ועד עובדי רשות האוכלוסין וההגירה מאיים שלא יפעיל את נמל התעופה "רמון"
פרסום ראשון: יו"ר הוועד שלחה מכתב לסמנכ"ל בכיר ברשות האוכלוסין ובו פירטה כי חרף בקשות העובדים להגיע להסכמות - טרם הובהר להם מה יהיו תנאי עבודתם בשדה החדש שליד אילת. נמל התעופה הבינלאומי הוא השדה האזרחי הראשון שנבנה מאז קום המדינה ואמור להיחנך בעוד כשבוע
פרסום ראשון: ועד עובדי רשות האוכלוסין וההגירה הודיע הערב (ג') כי לא יפעיל את נמל התעופה הבינלאומי רמון ליד אילת, שאמור להיחנך בעוד שבוע, עד שיגיע להסכמות עם ההנהלה בעניין אופן הפעלתו. ללא עבודת בקרי הגבול של הרשות, לא ניתן יהיה לפתוח את השדה לטיסות בינלאומיות.
תושבי אילת מחו מול חברי הליכוד: "סגירת שדה דב תמרר את החיים"
השער האווירי הבא: נמל התעופה "רמון" ייחנך בחודש הקרוב
יו"ר הוועד, שני שבתוב, שלחה היום מכתב לנאיף הינו, סמנכ"ל בכיר למנהל ברשות האוכלוסין וההגירה, שבו כתבה כי "חרף כל בקשותינו להגיע להידברות ולהסכמות בעניין פתיחת מעבר רמון והפעלתו, הן בפגישותינו החודשיות והן במכתב שנשלח אליך באוקטובר 2018 בעניין זה, טרם הובהר לנציגות העובדים אופן הפעלת המעבר, תנאי עבודת הבקרים וכן התנהלות בעניין מסורבי כניסה. בהתאם לאמור לעיל צר לי להודיע כי עובדי רשות האוכלוסין וההגירה לא יפעילו מעבר זה עד לקבלת הסכמות כתובות".
שדה התעופה האזרחי הראשון שנבנה מאז קום המדינה
הנמל, שממוקם ברמת תמנע, הוא שדה התעופה האזרחי הראשון שנבנה מאז קום המדינה. הוא צפוי לשמש שדה תעופה בינלאומי נוסף של ישראל, בעיקר עבור טיסות לאירופה וממנה, טיסות טרנס-אטלנטיות וטיסות פנים ארציות.
כמו כן, ישמש הנמל גם שדה אלטרנטיבי לנמל התעופה בן גוריון לשעת חירום, בשל תנאי מזג אוויר ומתיחות ביטחונית, במקום לרנקה ועמאן. טקס חנוכת הנמל, שנקרא על שם אילן ואסף רמון, צפוי להיערך ביום שלישי הבא (22 בינואר) במעמד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כחודש לאחר פטירתה של אם המשפחה, רונה רמון.
במכתב הקודם שנשלח, ביקש רמי ברדריאן, יו"ר ועד אשכול אילת ברשות האוכלוסין וההגירה, ממנהל האשכול אבי אסולין, להסדיר את זכויות העובדים בשדה רמון טרם תחילת העבודה בו. ברדריאן ביקש כי תינתן חלופה להחתמת כרטיס העבודה באילת טרם הנסיעה לשדה רמון, ובסיום העבודה בחזרה לאילת; וכי יוסדרו שעות הפעילות והמשמרות בשדה. עוד ביקש כי תינתן לעובדים תוספת הסתגלות כתגמול על שינוי מקום העבודה, כפי שניתנה לעובדי מנהל אכיפה וזרים - יחידת בית דגן שנדרשו לעבור מקום.
ברדריאן אף ביקש מתן תמריצים לכלל העובדים באשכול אילת בתקופות העומס במעברי הגבול, כגון בחודשי הקיץ וחגי תשרי, תיירות החורף בשדה התעופה בעובדה ובעתיד בשדה רמון, כמקובל במעברי אלנבי ונמל התעופה בן גוריון בתקופות העומס בקיץ ובחגים. בנוסף, ביקש העלאת תקני המשרות של העובדים באשכול וקליטת עובדים חדשים לשדה רמון, כמו גם השלמת תקנים לתפקידי אחראי משמרת באשכול.
"אם לא נעבוד - אי אפשר יהיה להפעיל את השדה לטיסות בינ"ל"
אשכול אילת כולל את מעבר מנחם בגין (טאבה) - מעבר יבשתי למצרים; מעבר יצחק רבין (ערבה) - מעבר יבשתי לירדן; נמל התעופה אילת, שמשמש בעיקר לטיסות פנים ארציות וטיסות פרטיות מחו"ל; נמל התעופה עובדה - מעבר אווירי לטיסות בינלאומיות בעיקר מאירופה לאילת; ונמל הים באילת - מעבר ימי לכל סוגי כלי השייט מהעולם לאילת. כעת יצטרף אליו, כאמור, גם נמל התעופה הבינלאומי החדש רמון.
"יש כמה סוגיות שהנחנו לפתחו של הסמנכ"ל, לא קיבלנו תשובה ולצערנו אנחנו צריכים להגיע לנקודה הזאת", אמרה שבתוב ל-ynet. "נמל הת
עופה שקיים כיום הוא לא בינלאומי, אז אין התמודדות כל כך רבה עם מסורבי כניסה. בנמל החדש אין עדיין מתקן למסורבי כניסה, ואנחנו לא מבינים איך העובדים אמורים לדאוג לביטחונם האישי. יש גם את הנושא של המרחק ושל הכלכלה. העובדים במעברי הגבול עובדים בחלקיות משרה, ואנחנו לא יודעים מה תהיה המשך צורת ההעסקה שלהם. אין לנו פה בקשות חריגות של תוספות שכר - אלא רק להבין מה צורת ההפעלה של המעבר".
"שאלנו מאיזו שעה עד איזו שעה עובדים, כמה משמרות יהיו, מאיפה נקבל אוכל, כלכלה - אנחנו לא יודעים כלום כרגע, שום דבר", הוסיף ברדריאן, "אין לנו מושג מה הולך לקרות. כתבתי מכתב ולא התייחסו אליי. עם כל הסקטורים האחרים, כמו המכס, כבר ישבו וסגרו הכל. אם לא נעבוד, אי אפשר יהיה להפעיל את השדה
לטיסות בינלאומיות, שככל הנראה אמורות להתחיל באפריל".
טרם התקבלה תגובת רשות האוכלוסין וההגירה.