שתף קטע נבחר

אם התאבדה, האב סירב לקשר בנם עם הוריה

האב סירב למתווה מפגשים שנקבע בין הסבים לבין נכדם בן השנה וחצי בטענה שהם מסיתים נגדו. אבל בית המשפט המחוזי לא מצא לכך ראיות

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה לאחרונה בקשת רשות ערעור שהגיש אב לפעוט כבן שנה וחצי כנגד מתווה למפגשים חד-שבועיים עם הורי אשתו המנוחה, שהתאבדה בשנה שעברה. טענותיו כי הסבים מזיקים לילד ו"מטפטפים" לו שנאה כלפיו נדחו לאחר שהשופט שאול שוחט לא מצא להן אחיזה נוכח הדיווחים החיוביים של גורמי המקצוע על הקשר ביניהם.

 

מות האם הוביל לקרע עמוק בין בעלה לבין הוריה, והוא סירב לאפשר להם להתראות עם נכדם. כמה שבועות לאחר מות בתם הם פנו לעזרת בית המשפט למשפחה וביקשו שיקבע להם זמני שהות עם הנכד.

 

בשלב ראשון גובשה בין הצדדים הסכמה לקיום מפגשים קצרים בליווי עובד סוציאלי. לאחר שהעו"ס דיווח על מפגשים חיוביים המליצה האפוטרופסית לדין שמונתה לפעוט על מתווה של מפגש אחד בשבוע שיימשך שעה-שעתיים, ובית המשפט קיבל את המלצתה.

אילוסטרציה  (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

האב, ששינה את דעתו לגבי המפגשים, הודיע על סירוב והגיש השגה על המתווה. הוא טען בין היתר כי גורמי המקצוע מוטים לטובת הסבא והסבתא ודרש להקפיא את המפגשים עד שיעברו טיפול ב"הסתה וניכור". אבל בית המשפט דחה את ההשגה וקבע כי מהדיווחים עלה כי הפעוט שמח ונהנה בחברת הסבים ואין כל תמיכה לקיומה של הסתה או התנהגות לא ראויה מצדם.

 

האב לא השלים עם ההחלטה ובבקשת רשות ערעור שהגיש לבית המשפט המחוזי טען כי בית המשפט התעלם מהטענות שלו על ההתנהלות של הסבים ש"מטפטפים" לילד את השנאה העמוקה שהם חשים כלפיו. הוא הוסיף כי הייתה זו טעות לקבוע מפגשים לפני שנבדקו על ידי פסיכולוג ותוך התעלמות מטענותיו כלפי התנהלות העו"ס והאפוטרופסית.

 

אבל השופט שוחט החליט לדחות את הבקשה מבלי לבקש את תגובת הסבים. הוא הדגיש כי לקטין ולסביו יש זכות לקשר ביניהם ובית המשפט מוסמך לשמר אותו כל עוד המפגשים משרתים את טובת הקטין.

 

במקרה הנוכחי ההחלטה ניתנה על סמך דיווחים שלפיהם המפגשים מיטיבים עם הילד, והשופט קבע כי האב לא הצליח לסתור אותם או להוכיח בעיה כלשהי בתפקוד של גורמי המקצוע או בהתנהגות הסבים.

 

"בנסיבות הטרגדיה שפקדה את המשפחה אך לאחרונה... לא מפתיעה העובדה כי אהבה גדולה אינה שוררת בין הצדדים", כתב. "עם זאת, במרכז הדיון קטין שהתייתם מאמו, כאשר אין חולק ששני הצדדים... רוצים ומבקשים את טובתו".

 

השופט ציין כי מהדיווחים עלה כי הסבים הם דמויות משמעותיות בחיי הפעוט וכי יש חשש שאם לא יקפידו על קשר בשלב זה הדבר יפגע בזכותו להכיר את אימו דרך המשפחה שלה. הוא קבע כי אין עדות להסתה מצד הסבים והוא לא התרשם שמפגש אחד מצומצם בשבוע יגרום לילד להיות מנוכר כלפי ההורה היחיד שלו.

 

האב לא חויב בהוצאות מתוך תקווה שהצדדים יתמקדו מעכשיו בטובת הילד ולא במחלוקות ביניהם.

 

  • לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן
  • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין
  • ב"כ האב: עו"ד עדי כרמלי
  • ב"כ הסבים: עו"ד דלית יניב-מסר
  • עו"ד רחל מור עוסקת בדיני משפחה
  • הכותבת לא ייצגה בתיק
  • ynet הוא שותף באתר פסקדין

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
אילוסטרציה
צילום: shutterstock
צילום: אור יניב
עו"ד רחל מור
צילום: אור יניב
מומלצים