שתף קטע נבחר

תביעה להגדלת מזונות: "אימא זה לא שמרטף"

גבר גרוש ואב לשישה לא מילא את הסדרי השהות שנקבעו לו, לטענתו בשל אילוצי עבודה. ביהמ"ש חייב אותו ב-800 ש' נוספים כל חודש לבייביסיטר

בית המשפט למשפחה בתל אביב קיבל לאחרונה תביעה להגדלת מזונות שהגישה אם לשישה שנאלצת לגדל אותם כמעט לבדה משום שהאב לא מקיים את זמני השהות כסדרם. השופט ארז שני הבהיר כי האם לא אמורה להיות "בייביסיטר מובנה", ולכן האב יפצה אותה בתוספת של 800 שקלים למזונות החודשיים על מנת שתוכל לממן שמרטף.

 

לפני כחמש שנים ניתנה המשמורת לאם, לאחר שהאב הודיע כי הוא לא מעוניין במשמורת ואף לא מוכן להתחייב לזמני שהות קבועים עקב אילוצי עבודה והיעדר מקום להלין אותם. הובהר לו שעם כל הכבוד לעבודתו, הילדים שלו זקוקים ליציבות ועליו להיערך למתכונת קבועה של מפגשים. בהמשך הוא חויב לשלם לששת ילדיו מזונות של 5,400 שקל לחודש בתוספת מחצית ההוצאות החינוכיות וההוצאות הרפואיות שלא מכוסות בביטוח.

 

אלא שהאב לא עמד במתווה המפגשים שנקבע, מה שהטיל על האם להתמודד כמעט לבדה עם שישה ילדים קטנים. בתביעה שהגישה לפני כשנתיים להגדלת המזונות היא טענה שהסכום החודשי חושב על סמך ההנחה הבסיסית שהאב ייפגש עם ילדיו באופן סדיר. אי קיום זמני השהות, לפיכך, נחשב לשינוי נסיבות מהותי ולא צפוי שמצדיק התערבות בסכום המזונות.

 

האב טען מנגד כי שום דבר לא השתנה שכן מלכתחילה התריע שלא יוכל לעמוד בזמני שהות קבועים. לדבריו הוא נפגש עם חלק מהילדים מדי יומיים-שלושה ולפעמים הם אף ישנים אצלו, ובשל כך הוא מוציא עליהם עוד 1,000 שקל בחודש באופן ישיר.

אילוסטרציה של זוג רב (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

השופט ארז שני מצא את הטענה האחרונה מרגיזה במיוחד. "לא רק שאין מחלוקת שהנתבע מתעקש לקיים זמני שהות ספורדיים רק עם חלק מילדיו, ספק גמור אם חישובי הנתבע נכונים, וגם לא פורט על מה לכאורה מוצא הכסף", כתב והבהיר כי הוצאות האירוח נלקחו בחשבון בעת קביעת המזונות.

 

באופן כללי השופט מתח ביקורת על התנהלות האב, שנאחז בעבודתו כתירוץ להפרת חובתו לקיים קשר רציף עם כל ילדיו. נקבע כי מעבר לפגיעה בילדים יש כאן זלזול בזכויותיה של התובעת כאישה וכאם. "אישה היא אדם שווה זכויות ובעל אוטונומיה אישית... אישה ואם אינה 'בייבי סיטר' מובנה הצריך לדאוג לבדו לילדי בני הזוג ובקצרה, אדם היא כמוני, כמו שאר בני האדם, וכמו הנתבע", כתב.

 

בפסק הדין הובהר לאב כי לא ניתן לכפות עליו לקיים את זמני השהות בניגוד לרצונו, אך עליו להבין שמדובר בהתנהלות חסרת תום לב אשר בהחלט נחשבת לשינוי לא צפוי שמצדיק הגדלת מזונות.

 

אם לא ניתן לכפות את המפגשים, נקבע, הרי שמגיע לאם פיצוי שיאפשר לה לשכור שמרטף ולזכות בכמה שעות חופשה באמצע השבוע ובסופי שבוע. בהתאם לכך, החליט השופט להוסיף עוד 800 שקל למזונות השוטפים כך שהאב ישלם מדי חודש 6,200 שקל. כמו כן, הוא יישא בהוצאות משפט בסך 8,000 שקל.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
אילוסטרציה
צילום: shutterstock
צילום: ברק אלקובי
עו"ד גיא גולדנבלום
צילום: ברק אלקובי
מומלצים