שתף קטע נבחר

בגלל הנסיעות: בנות יעברו למשמורת של אימן

אם ל-3 ערערה על פסק דין שפיצל את המשמורת והשאיר בחזקתה רק את הבן הקטן. שופטת קיבלה את עמדתה והדגישה את חשיבותו של בית מרכזי אחד

בית המשפט המחוזי בחיפה קיבל לאחרונה ערעור של אם לשלושה והפך החלטה קודמת שבמסגרתה נקבע כי שתי הבנות הגדולות יחיו עם האב וילמדו בעיר מגוריו. השופטת אספרנצה אלון קבעה שההסדר מצריך נסיעות תכופות של הילדים בין שתי הערים ואינו לטובתם, ולכן המשמורת על כל השלושה תהיה בידי האם.

 

לפני כארבע שנים עלו היחסים בין ההורים, והאישה ביקשה לעבור עם הילדים לעיר אחרת, בצמוד לאחותה. בעקבות ההליכים היא עברה דירה עם הילדות אך נקבע שהן תמשכנה ללמוד במוסדות החינוך בעיר הקודמת, שבה השאר האב.

 

במסגרת בירור תביעת המשמורת בבית המשפט למשפחה בחיפה הוגש תסקיר שהמליץ שהילדות תעבורנה ללמוד בעיר של האם על מנת לצמצם את הטלטלות ולאפשר להן התפתחות אישית במרכז חיים עיקרי. בנוסף הומלץ כי המשמורת על כל שלושת הילדים תהיה בידי האם.

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)
אילוסטרציה(צילום: Shutterstock)

בית המשפט מינה מומחית שתחווה דעתה בשאלת המשמורת. זו הגישה חוות דעת שבה המליצה לתת את המשמורת לאם ולקבוע כי כל הילדים יתחנכו בעיר מגוריה. אבל בית המשפט דחה את המלצת המומחית וקבע שהמשמורת על הילדות תהיה בידי האב והן ילמדו במוסדות החינוך באותה עיר, בעוד הילד הקטן יישאר במשמורת האם עד שיהיה בכיתה א'.

 

בערעור טענה האם שפסק הדין סוטה מהמלצת המומחית שהדגישה את חשיבות הקשר בין האחים ולהימצאות כל השלושה בסביבה אחת. לטענתה, המצב הקיים שבו יש פיצול במשמורת גורם לנסיעות מרובות, לתסכול ולחיכוכים. האב ביקש לא להתערב בפסק הדין והדגיש שבית המשפט קיים הליך מקיף ומעמיק.

 

אבל השופטת אספרנצה אלון קיבלה את הערעור והדגישה שלאורך ההליך המליצו הגורמים המקצועיים להעניק לקטינים יציבות ורוגע, וקבעו שטובתם שיתחנכו בעיר האם וכי ביתה יהיה ביתם המרכזי.

 

זאת ועוד, יש לתת מקום לחוות דעתה של המומחית בכל הקשור לחששה בדבר נטייה אפשרית מצד הבנות לתפוס מקום של בוגר "בן זוג" בחייהן עם האב. השופטת הצטרפה לעמדת המומחית כי הנסיעות הממושכות מטילות מעמסה רגשי ותפקודית לא מבוטלת על הילדים.

 

עוד קבעה השופטת כי טובת הקטינים אינה מתאימה להסדר של משמורת פיזית משותפת. "קיים הכרח לצמצם את המעברים בין שתי הערים ובין שני הבתים", כתבה.

 

על רקע זה קבעה השופטת כי המשמורת הפיזית של הקטינים תהיה בידי האם תוך קביעת זמני שהות לאב. עוד נקבע כי החל משנת הלימודים הנוכחית הילדות יעבור ללמוד במוסדות החינוך בעיר של האם. השופטים סארי גי׳וסי ועפרה אטיאס הצטרפו לפסק הדין.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Shutterstock
אילוסטרציה
צילום: Shutterstock
עו"ד גלית (גילה) אבוטבול
מומלצים