שתף קטע נבחר

מאמנים תובעים מהפועל ת"א כ-300 אלף שקל

4 עובדים של קבוצת הכדורסל טוענים שלא קיבלו שכר בזמן, כספים נוכו שלא כדין והם הוצאו לחל"ת ללא ידיעתם. הקבוצה: "אנו עוסקים בפתרון"

בארבע תביעות שהוגשו לאחרונה לבית הדין לעבודה בתל-אביב נגד הפועל אוסישקין תל אביב נטען להעסקה פוגענית ופסולה של מאמני קבוצות הנוער בכדורסל. ארבעה מאמנים, שלושה מתוכם עדיין מועסקים בקבוצה, טוענים לפגיעה קשה בזכויותיהם החוקיות שכוללת הלנות שכר ארוכות, אי-מסירת תלושים, פיצול שכר פיקטיבי ועוד. בסך הכל תובעים הארבעה פיצויים של כ-300 אלף שקל.

 

בכל ארבע התביעות, שהוגשו באמצעות עוה"ד אסף מסדה וערן כהן, נטען כי הקבוצה ידועה ב"מסורת מפוקפקת" של פגיעה בזכויות עובדיה ולא השכילה לשנות את דרכיה.

 

באחת התביעות, שהוגשה על ידי מאמן שהועסק במחלקת הנוער במשך כשש שנים ודרש פיצויים של כ-130 אלף שקל, נטען כי החל את העבודה כשכיר אבל בשלב מסוים החליטה הקבוצה להפוך אותו לעצמאי ולהנפיק לו חשבוניות. רק לאחר שדרש ממנה להפסיק זאת היא החזירה אותו למעמד של שכיר.

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

לדבריו, בשלב מסוים לא קיבל שכר תקופה ממושכת ותלושי השכר נמסרו לו רק לאחר שדרש אותם. בנוסף, הקבוצה לא הפרישה עבורו כספים לקופות גמל, לא החתימה אותו על הסכם עבודה ולא מסרה לו הודעה על תנאי ההעסקה ולכן רק לאחרונה גילה כי פיצלה את שכר היסוד שלו וכללה בו רכיבים פיקטיביים של נסיעות והבראה.

 

עוד נטען כי ב-2020 הוצא התובע לחל"ת לכמה חודשים בעקבות משבר הקורונה, ולאחר שגילה את הפגיעה הקשה בהכנסתו וזכויותיו הודיע על סיום עבודתו. למרות זאת, עד היום לא בוצע לו גמר חשבון.

 

בתביעה של מאמן נוסף שמועסק בקבוצה מ-2017 נטען כי ב-2020 הופחת שכרו באופן חד-צדדי וללא הסכמתו ומבלי שנאמר לו על כך או על גובה ההפחתה. גם הוא לא קיבל תלושי שכר אלא לאחר שדרש זאת ואז גילה את הפגיעה הקשה בהכנסותיו.

 

גם הוא טען להלנת שכר, לפיצול פיקטיבי של שכרו, להיעדר הפרשות לקופת הגמל וכן לניכוי כספים לביטוח לאומי גם בתקופה בה שהה בחל"ת וקיבל דמי אבטלה. תביעתו נגד הקבוצה עומדת על כ-97,500 שקל.

 

מאמן שלישי, שאף הוא מועסק בקבוצה מאז 2017, תובע כ-75 אלף שקל. במקרה שלו הוא טען כי הוצא לחל"ת פעמיים באופן חד-צדדי מה שפגע קשות בזכויותיו מאחר שהוא גם עצמאי. בנוסף, ההפרשות לפנסיה שלו היו חסרות ונגזרו משכר נמוך מזה שסוכם עמו. חמור מכך, לטענתו, הקבוצה ניכתה משכרו כספי תגמולים ששלשלה לכיסה ומדובר בגניבה פשוטו כמשמעו.

 

המאמן הרביעי, שהחל לעבוד בקיץ 2020, תובע כ-33,500 שקל. בנוסף לפגיעות דומות לאלה של חבריו בשכרו וזכויותיו, הוא טוען כי לא קיבל שכר מאז נובמבר האחרון למרות פניות חוזרות ונשנות שלו ושל ארגון מאמני הכדורסל.

 

מהפועל תל אביב נמסר: "אנו מודעים לתביעות שהתקבלו מארבעה מאמנים. מבלי להיכנס לאמור בכתבי התביעה ומבלי להיכנס לטענות המשפטיות שעומדות למועדון נציין כי אנו עוסקים בשבועות האחרונים בפתרון הבעיות, כולל הידברות עם המאמנים במטרה להסדיר את הנושא באופן מיידי".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים