שתף קטע נבחר

עד סוף ההסגר: גרוש יפגוש את בנותיו ב"זום"

האב נעצר על אלימות במשפחה והסדרי השהות הופסקו. לאחר ששוחרר נקבע כי המפגשים יחודשו רק לאחר קבלת תסקיר שמתעכב בשל משבר הקורונה

אב שהסדרי השהות עם בנותיו הופסקו בעקבות מעצרו בגין אלימות כלפי האם, ביקש לערער על החלטת בית המשפט למשפחה לחדש את המפגשים באמצעות וידיאו עד לקבלת המלצות שירותי הרווחה. הוא טען כי בשל מגפת הקורונה אי אפשר לדעת מתי יוגש תסקיר, וההמתנה עם חידוש הקשר בלתי סבירה ומזיקה לילדות. בהחלטה שניתנה בשבוע שעבר הבהיר שופט המחוזי חננאל שרעבי כי אין עילה להתערב בהחלטה.

 

ההורים נפרדו לפני כשמונה חודשים. בשלושת החודשים הראשונים התקיימו זמני שהות קבועים בין האב לבין שתי בנותיו, אך הדברים השתנו לאחר שנעצר בעקבות אלימות כלפי האם. הוא היה עצור במשך חודשיים וכיום נמצא במעצר בפיקוח אלקטרוני בבית של קרובי משפחה.

 

לפני כשלושה חודשים ביקש האב להורות על חידוש המפגשים אך בית המשפט קבע כי החלטה תינתן רק לאחר ששירותי הרווחה יבחנו את טובת הקטינות והזמין תסקיר סעד.

 

אלא ששירותי הרווחה לא הספיקו ליישם את הוראות בית המשפט טרם ההכרזה על מצב החירום עקב התפשטות מגפת הקורונה, וכפתרון זמני המליצו בינתיים על קיום שיחות וידיאו שלוש פעמים בשבוע, בהשגחת האם.

אפליקציית זום (צילום: Shutterstock)
(צילום: Shutterstock)

האב לא קיבל את ההמלצה וביקש לקבוע מפגשים כבר עכשיו תוך שהבהיר כי לא ידוע כמה זמן מצב החירום יימשך. אלא שבית המשפט קבע כי זהו הפתרון הנכון בשלב הראשון לעבר חידוש הקשר, והורה על שיחות "זום" עם הבנות ארבע פעמים בשבוע.

 

בבקשת רשות הערעור שהגיש האב למחוזי הוא טען שההחלטה לא מנומקת ופוגעת בזכות היסוד שלו לקיים קשר תקין עם בנותיו. לדבריו, לא ברור מדוע בית המשפט מתייחס אליו כמצורע תוך התעלמות מחשיבות נוכחותו בחיי בנותיו והנזק שהדבר גורם להן. הוא ציין כי העובדה שהוגש נגדו כתב אישום על אירוע אלים אחד לא אמורה לשלול ממנו כבר עכשיו את הזכות לפגוש את בנותיו, ואם יש חשש כלשהו מפניו ניתן להסיר אותו באמצעות פיקוח – אמצעי שכלל לא נבחן על ידי בית המשפט.

 

השופט שרעבי, שנתן את החלטתו אף מבלי לבקש תגובה מהאם, הבהיר כי בית המשפט למשפחה העניק לאב סעד זמני בהתחשב בנסיבות המורכבות של שעת חירום והתרחשות אירוע אלים שהוביל לנתק ארוך בינו לבין בנותיו.

 

הוא הדגיש כי החלטת בית המשפט נלקחה על סמך המלצת שירותי הרווחה ולא ניתן לומר שאינה מנומקת, בפרט כשנכתב בה במפורש כי מדובר בצעד הראשון בדרך לחידוש מלא של זמני השהות.

 

עם זאת השופט ציין כי החשש של האב להתמשכות מצב החירום מובן ומוצדק, ולפיכך החליט שהדרך להתגבר עליו יהיה באמצעות "דד-ליין". על כן נקבע כי בקשת רשות הערעור נדחית אך בית המשפט למשפחה יידרש לבחון דרכים נוספות לחידוש הקשר הפיזי עם האב אם מצב החירום יתארך לאחר 1 במאי.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Shutterstock
זום
צילום: Shutterstock
צילום: אור יניב
עו"ד רחל מור
צילום: אור יניב
מומלצים