקבל על זה שכר? האם אני חייב לישון? יש לשעות האלה גם משמעויות כלכליות ואף אחד בהנהלת החברה לא נותן על זה את הדעת".

 

מהנהלת ארקיע נמסר בתגובה כי "המהלך הוא חלק טבעי בניהול המשא ומתן על הסכמי השכר החדשים, ארקיע משוכנעת כי כל הנושאים הקשורים לטייסים יבואו על מקומם וזאת ללא כל הפרעה לפעילות השוטפת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים