שתף קטע נבחר

175 אלף שקל לעובד שפוטר בהודעת טקסט

מפעיל משאבת בטון התעמת עם המעסיק, שכתב לו: "תשאיר את המפתחות במשאית. אתה מפוטר מרגע זה. סוף". הוא תבע את החברה וזכה

בית הדין לעבודה קיבל לאחרונה תביעה שהגיש עובד לשעבר בחברת "ש.ח.ל.ב חומרי בניין", שפוטר בהודעת טקסט שבה נכתב "תשאיר את המפתחות". השופטת מיכל נעים דיבנר קבעה בין היתר שהוא פוטר במהלך אימפולסיבי בלתי מכובד של המעסיק, והוא יפוצה ב-175 אלף שקל.

 

העובד, שיוצג על ידי עו"ד אהרון הלוי, סיפר שהועסק בחברה מיוני 2014 עד יולי 2016 כמפעיל משאבת בטון באתרי בנייה. טענתו המרכזית הייתה שלא שולם לו גמול שעות נוספות. לדבריו, הוא עבד מראשון עד חמישי מ-7:00 עד 20:00, ובימי שישי מ-7:00 עד 13:00. לטענתו הוא עבד 305 שעות מדי חודש, אך השכר ששולם לו משקף תמורה עבור משרה מלאה, 186 שעות חודשיות בלבד.

 

הוא הוסיף כי פוטר ללא שימוע כדין בעקבות ויכוח בינו לבין מעסיקו הישיר, ששלח לו מסרון שבו נכתב: "תשאיר את המפתחות במשאית. תשאיר את המפתחות של הפרייבט. תיסע הביתה עם יהודה. אתה מפוטר מרגע זה. סוף". עוד הוא טען התובע כי לא שולמו לו זכויות סוציאליות שונות.

אילוסטרציה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
אילוסטרציה(צילום: shutterstock)

החברה, שיוצגה על ידי עו"ד צורי חסון, טענה מנגד שהעובד לא עבד כלל בשעות נוספות למעט עבודה חריגה שעליה קיבל תשלום נוסף על השכר החודשי.

 

היא ציינה כי המעסיק שלח את ההודעה ברגע של "עידנא דריתחא" לנוכח תשובות מחוצפות של התובע לבקשותיו. לדבריה, לאחר מכן הוזמן העובד לשיחת שימוע שנערכה כדין, ושבסופה הוחלט לפטר את התובע לנוכח התנהגותו המתמשכת אשר פגעה ביחסי העבודה.

 

השופטת מיכל נעים דיבנר כתבה שמחומר הראיות עלה שבמהלך תקופת ההעסקה טעתה החברה לחשוב ששכרו החודשי של העובד כולל עבודה בשעות נוספות ולא שילמה לו גמול שעות נוספות בהתאם לחוק. היא הוסיפה שמהראיות עלה שהתובע עבד בשעות נוספות ממושכות בחלק מהימים, בממוצע של 28 שעות לחודש, ובנוסף עבד בממוצע יום שישי אחד בחודש.

 

באשר לנסיבות הפיטורים ציינה השופטת כי לנוכח המסרונים החד-משמעיים שהוצגו, קשה לקבל את טענת המעסיקה כי לתובע נערך שימוע כדין.

 

לקביעתה, יחסי הצדדים היו מורכבים במרבית תקופת העבודה. עם זאת, אין בכך כדי לייתר את חובתו של המעסיק להחליט על סיום עבודתו של עובד בדרך מכבדת וראויה, אשר לוקחת בחשבון את חובת תום הלב שהוא חב בה כלפי העובד, גם אם הוא שוקל לסיים את העסקתו. המעסיק פעל במקרה זה באימפולסיביות, בתוקפנות ובאופן שאינו מכבד עובד המועסק על ידו, לשון המעטה.

 

בסופו של דבר פסקה השופטת לטובת התובע גמול שעות נוספות בסך 123,721 שקל, פיצוי של 25 אלף שקל על העדר שימוע וכן השלמת פיצויי פיטורים, דמי הבראה, פיצוי מכוח חוק הגנת השכר והחזר ניכויים. בסך הכל תשלם החברה לתובע 158,691 שקל בתוספת הוצאות ושכר טרחת עו"ד בסך 8,000 שקל.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים