שתף קטע נבחר

מהסימפסונים ועד שובר שורות: המשקאות שלא באמת היו

עד לא ידע: יצירות ספרותיות, קולנועיות וטלוויזיוניות רבות שילבו בעלילה שלהן משקאות, אבל מסתבר שלא כולם באמת קיימים במציאות. שי שגב עם הרשימה הנוצצת של המשקאות הבדיוניים

לכבוד פורים, הנה כמה מהמשקאות הבדיוניים והמשעשעים ביותר שנוצרו בעולם הטלוויזיה, הקולנוע והספרות:

 

"מדריך הטרמפיסט לגלקסיה": קוקטייל גארגל בלאסטר פאן-גלקטי

הגארגל בלאסטר פאן-גלקטי הוא קוקטייל אלכוהולי שהומצא על ידי נשיא היקום לשעבר, זאפוד ביבלברוקס, בספר המפורסם של דאגלס אדמס משנת 1979 - "מדריך הטרמפיסט לגלקסיה".

בא לכם איזה גארגל? ()
בא לכם איזה גארגל?
 

המשקה מבוסס על רוח ג'אנקס העתיקה והבדיונית, והקוקטייל נחשב כ"המשקה הטוב ביותר ביקום". שתיית הקוקטייל אמורה להיות דומה ל"ניפוץ המוח שלך על ידי פרוסת לימון שעוטפת לִבנת זהב גדולה", כך על פי אדמס.

 (  )

 

 

"מגנום פי. אי.": בירה אוֹלד דיסלדורף

אולד דיסלדורף היה המשקה האהוב ביותר על הבלש הפרטי עם החזה השעיר, תומאס סאליבן מגנום, בגילומו של טום סלק בסדרת הטלוויזיה "מגנום פי. איי", ששודרה אי שם בתחילת שנות השמונים.

מבשלה בדיונית. מגנום פי. איי (  )
מבשלה בדיונית. מגנום פי. איי
 

הבירה מופקת במבשלה בדיונית במדינת מרילנד, ארצות הברית. מקורה אמנם גרמני, אבל מסתבר שקשה מאוד להשיגה באי אואהו, הוואי, היכן שמגנום התגורר. כתוצאה מכך, הבלש המשופם נראה לא אחת לוגם מנעד של בירות בדיוניות גם הן, כולל שמות כמו Coops, Tiller ואפילו בירה המכונה Flagler.

 

"הארי פוטר": וויסקי אש

וויסקי אש (המכונה באנגלית פייר וויסקי) הוא משקה אלכוהולי הנצרך על ידי קוסמים ומכשפות בעולם הבדיוני של "הארי פוטר". מותגים מפורסמים כוללים את הוויסקי אש העתיק של אוגדן וכן וויסקי האש של בלישן.

 (  )
 

המשקה מוזכר מספר פעמים לאורך כל הספרים: רומילדה ויין העניקה להארי פוטר קופסה של שוקולדים, בטענה כי הם ממולאים בוויסקי אש, אם כי למעשה הם היו מחוזקים בשיקוי אהבה עוצמתי. בעקבות מותו של פרופסור אלסטור, הארי פוטר וחבריו מרימים כוסית של וויסקי אש לזכרו, ומי שמגיש את המשקה הוא ביל וויזלי.

פארק הארי פוטר, האחים וורנר ()
פארק הארי פוטר, האחים וורנר
  

"אבודים": בירה דארמה

בסדרת הטלוויזיה המפורסמת, "אבודים", היה מותג בירה בדיוני שהופק על ידי הגוף המסתורי על האי - ארגון דארמה. לאורך הסדרה הארוכה והמפותלת עד אינסוף (רב-משמעי), הניצולים נראו לא אחת לוגמים פחיות של מותג הבירה.

מצאו את הבירה האבודה (  )
מצאו את הבירה האבודה
 

באחד הפרקים, הארלי וג'ין גילו פחיות בירה של ארגון דארמה בטנדר של דארמה, מיניבוס פולקסווגן, שנמכר במכירה פומבית עם תום הסדרה בשנת 2010. המיניבוס הכחול לבן נמכר תמורת 47,500 דולר, לצד 1,100 אביזרים ותחפושות מהסדרה, כולל 12 פחיות בירה דארמה - שנמכרו תמורת 5,000 דולר.

 

"שובר שורות": בירה שְרֶדֶרְבְּרָאוּ

שרדרבראו היא הבירה שבושלה על ידי האנק שרדר בסדרת הלהיט של AMC, אודות המורה לכימיה שהפך לסוחר סמים בסדרה "שובר שורות".

בירה ביתית (  )
בירה ביתית
 

השם המשעשע לבירה מגיע מדמותו המגוחכת של האנק, בשלן הבירה הביתית, שבדיי-ג'וב שלו שימש כשוטר בתחום אכיפת הסמים ונראה מכין בירה אייל בסגנון גרמני במהלך העונה השנייה של הסדרה.

 

"איש משפחה": בירה פוטאקט פטריוט

במהלך פרקי הסדרה הבירה נראית מוכנה להפצה עולמית, אבל בירה פוטאקט פטריוט היא סגנון האייל הבדיוני האהוב ביותר על ידי פיטר גריפין וחבריו בסדרה האמריקנית המונפשת "איש משפחה".

בירה משפחתית (  )
בירה משפחתית
 

הבירה מבושלת במבשלת פוטאקט, המנוהלת על ידי דמות שהיא שילוב מטורף שבין "ווילי וונקה" ל-"כובען המטורף", כיוון שהוא חובש כובע בירה גדול יתר על המידה, והבירה עצמה היא מעין פרודיה על הלאגר המציאותי מבוסטון - סמואל אדמס.

 

באחד הפרקים מתרחשת התנגשות בין מספר סדרות מונפשות, כאשר מסתבר שאייל פוטאקט פטריוט היא רק בירת דאף (מהסדרה "הסימפסונים") עם תווית חדשה המודבקת עליה. תביעת זכויות יוצרים מתפתחת, שבמהלכה השופט פרד פלינסטון (מהסדרה "הפלינסטונים"), טוען שהבירה היא בכלל חיקוי לבירה "בדרוק" שלו.

 

"פיירפליי": חלב מאדרס

חלב מאדרס (משחק מילים עם חלב אם) מופיע בסדרה קצרת הימים של ג'וס וידון, "פיירפליי", מערבון חלל עתידני המתרחש בשנת 2517. חלב מאדרס זו התמחות ייחודית שמייצרת דמותו של קנטון, המבשל אותה על ירח היגינס. הוא מבוסס בוץ ("מאד" באנגלית), ומכיל את "כל החלבונים, ויטמינים ופחמימות שיש בארוחת הערב של סבתא, בתוספת 15 אחוזי כוהל.

כמו חלב אם, אבל לא (  )
כמו חלב אם, אבל לא
 

אוהדים ומעריצים רבים של הסדרה ניסו לשחזר את התערובת המסקרנת במציאות, תוך שימוש באינספור מרכיבים. עד כמה שידוע, המשקה אמור להיות מעין מילקשייק אלכוהולי, המשלב משקה חום כלשהו, חמאת בוטנים וחומר מבוסס חלב, כגון יוגורט או שמנת.

 

"הנוסע השמיני": בירה אספן

כשהחייזרים משתוללים ויצורים מהחלל בוקעים מבית החזה של כמה אנשים, אין זה מפתיע שהרבה צופים לא שמו לב כי לסרטי "הנוסע השמיני", טרילוגיית המדע הבדיוני של ג'יימס קמרון, יש בירה בדיונית משלהם.

אין כמו בירה אחרי שינה ארוכה (  )
אין כמו בירה אחרי שינה ארוכה
 

בהתאם לאתר קסנופדיה, מסד נתונים המפרט את כל ההתרחשויות ביקום של "הנוסע השמיני", בירה אספן בושלה על ידי ווילנד-יוטאני בעיר אספן, קולורדו, אי שם במאה ה-22. חברי הצוות במעבורת החלל 2122 שתו את הבירה לאחר שהתעוררו משינה ארוכה במהלך הסרט הראשון, ובדיוק לפני שהחייזר הגיח באלימות מחזהו של גילברט קיין. כנראה שחייזרים לא אוהבים לשחות בבירה.

 

"מסע בין כוכבים": בירה אייל רומולאני - שיכר מלחמה

בעוד רוב המשקאות הבדיוניים נותרים בתוך סדרות הטלוויזיה, היו כמה שהגיחו למציאות. שיכר המלחמה (Warnog) היה משקה הבירה הרשמי של הקלינגונים הידועים לשמצה בסדרה "מסע בין כוכבים: הדור הבא" וכן בסדרה "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9". הקלינגונים, זן בדיוני של לוחמים, הופיעו לראשונה כבר בסדרת הטלוויזיה ששודרה במהלך שנות השישים.

מהמסך למציאות (  )
מהמסך למציאות
 

בשנת 2014 הושקה גרסה אמיתית של הבירה בשוק האמריקני על ידי פדרציית הבירה - חברה קנדית שביקשה כי שיכר מלחמה יופק במבשלתה המכונה טין מן, בעיר אינסביל, אינדיאנה. המשקה, על בסיס שיפון, מוכן בסגנון רוגן דונקל והאלכוהול מגיע ל-5.5%. צנוע ולא מלחמתי.

 

"הסימפסונים": בירה דאף

 

המשקה המועדף על הומר סימפסון, דאף, הוא כנראה המשקה הבדיוני המוכר ביותר, כפי שהופיע לראשונה בסדרה "הסימפסונים" שהחלה את דרכה בשנת 1989. הסלוגן הרשמי של הבירה בלועזית הוא: "“Can’t Get Enough of that Wonderful Duff, כמו גם "זה תמיד זמן דאף". דובר המותג הוא דאפמן, גיבור על שרירי עם בלונד מחומצן, שנוצר כפרודיה לאיש שפרסם את בירה באדוויזר אי שם בשנות השבעים.

 

לאחרונה הודיעו האולפנים שמפיקים את הסדרה, פוקס המאה ה-21, כי הם מתכוננים להפוך את המשקה הבדיוני למציאותי, וישיקו בירה דאף – תחילה בצ'ילה, ולאחר מכן באירופה.

המשקה המועדף על הומר סימפסון (  )
המשקה המועדף על הומר סימפסון
 

גרסאות לא רשמיות של הבירה כבר הושקו בעבר, בעיקר באוסטרליה, אבל גם בגרמניה, בקולומביה ובניו זילנד, אך כולם נתבקשו להסיר את המוצרים מהמדף ולהפסיק לייצר את הבירה, על פי דרישת אולפני פוקס המאה ה-21.

 

בירה דאף הרשמית, המתוארת כלאגר פרימיום, תופק בחסות פוקס ובשלן הבירה הבריטי, פול פארנסוורת', וצפויה להיות מופצת באירופה בתקופה הקרובה. האם תעשה גם עלייה לישראל? טרם ידוע.

לשתות כמו הומר סימפסון ()
לשתות כמו הומר סימפסון
 

משקאות בדיוניים נוספים:

  • "התפוז המכני": חלב מולוקו פלוס
  • "לורה": וויסקי בלאק פוני
  • "איך פגשתי את אימא שלך": וויסקי גלן מקנה
  • "חופשי על הבר": קוקטייל סקרימינג ויקינג
  • "מלחמת הכוכבים": חלב כחול
  • "טורבו": משקה אנרגיה אנדרונלייד
  • "הבריחה מכוכב הקופים": קולה דארק פלאנט
  • "אסטריקס": משקה אנרגיה גטפיקס
  • "משחקי הכס": חלב פרגים

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים