שתף קטע נבחר

"תהיו גיבורים": פניית ההורים למנהיגים בוועידת מדריד

הורים מכ-30 מדינות, כולל מישראל, פנו לנציגי המדינות המשתתפות בוועידת האקלים: "איננו יכולים לקבל שזה העולם שאנחנו מוסרים לילדינו"

כשברקע ועידת האקלים במדריד, פנו יותר מ-200 קבוצות הורים מכ-30 מדינות, כולל מישראל, לנציגי המדינות המשתתפות בוועידה בדרישה לקדם מדיניות אקלים נחושה ודחופה על מנת להגן על בריאותם, חייהם ועתידם של ילדים לפני שיהיה מאוחר מדי.

 

 

ההורים מבקשים מנציגי המדינות הנמצאים במדריד לזכור את תפקידם כהורים וגם כשליחים, בזמן שהם פועלים למציאת פתרון להתמודדות עם משבר האקלים, שישפיע על הדורות הבאים. "רבים מהנציגים ב-COP25 הם הורים גם הם ואנחנו פונים לנציגים אלה במיוחד. נציגים אלה הם הורים שבשל הכישורים המקצועיים שלהם יכולים להיות גיבורים אמיתיים עבור כל ילדי העולם", נכתב בפנייה.

 

ועידת האקלים במדריד - כתבות נוספות:

"קצב ההתחממות בישראל - כפול מהממוצע העולמי"

שיטפונות, שריפות ורעב. דו"ח מדאיג על העשור החם בהיסטוריה

ועידת האקלים נפתחה: "אל תטמנו את הראש בחול"

 

עוד נכתב בפנייה לנציגי המדינות: "אינטרסים רבי עוצמה, כגון תעשיות הפחם, הנפט והגז, הנאבקים לשמר את המודל העסקי שלהם, משתמשים בכוח ובהשפעה שלהם על מנת למנוע את נקיטת הצעדים הפוליטיים ההכרחיים. ההתחייבויות הפוליטיות הנוכחיות משאירות אותנו במסלול של עלייה הרת-אסון של 3-4 מעלות בטמפרטורה הגלובלית. איננו יכולים לקבל שזה העולם שאנחנו מוסרים לילדינו". להורים מסר ברור לנציגי המדינות: "אנחנו נמצאים בנקודת מפנה בסיפור של המין האנושי, ולכם, הנציגים בכנס האקלים החשוב הזה של האו"ם, ניתנה ההזדמנות לבחור מה קורה עכשיו. אנחנו דורשים עתיד בטוח לילדינו - לכל הילדים ולדורות הבאים. על מנת לדאוג שזה יקרה, אנחנו זקוקים לפעולה החלטית במדריד".

 

הפגנת תלמידים והורים למען האקלים (צילום: טלי זואי)
הפגנת תלמידים והורים למען האקלים(צילום: טלי זואי)

"לפעול למען הדורות הבאים". הפגנת תלמידים(צילום: מאיה גלזרמן לשם)

 

“הורים למען האקלים ישראל" היא אחת הקבוצות החתומות על ההצהרה, בנוסף לקבוצות מקומיות של התנועה בחדרה, חיפה, צפון השרון, ירושלים, קדימה-צורן, נס ציונה, תל אביב וקריית טבעון. 

 

רק השבוע פרסם השירות המטאורולוגי דו"ח מדאיג, לפיו הטמפרטורה בישראל עלתה ב-1.4 מעלות מאז 1950 - נתון גבוה פי 2 מהממוצע בעולם. מאיה גלזרמן-לשם מקבוצת "הורים למען האקלים ישראל": “אנחנו, הורים לילדים, מודאגים מאוד ממשבר האקלים העולמי ומאוזלת ידם של המנהיגים בטיפול בו. ישראל נמצאת במיקום גיאוגרפי רגיש במיוחד, והנזקים מהמגמות האקלימיות כבר מתרחשים וצפויים להחריף באופן קיצוני. אנחנו מחזקים את בני הנוער במחאתם האמיצה והחשובה, חוברים אליהם, ופונים בקריאה נחרצת אל מקבלי ההחלטות להכריז על מצב חירום אקלימי ולפעול בהתאם".

 

ההורים, החתומים על הפנייה, אמרו כי ועידת האקלים של האו"ם היא הזדמנות מכרעת, בפרט עבור ההורים הלוקחים חלק במשא ומתן, להתייצב לצדם של הילדים ולפעול באופן נחרץ כדי לגבש מדיניות אקלים שאפתנית, במטרה לבלום את עליית הטמפרטורה העולמית מתחת ל-1.5 מעלות, בהשוואה למצב שלפני המהפכה התעשייתית.

 

ההצהרה במלואה תורגמה ל-19 שפות (כולל עברית) ורשימה מתעדכנת של החותמים נמצאת ב- https://www.parentsforfuture.org.uk/plea   

הנוסח העברי של ההצהרה: https://www.parentsforfuture.org.uk/plea-hebrew

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: טלי זואי
מחאת תלמידים בישראל
צילום: טלי זואי
מומלצים