שתף קטע נבחר

האישה גרה עם בעל חדש, הגרוש ישלם פחות

שינוי בהסדרי הדיור של אם ובתה, על רקע מגורים עם בן זוג חדש, הובילו להפחתה בהוצאות המגורים שמשלם האב מ-2,500 שקל בחודש ל-1,850 ש'

בית המשפט למשפחה בראשל"צ הורה לאחרונה על הפחתת הוצאות מגורים שמשלם אב גרוש לבתו, משום שאשתו מתגוררת בימים אלה עם בן זוג חדש ושלושת ילדיהם המשותפים.

 

כשהילדה הייתה כבת שנה וחצי חתמו הוריה על הסכם שבמסגרתו התחייב האב לשלם מזונות שוטפים של 1,400 שקל, עוד 1,000 שקל על הוצאות דיור, להפקיד עבורה 100 שקל בחודש בחיסכון ולהשתתף בחצי מהוצאות החינוך והבריאות. המשמורת נקבעה אצל האם עם הסדרי שהות לאב שהתייצבו על פעמיים בשבוע כולל לינה וכל סוף שבוע שני.

 

לפני כשלוש שנים הגיש האב תביעות למשמורת בלעדית ולביטול המזונות. בעקבות חוות דעת מומחה הסכימו ההורים שההגדרה של המשמורת תהפוך לאחריות הורית משותפת ללא שינוי בזמני השהות.

גירושים (צילום: shutterstock)
אילוסטרציה(צילום: shutterstock)

בסוגיית המזונות טען האב כי מאז ההסכם משכורתה של האם עלתה, היא נישאה ונהנית מההכנסות של בן זוגה החדש והוצאות הדיור של הילדה פחתו משום שהאם מתגוררת עם בעלה ושלושת ילדיהם. בנוסף, זמני השהות שלו הורחבו והוא נמצא עם הילדה 40% מהזמן. לנוכח ההלכה שקובעת היום חובת מזונות שוויונית על ילדים מעל גיל 6 כשההורים משתכרים דומה וחולקים הסדרי שהות דומים הרי יש הצדקה לביטול או הפחתה של תשלומי המזונות.

 

האם טענה מנגד כי תביעת המשמורת הייתה טקטית, וזמני השהות לא השתנו מאז שהילדה הייתה בת 3. היא הדגישה כי האב לא מקיים חלק מהמפגשים ופעמים רבות מחזיר את הילדה לפני הזמן משום שהוא לא מסתדר איתה.

 

עוד ציינה האם כי לא חל שינוי משמעותי במשכורת שלה וכי היא משלמת עם בעלה החזר משכנתה של כ-5,600 שקל בחודש. בנוסף טענה האם כי האב מסתיר מידע על מצבו הכלכלי והכנסותיו.

 

השופטת רבקה מקייס קיבלה את הטענה שתביעת המשמורת הוגשה רק לצורך ביטול המזונות. מכל מקום, היא קבעה שהאב לא הוכיח שינוי נסיבות המצדיק התערבות במזונות השוטפים כיוון שהסדרי השהות לא השתנו ופערי ההכנסות בינו לבין האם נותרו משמעותיים.

 

בהקשר הזה קבעה השופטת כי השינוי בהכנסת האם מינורי ובסופו של יום היא משתכרת כ-7,000 שקל. האב, לעומת זאת, לא חשף את מצבו הכלכלי בשקיפות. הוא אמנם לא עובד אבל לא מסר מידע מלא על כספים שקיבל ממכירת עסק ודירה ומירושת סב או על עזרה שהוא מקבל מאביו ולא הסביר את פשרן של הפקדות חודשיות של 15 אלף שקל בחשבונו. לפיכך, השופטת החליטה שכושר ההשתכרות שלו עומד על 20 אלף שקל.

 

עם זאת נקבע כי יש שינוי מהותי מבחינת הוצאות הדיור שכן בתקופת ההסכם האם התגוררה עם הילדה בדירה שכורה ואילו היום היא מתגוררת עם בעלה החדש ושלושה ילדים, כך שהעלויות נחלקות בין נפשות נוספות. בהתחשב בפערי ההכנסות ובזמני השהות החליטה השופטת להפחית את התשלום עבור הוצאות הדיור ב-650 שקל. באופן הזה, למעשה, התשלום החודשי של האב הופחת ל-1,850 שקל.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Shutterstock
אילוסטרציה
צילום: Shutterstock
עו"ד לאה קליין אליאב
מומלצים