שתף קטע נבחר

ההודים במכתב חריף לנתניהו: הסירו מהמדפים את בקבוקי הבירה עם האיור של גנדי

יו"ר קרן מהטמה גנדי בהודו שיגר מכתב חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה לפעול מיידית להסרת בקבוקי בירה מלכה מהמדפים. הסיבה: איור "משפיל", לטענתו, של גנדי במשקפי שמש שחורים וחולצה צבעונית

בירה ישראלית עומדת במרכזה של מחלוקת דיפלומטית עם ההודים: בקבוק בירה של מבשלת מלכה, שעליו איור של מהטמה גנדי במשקפי שמש שחורים, חולצה צבעונית וז'קט לבן. הבקבוק יצא לשוק לכבוד חגיגות ה-71 למדינת ישראל, במארז בירות חגיגי של המבשלה. האיור, פרי עטו של האמן הישראלי עמית שמעוני, היה חלק מסדרת איורים לתוויות הבקבוקים במארז, עליו איורו בן היתר מנהיגי האומה כמו הרצל, גולדה מאיר, מנחם בגין ובן גוריון.

צילום של הבקבוק שעורר סערה מתוך הסרטון (צילום מתוך הסרטון)
צילום של הבקבוק שעורר סערה מתוך הסרטון(צילום מתוך הסרטון)
 

לפני כשבוע נתקל אביי ז'וסה, יו"ר קרן מהטמה גנדי מקרלה בהודו (קרן לאומית שנוסדה בשנת 2000 במטרה לשמר את רעיונות ואת זכרו של גנדי), בסרטון סלפי קצר שצילם מנו אוסטון, אזרח הודי המתגורר בישראל, ובו נראה אוסטון מחזיק בידו בקבוק של בירה מלכה ועליו האיור של גנדי.

 

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:

קונדיטורית אלברט בשוק לוינסקי בתל אביב נסגרת אחרי 84 שנה

היינות שאסור לפספס בפסטיבל היין בירושלים

 

ז'וסה, התרעם על כך שאיור דמותו של מהטמה גנדי על בקבוקי בירה פוגע בכבודו של אבי האומה ההודית. ז'וסה שיגר מכתבים לראש ממשלת, הודו נרנדרה מודי, ולראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, בדרישה לפעול מיידית להסרת הבקבוקים מהמדפים.

 

במכתבו לראש ממשלת ישראל כתב ז'וסה כי האיור של מהטמה גנדי, שהטיף בחייו כנגד צריכת אלכוהול, על בקבוקי בירה, הוא "מתועב" ו"בזוי" וזאת בלשון המעטה, ומהווה "התנהגות שאינה הולמת" מצידו של יצרן הבירה.

 

ז'וסה דורש במכתבו מראש ממשלת ישראל להורות למבשלת מלכה להוריד לאלתר את הבקבוקים עם האיורים ה"משפילים" מהמדפים, לפני שהנושא יצבור תאוצה ויעכיר את היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות.

המכתב ששוגר לראש הממשלה, בנימין נתניהו ()
המכתב ששוגר לראש הממשלה, בנימין נתניהו
 

בימים האחרונים מעורר המקרה הדים רבים בתקשורת ההודית, וההערכות הן כי ייתכן שהלחץ הציבורי והתקשורתי אכן ישפיע על המהלכים הדיפלומטיים.

 

ממבשלת מלכה וחברת הכרם נמסר בתגובה כי לפני מספר שבועות פנו אליהם משגרירות הודו, עקב תלונות של אזרחים הודים החיים בישראל וביקשו הבהרות לגבי תווית הבירה. לטענת החברה, מארז הבקבוקים החגיגי עם התוויות כלל דמויות של מנהיגים דגולים, וגנדי הוא מנהיג כזה שמייצג גם את הערכים של החברה, והכוונה הייתה לכבד את גנדי ומורשתו.

 

אנשי השגרירות העלו את העובדה שגנדי פעל נגד אלכוהול, ולכן עיטור בקבוק בירה עם דמותו אינו דבר שראוי לעשות. מנהלי המותג טוענים כי לא היו ערים לעובדה זו, ועל כן התנצלו. בכל מקרה, טוענים בחברה כי מדובר במוצר שיוצר בכמות מוגבלת, וכבר כמעט ולא נמצא על המדפים. מבשלת מלכה וחברת הכרם שלחו את תגובתם בכתב לאנשי השגרירות בתקווה שהמשבר יגיע לסיומו.

 

מלשכת דוברות ראש הממשלה נמסר כי הנושא בבדיקה.

 

זאת לא פעם ראשונה שבירה ישראלית עומדת במרכז מחלוקת עם ההודים: לפני מספר שנים נשמעו מחאות של קהילת עולי הודו בארץ, מחאות שאף עורבה בהן סגנית שגריר הודו בנוגע לבירה של מבשלת שריגים, שזכתה לשם "ההודית המכוערת" בעקבות המחאה שונה שם הבירה של שריגים ל"הבירה המכוערת".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום מתוך הסרטון
ההודים במכתב חריף לנתניהו: הסירו לאלתר את בקבוקי הבירה שמבזים את גנדי
צילום מתוך הסרטון
מומלצים