שתף קטע נבחר

6 אחים נושלו מצוואה - ונזכרו אחרי 13 שנה

אב לשמונה הוריש את רכושו לשניים מהם בלבד. שנים ארוכות לאחר מכן טענו האחים שהודרו שהוא לא הבין על מה הוא חותם. בית המשפט דחה אותם

בית המשפט לענייני משפחה בבאר שבע דחה לאחרונה בקשה לא לקיים צוואה של אב שהוריש את כל רכושו לשניים בלבד משמונת ילדיו. רותם קודלר עיאש דחתה את טענת האחים המנושלים, שטענו שהצוואה התגלתה להם באיחור של 13 שנה.

 

המנוח נפטר ב-2007 והותיר צוואה בה הוריש את כל רכושו, שכלל בעיקר דירת מגורים, רק לשניים מילדיו. כחודשיים לאחר מותו ניתן צו לקיום הצוואה, והדירה נרשמה על שם אחד מבניו, לאחר שאחותו (היורשת הנוספת) ויתרה על חלקה לטובתו.

 

13 שנים אחר כך, באוקטובר 2020, הגישו במפתיע ארבעה מהאחים שהודרו מהירושה בקשה לביטול צו קיום הצוואה. הבקשה הוגשה נגד אלמנתו של האח היורש, שהלך לעולמו בינתיים. המבקשים טענו באמצעות עו"ד מינה קלמן כי לא ידעו על הצוואה או על הצו שניתן לקיומה. לדבריהם האחים היורשים גרמו לאב לחתום על צוואה שהוא לא הבין את תוכנה.

ייפוי כוח מתמשך (Shutterstock)
אילוסטרציה(Shutterstock)

הם הוסיפו שהאב ניסה בכל מאודו למנוע סכסוכים בין האחים ולכן מפתיע שבחר להוריש את רכושו רק לשניים מילדיו ולנשל את האחרים, בהם גם מי שהיה ידוע בתור "הבן האהוב". לסיכום טענו שדין הצוואה להתבטל גם מכיוון שכתוב בה שהמנוח קרא את הצוואה בעצמו בנוכחות עדים, בעוד שהוא כלל לא ידע קרוא וכתוב.

 

אלמנת היורש טענה מנגד באמצעות עו"ד יוסי ברקוביץ כי הגשת הבקשה לצו קיום צוואה פורסמה כדין בעיתונות, וכל האחים ידעו על הצוואה עוד במהלך השבעה על אביהם, כשהתווכחו עם בעלה על הנכס שירש.

 

היא הודתה שהמנוח לא ידע קרוא וכתוב, אולם צירפה תצהיר של עורך הדין שערך את הצוואה שאישר כי הצוואה הוקראה למנוח ומדובר ב"טעות סופר".

 

השופטת קודלר עיאש שוכנעה שהמבקשים ידעו על קיומה של הצוואה במהלך כל השנים. בניגוד לנטען בבקשתם, הם אישרו בפני בית המשפט כי כבר בסמוך לפטירת אביהם ידעו על הצוואה.

 

היא הוסיפה כי המבקשים גם ידעו שבמשך שנים אחיהם נוהג בנכס כבעלים שלו, והם לא נימקו מדוע בחרו להגיש את בקשתם רק בחלוף 13 שנים ולא פעלו בעניין עד כה.

 

השופטת קיבלה את טענת האלמנה שלפיה מדובר בשיהוי קיצוני שגרם לה נזק ראייתי, במיוחד לנוכח העובדה שהבקשה הוגשה לאחר שבעלה כבר נפטר. היא דחתה את הבקשה, וחייבה את המבקשים לשלם 6,000 שקל הוצאות.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים