שתף קטע נבחר

אישה זכתה בכתובה משום שבעלה עבריין מין

אף שהיא יזמה את הגירושין, קבעו דייני הרבני שהיא זכאית למלוא הסכום ברקע שורת המעשים המחרידים שביצע הבעל. הוא ישלם 123,323 שקל

בית הדין הרבני באריאל קיבל לאחרונה תביעה לתשלום כתובה שהגישה אישה שהתגרשה מבעלה המרצה עונש מאסר של 23 שנים בגלל אונס בתם ועבירות פדופיליה רבות נוספות. הדיינים קבעו בדעת רוב כי העבירות שבהן הורשע הבעל חמורות ומצדיקות את תביעת הגירושין והכתובה של האישה.

 

בני הזוג נפרדו ב-2003 אחרי שהבעל נעצר. ב-2017 הגישה האישה תביעת גירושין ובמסגרת זו תבעה את הכתובה. הם התגרשו בהסכמה באפריל 2019.

 

האישה טענה כי ביקשה להתגרש בעקבות ההרשעה וכן בשל האלימות שחוותה. בין היתר היא תיארה כי "פתח לה את המצח" כשניסתה להגן על בנה ו"קיבלה מגב בראש". היא הוסיפה כי מעבר לאלימות הפיזית הייתה גם אלימות נפשית וקללות. לדבריה, מאז שנודע לה על גילוי העריות החלה לפעול לגירושין. הבעל הכחיש את הטענות ואמר כי מדובר בעלילה שנרקמה בין האם והילדים נגדו.

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אילוסטרציה(צילום: shutterstock)

הדיינים - הרב יהודה ישעיהו גליק, הרב דוד בר שלטון והרב אברהם דב זרביב - קבעו בדעת רוב כי הבעל חייב בכתובה אף שהאישה היא זו שהגישה את תביעת הגירושין. זאת מאחר שלא הוכח שהגירושין "יצאו ממנה", כלומר שהיא יזמה אותם, אלא הם נובעים ממעשיו של הבעל.

 

הם ציינו כי הבעל הורשע בבית המשפט המחוזי בכל האישומים שהוגשו נגדו וערעור שהגיש לעליון נדחה. הם כתבו כי מדובר בעבירות חמורות שחלקן מהוות עילה מוצדקת לתביעת גירושין וכתובה.

 

בין היתר הבעל הורשע בעבירות מין במשפחה, באלימות כלפי אשתו ושני בניו הקטינים, תקיפתם במקל ואלימות פיזית ונפשית מתמשכת. כמו כן הוא הורשע בביצוע עבירות מין בשלוש חברותיה של בתו ובמעשה סדום באחת מהן.

 

הם הוסיפו כי גם ללא ההרשעות, יש לחייב את הבעל בכתובה מעצם העובדה שבגללן הוא נכנס לכלא ומונע מהאישה יחסי אישות ומזונות.

 

הדיינים ציינו כי אמנם הבעל הורשע רק על סמך עדויות הקורבנות, ללא ראיה חיצונית, ולפי המשפט העברי אין לעדויות אלה תוקף הלכתי שכן מדובר בעדות קרובי משפחה או פסולי עדות. מאידך, צירוף המספר הרב של העדויות יחד עם פסק הדין של בית המשפט ודחיית הערעור של הבעל בעליון יוצרים הוכחה שהוא ביצע את המעשים.

 

הדיינים הצמידו למדד את הכתובה, על סך מיליון שקלים ישנים, וחייבו את הבעל ב-123,323 שקל.

 

אחד הדיינים סבר בדעת מיעוט כי אין לחייב את הבעל בתוספת הכתובה אלא רק בעיקר הכתובה בסך 240 שקל, מכיוון שהאישה יזמה את הגירושין ולא הוכיחה את מעשי הבעל. בין היתר, הוא ציין כי פסק הדין הפלילי לא יכול לשמש ראיה על פי ההלכה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
אילוסטרציה
צילום: shutterstock
עו"ד לורה מישוק
מומלצים