שתף קטע נבחר

ביקור במסעדת שלושה כוכבי מישלן "רוקה"

אח אחד הוא השף, האח השני הוא השף קונדיטור והאח השלישי הוא הסומלייה, ושלושתם יחד הם הפנים והתוכן של "רוקה", מסעדת שלושה כוכבי מישלן שנמצאת במרחק שעה וחצי נסיעה מברצלונה. ביקרנו, אכלנו וגם שתינו ויסקי

 

 (צילום: יח"צ) (צילום: יח
(צילום: יח"צ)
בגדול העולם נחלק לשני חלקים עיקריים: אנשים שעושים עניין מאוכל ואנשים שלא עושים עניין מאוכל. ביקור במסעדת שלושה כוכבי מישלן, יכול להיראות לחברי הקבוצה השנייה כדרך הכי יעילה לשרוף מאות יורו, ולחברי הקבוצה הראשונה זה יכול להיראות כמו הפסגה כל מה שהם חלמו עליו.

 

וככה, ממש במקרה, רצה הגורל ונקלענו לג'ירונה, קטלוניה בדיוק בזמן שויסקי "מקלאן" השיקו בקבוק חדש ויוקרתי במסעדת El Celler de Can Roca ("רוקה"), אירוע הכלל גם כניסה לקודש הקודשים של המסעדה - למעבדה, ששוכנת בגינה סמוכה למסעדה, ולמטבח.

 (צילום: יח"צ) (צילום: יח
(צילום: יח"צ)
 

קבלת הפנים בגינה התחילה עם מנות מניאטוריות ספורות - כל מגש כלל מנות בדיוק כמספר האורחים ששהו בחצר. והן היו הצגה. כל ביס נעטף במרקמים ובטעמים שהתחברו כל כך יפה יחד, וכל מה שרצינו היה רק עוד ביס אחד - מהכל. מה שגנב את ההצגה היה דווקא הפרזנטציה, אבל מהר מאוד הבנו שבשביל ליהנות באמת לא כדאי בכלל להיכנס לשאלה הפילוסופית-גשמית מה קורה אחר כך לכל האוכל המפונפן שאכלנו, או כמה זמן וכמה אנשים עבדו על כל ביס מעוצב שלעסנו. זה היה חלום והסתפקנו בזה.

 (צילום: יח"צ) (צילום: יח
(צילום: יח"צ)
 

וכן, אלה היו שלוש שעות שבהן שכחנו את כל העולם ואחותו מחוץ לדלת הכניסה למסעדה. וכן, היו שם גם שני קולות - קול אחד שבחן סביב ואמר וואוו, האנשים פה חיים בסרט, וקול אחר שגם הסתכל סביב ואמר וואוו, עד כמה רחוק אפשר להגיע עם אוכל.

ג'ורדי רוקה (מימין), ג'וזף רוקה (באמצע) וחואן רוקה (צילום: יח"צ) (צילום: יח
ג'ורדי רוקה (מימין), ג'וזף רוקה (באמצע) וחואן רוקה(צילום: יח"צ)
בעוד כמה ימים יציינו בעולם את יום הוויסקי הבינלאומי (בתאריך 21/5), מה שהזכיר לנו את הפרויקט המשותף הזה של האחים רוקה, הבעליה והשפים בפועל של המסעדה, בשיתוף עם The Macallan, פרויקט שכולו חוויה אומנותית וקולינרית השופכת אור על מושג הזמן. 

 

את המסעדה מנהלים שלושה אחים - חואן (Joan), ג'וזף (Josep) וג'ורדי (Jordi) רוקה (לאחרון יש גם רשת גלידריות מצליחה מאוד).

 (צילום: יח"צ) (צילום: יח
(צילום: יח"צ)
 

"הזמן לא חוזר על עצמו. במקור הזמן הוא חיים, והשילוב שבין טעם וחיים מאפשר ללכוד לרגע את הזמן. אפשר לטעום אותו והוא מתאדה, ואולי, רק אולי, יום אחד הוא יעלה שוב כזיכרון", אמר ג'וזף רוקה, האח המתפקד כסומלייה של המסעדה.

 (צילום: יח"צ) (צילום: יח
(צילום: יח"צ)

וכן, הארוחה הזאת הזמן היה מרכיב מהותי עבור שני הצדדים בשיתוף הפעולה, והם החליטו להסיר ממנו את כל הגבולות. במסגרת המרדף שלהם אחר שלמות, הם האמינו שהזמן צריך להיות מושג גמיש ושצריך לכבד אותו.

 

כך נוצרה חוויית תפיסת הזמן: חוויה חד פעמית, אומנותית ומטה-פיזית בה מסעדת El Celler de Can Roca בשיתוף עם מותג הויסקי, הציגו את פרשנותם הייחודית למושג הזמן. שלושת האחים רוקה יצרו תפריט מליבו של המטבח העילי לכבוד האירוע, המורכב מ- 12 מנות שאפשרו לסועדים ליהנות מהרגע, להקפיא אותו ולספוג אותו פנימה.

 (צילום: יח"צ) (צילום: יח
(צילום: יח"צ)

El Celler de Can Roca היא המסעדה שנבחרה פעמיים למסעדה הטובה בעולם (2013 ו- 2015). השף הוא הראשי חואן רוקה, הסומלייה ג'וזף רוקה ושף המאפים ג'ורדי רוקה, למסעדה הוענק כוכב מישלן ראשון בשנת 1995, כוכב שני בשנת 2002 וכוכב שלישי ב- 25/11/2009 שבו היא מחזיקה עד היום.

  
 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יח"צ
ביקור במסעדת שלושה כוכבי מישלן בקטלוניה - "רוקה"
צילום: יח"צ
מומלצים