הוכרזו הזוכים בפסטיבל עכו
ההצגה, "יאבאלק", שמתחקה אחר שורשי הפחד, זכתה בפרס המרכזי בתחרות הרשמית של פסטיבל עכו לתיאטרון אחר לשנת 2015
פסטיבל עכו לתיאטרון אחר ננעל הערב, ה', עם הכרזת הזוכים בתחרות הרשמית. פרס ההצגה הטובה ביותר הוענק ליצירתם המשותפת של אביגיל רובין ויואב ברתל, "יאבאלק", ההפקה של הסטודיו למשחק בתיאטרון חולון שגרפה במקביל גם את פרס הכוריאוגרפיה עליה חתומים השניים, ופרס נוסף על תפאורה וחלל במה, שהוענק למעצב מאור צבר.
בנימוקי הזכייה בפרס ההצגה, הפרס הכספי היחיד שמוענק בתחרות בסכום של 10,000 שקלים, כתבו השופטים: "הפרס מוענק על התבונה המופלאה שמחברת אותנו לשורש השורשים של הפחד, על השפה הבימתית המיוחדת, העוברת מטכניקה אחת לשנייה, על מסירות אין קץ של להקה הנותנת הופעה בלתי נשכחת, על השאיפה לשלמות שאנו מקווים שיום אחד תגיע". את עיצוב החלל והבמה יוצא הדופן באיכויותיו, שיצר מאור צבר, הגדיר חבר השופטים: כיצירה עצמתית של מקום באמצעים חסכניים ואסתטיים, וכתב: "התלבושות והחלל הפכו בידי המעצב לכלי ביטוי חי ומרכזי, הן למשחק והן לדרמה, והעמידו בחלל לאורך כל היצירה דימויים בימתיים טעונים ומרגשים".
חבר השופטים, בראשותו של הבמאי והמחזאי דני הורוביץ, פרס השנה רשתות רחב כשהעניק פרסים לרובן
המוחלט של ההצגות. ההצגה "MC קוריולנוס" זכתה בפרסים על בימוי (איתי דורון), שחקן בתפקיד הראשי (רונן יפרח) ושחקנית בתפקיד הראשי (מיכל רובין). ההצגה "כל הכבוד" זכתה גם היא בשלושה פרסים על עבודת אנסמבל מיטבית, פרס לשחקן בתפקיד משנה שהוענק לגיא זך ופרס על כתיבה בימתית. וכך גם ההצגה "על כל צרה שלא תבוא" שזכתה בפרס על שפה בימתית ייחודית, עיצוב פסקול (גיא לביא) ועיצוב תאורה (יואב בראל).
פרס הפרפורמר, שמשום מה הוחלט לבדל מקטגורית המשחק זאת על אף שפרס ליצירת פרפורמנס לא הוענק בתחרות, ניתן לנטלי צוקרמן, על עבודתה בהצגה "Practice Makes Perfect", שגם כתבה וביימה. "הפרס מוענק לצוקרמן על טבעיות יוצאת דופן, הומור דק ומושחז, כאב חד, מגע וליטוף. על היכולת לדבר את עצמך באופן כה משכנע ועל האור הרב שההצגה הזו מביאה אל הצופים", כתבו השופטים בנימוקיהם.
פרס לשחקנית בתפקיד משנה הוענק לנור פיבק על עבודתה בקברט השואה, "פרלשטיין", שעורר השנה חילוקי דעות סוערים
בקרב הצופים והשופטים. פרסים נוספים הוענקו לנדב ויקינסקי על המוזיקה המקורית שיצר להצגה "בית מטבחיים 5", לאופיר בן שמעון על עבודת הווידיאו שיצר עבור ההצגה "זה כל הזמן בורח לי", ולגיל לביא על עיצוב הפסקול להצגה "על כל צרה שלא תבוא" שגרפה אף היא את פרס התאורה שהוענק למעצב יואב בראל.
חבר השופטים שכלל השנה את המשוררת אגי משעול, המוזיקאי אורי וידיסלבסקי, השחקן והבמאי שלום שמואלוב והסופרת מיכל גוברית, ביקש להביע את הוקרתו לשחקני ההצגה "הנסיכה לא אוכלת צ'יזבורגר", מוצי אביב ודליה פרידלנד.
מנהלו האמנותי היוצא של הפסטיבל, גיל אלון, אמר בתום הערב: "בסיום קדנציה בת שלוש שנים כמנהל אמנותי, אני מביט לאחור בשמחה ובגאווה. 90 אחוז מההצגות שעלו במהלך שנות כהונתי בתפקיד, המשיכו להציג בתיאטראות השונים ברחבי הארץ גם אחרי הפסטיבל. השנה היו 9 הצגות תחרות שבועטות במוסכמות, ואני שמח לשמוע שגם לרובן מובטח בית להופיע בו בתום הפסטיבל".
פסטיבל עכו אינו רק סדרה שלח הצגות ומופעים אמנותיים המתחרים על הפרס השנתי. זהו גם פסטיבל רחוב עממי שוקק חיים. במקביל לתחרות האמנותית, מתקיימים בפסטיבל מדי יום ביומו כארבעים מופעי רחוב, ולמעשה חלק ניכר מאלפי המבקרים שמגיעים כל סוכות לעכו באים לצפות במופעי הרחוב הללו. הם מתנהלים בסמטאות העיר העתיקה, על החומות או על במות מאולתרות. וזו אכן חגיגה עממית במיטבה עם פסלים אנושיים, לוליינים ואקרובטים, במות מוזיקה, ג'אגלינג ומופעי קרקס אחרים.
השנה ראינו שם בין השאר מופע בוליובודי על גלגלים, ומופע מעניין, המביא באמצעות משחק, שירה ומוזיקה, את תמונת חיי היום יום בסודן ("שנות גלות" של התיאטרון האפריקני-ישראלי).
הפקת מופעי רחוב זו אמנות בפני עצמה. המגע הבלתי אמצעי עם הקהל הוא אתגר מורכב, והיכולת לעשות שימוש פורה ומעניין בסביבה הטבעית היא מבחן של יצירתיות ודמיון. במבחנים האלה עמד היטב מופע בשם "הצוענים באים" - הפקת תיאטרון-קרקסי גדולה, המביא מעין עלילה על משפחת צוענים שכוח מאגי נסתר טורד את מנוחתה. כפר צועני שלם הוקם לשם כך בגן החפיר שבשולי החומה המערבית של עכו העתיקה. התרוצצו שם מעלים באוב, נושפי אש ולוליינים ססגוניים (בימוי: גבריאל כהן-גרונלנד וג'רום הרוש), והקהל העולץ צפה בעניין בעלילות המשפחה הצוענית מהגן ומהחומה ומשולי הכפר.
על רקע חרמות אמנים בינלאומיים את ישראל, מעניין היה החידוש שנעשה בתחום השנה בפסטיבל: הצגות אורח מחו"ל תמיד היו בעכו, אבל השנה הוקמה פלטפורמה בינלאומית ממוסדת שמבקשת למסד קשרים אמנותיים בין פסטיבל עכו לפסטיבלי פרינג' מובילים בעולם. וכך ראינו בעכו יוצרים מארה"ב, צ'כיה, מקדוניה, הולנד ,אנגליה וסין, ובצדם מנהלי במות פרינג' מחו"ל (כמו למשל מנהלו של פסטיבל הפרינג' הגדול מברייטון שנפגש עם יוצרים ישראלים).