שתף קטע נבחר

יצאנו לאכול: כל מה שטעים בחבל מודיעין

מבשלניות ביתיות ומחלבות בוטיק, דרך סבתא תימניה שמכינה מרק בשר עם לחוח ועד מסעדה איטלקית ודיינר אמריקאי שמגיש המבורגרים ומילקשייקים מושחתים: חבל מודיעין הוא לא רק יעד יפהפה לטיולים, הוא גם אזור שאפשר למצוא בו אוכל טוב

 

חבל מודיעין הוא האזור הכפרי שמתפרש בין פתח תקווה בצפון, רמלה במערב, מודיעין-מכבים-רעות בדרום ושילת במזרח. יש באזור הזה קיבוץ אחד, שני ישובים קהילתיים ו-19 מושבים חקלאיים.

 

עוד כתבות שיכולות לעניין אותך:

 

לא תמצאו באזור בתי קפה מפונפנים, אלא בעיקר מחלבות משפחתיות שמייצרות גבינות ייחודיות, יקבי בוטיק קטנים, בשלניות ביתיות שאתם ממש לא רוצים לפספס את המנות שהן רוקחות במטבחים הפרטיים שלהן, וכמה מקומות טעימים "על הדרך" שאם לא מכירים עלולים לפסוח עליהם, וחבל. יש באזור הזה גם את אחת המכוורות הפרטיות הגדולות בארץ וגם את מתחם העסקים הענק "אייר פורט סיטי", שכולל גם כמה אופציות מעניינות לרעבים. יצאנו לבדוק מה אפשר לזלול באזור חבל מודיעין.

  

 (  )
 

שבילים ובישולים

"שבילים ובישולים" הוא פרויקט חברתי המאפשר הצצה לביתן ולתרבותן של נשים שעלו במבצע "מרבד הקסמים" מחבל חבאן שבתימן. אחת מנשות חבאן שלוקחת חלק בפרויקט היא שמש, שמתגוררת בישוב ברקת.

 (צילום: לין לוי) (צילום: לין לוי)
(צילום: לין לוי)

הלחאח של שמש (צילום: לין לוי) (צילום: לין לוי)
הלחאח של שמש(צילום: לין לוי)

שמש (75) היא קטנת ממדים, זריזה, אופטימית, שמחה ובעלת חוש הומור נדיר. היא סבתא ל-12 נכדים ול-13 נינים, ויש לה ידי זהב שלא מפסיקות ליצור.

אז התבלינים האלו הם הסוד לאריכות הימים של התימנים? (צילום: לין לוי) (צילום: לין לוי)
אז התבלינים האלו הם הסוד לאריכות הימים של התימנים?(צילום: לין לוי)
 

בילדותה, אביה לא הסכים שתלמד מכיוון שטען שבתור הילדה הבכורה בבית תפקידה הוא לרעות את הצאן, אבל מאז שעלתה לארץ, הקדישה את חייה למשפחתה וללימודים - קרוא וכתוב, נהיגה וצורפות.

 

כיום היא מארחת בביתה - בו היא הקימה מוזיאון קטן ליהדות חבאן - שם תוכלו לחזות בפריטי לבוש שהיא אספה, תכשיטי כסף מיוחדים, ספרי תורה מיוחדים של העדה והמון מזכרות ותמונות משפחתיות.

 (צילום: לין לוי) (צילום: לין לוי)
(צילום: לין לוי)

מחוץ לבית, יש לשמש מטבח חיצוני עם תנור עגול, בו היא מבעירה אש ומכינה את הלחאח - סוג של לחוח שמזכיר יותר את האינג'ירה האתיופית מכיוון שהוא עשוי מבלילת מחמצת - בשיטת הבישול העתיקה שהייתה נהוגה בבית ילדותה.  

 (צילום: לין לוי) (צילום: לין לוי)
(צילום: לין לוי)

המוזיאון הקטן שהיא הקימה משמש אותה גם לאירוח קבוצות, במהלכו היא מגישה מרק בשר תימני עם לחאח, חילבה עם סחוג יבש, ווק - סלסת עגבניות מתובלת, נתחי עופות שנטמנו בתנור מיוחד בחצר יחד עם תפוחי אדמה, תבשיל קטניות "לאסיס" ולקינוח - קפה לבן. עלות האירוח בביתה של שמש הוא כ-100 שקלים לאדם, והוא מיועד לקבוצות שמונות בין 50-15 איש.

 

ברקת, 050-4203070 (אילנה קהלני), כשר

 

שמחה בסיר

סימה נהון היא בשלנית שמתמחה בבישול מרוקאי. אפשר להזמין ממנה מאכלים ביתיים כמו מרק חרירה, פריקסה (22 שקלים), קציצות בקר ברוטב סלרי, קוסקוס וכריכים מפוארים בלחם פארנה (30 שקלים) עם קציצות ירק או עם קציצות בקר.

פריקסה ביתי (צילום: יח"צ)
פריקסה ביתי(צילום: יח"צ)

בנוסף, היא מקבלת הזמנות לקבוצות שמונות בין 50-30 איש, ומכינה אוכל הביתה בהזמנה מראש. כדאי להתעדכן אצלה בפייסבוק מה היא הכינה באותו היום, ולא כדאי לפספס את הפרסומים שלה על הפריקסה, אותם היא מעדכנת בדרך כלל יום קודם.

 (צילום: יח"צ)
(צילום: יח"צ)
  

פייסבוק: שמחה בסיר, 050-9716023, כשר

 

 (  )
 

פלאפל על הדרך

האחים כהן פתחו את דוכן הפלאפל שלהם לפני עשור, כפתרון שיווקי למסעדתם שפעלה במושב הסמוך. הדוכן משך את תשומת ליבם של העוברים ושבים שנשנשו את הפלאפל להנאתם, והמשיכו מיד לארוחה במסעדה.

פריכים ועדינים בטעמם. מנת פלאפל של "פלאפל על הדרך" (צילום: לין לוי) (צילום: לין לוי)
פריכים ועדינים בטעמם. מנת פלאפל של "פלאפל על הדרך"(צילום: לין לוי)

הדוכן שרד, המסעדה לא. והיום, למרות שזהו דוכן פשוט שממוקם לצד הכביש, הוא לא אחר מאשר מוקד עלייה לרגל. את הטחינה והחומוס האחים מכינים בעצמם במקום, כמו גם את הסלטים ואת הפיתות. כדורי הפלאפל שלהם פריכים ובעלי גוון זהוב ומושלם, וטעמם מתובל קלות ועדין במיוחד.

 

לצד מנת הפלאפל, מציעים האחים גזוז של פעם במגוון טעמים. מנת פלאפל עולה כאן 16 שקלים, וחצי מנה תעלה לכם 9 שקלים, צלחת חומוס עם שתי פיתות עולה 20 שקלים, ומנת פלאפל עם גזוז ללא הגבלה - מתומחרת ב-22 שקלים.

 

בכניסה למבוא מודיעין, ראשון-חמישי 19:00-10:00, כשר למהדרין

 

פיצה פורטו

מסעדה איטלקית חדשה עם מטבח מודרני, שמחולקת לשני אזורים: אזור הפיצרייה ואזור המסעדה והבר.

מודרנית. "פיצה פורטו" (צילום: קובי בן משה) (צילום: קובי בן משה)
מודרנית. "פיצה פורטו"(צילום: קובי בן משה)

את התפריט שמוגש במקום בנה השף רן פולק ("בראסרי", "קופי בר", "גוז' ודניאל") והשף בפועל הוא מורן מירלמן. המאפים, הפסטות והפיצות שמכינים כאן מיוצרים משישה סוגי קמחים איטלקיים, כשבצק הפיצה עצמו עובר תהליך הכנה הנמשך 48 שעות.

 (צילום: בן יוסטר)
(צילום: בן יוסטר)

פיצרייה ומסעדה (צילום: בן יוסטר) (צילום: בן יוסטר)
פיצרייה ומסעדה(צילום: בן יוסטר)

בין המנות שבתפריט תמצאו את הרוטולו בטטה - בטטה אפויה מגולגלת בדפי פסטה טריים עם חמאת טימין ויין לבן (36 שקלים), רביולי קוצ'ה אי פאפה (42 שקלים), טורטליני חציל שרוף ורוטב עגבניות חריף (38 שקלים), ריזוטו תרד ולימון עם עוף בטאבון (76 שקלים) ובוקטיני אלא אמטריציאנה - מנה של טלה עם בצל סגול ורוטב עגבניות חריף (62 שקלים).

 (צילום: בן יוסטר) (צילום: בן יוסטר)
(צילום: בן יוסטר)

בגזרת הפיצות תוכלו לטעום כאן פיצה ביאנקה עם קרם פרש, עגבניות מעושנות, בצל מקורמל, נענע, פטרוזיליה וריקוטה (54 שקלים), פיצה פפרוני (62 שקלים), פיצה אנשובי (62 שקלים) ועוד. בימי חול המסעדה מציעה עסקיות בטווח מחירים שנע בין 62-54 שקלים.

 

גולן 2 אייר פורט סיטי, 03-8000888, ראשון-שבת 24:00-11:20

 

 (  )
 

Truman&Co

דיינר עם מטבח אמריקאי עדכני או, אם תרצו, המבורגרייה משודרגת עם אווירה אנרגטית וצעירה. מתמחים כאן בהמבורגרים (במשקל 220, 300 או 400 גרם - 64, 72, 83 שקלים - בהתאמה), אבל אפשר למצוא כאן גם סליידרים (המבורגר קטן) עם תוספות כמו קריספי בייקון, בצל מקורמל, רוטב מייפל וכמהין.

מטבח אמריקאי. Truman&Co  (צילום: יח"צ)
מטבח אמריקאי. Truman&Co (צילום: יח"צ)
 

מבחר התוספות שאפשר לשים על ההמבורגרים הגדולים כולל יצירות כמו מוצרלה בציפוי פנקו, מגדל של טבעות בצל פריכות, וגם בייקון וביצת עין לאוהבי הקלאסיקות. לקינוח יש מילקשייקים מוגזמים ביותר (33-28 שקלים) שמכילים סוכריות גומי, גביעי גלידה, מקרונים קצפת ומה לא.

 

מי שמתחשק לו משהו אחר מלבד ההמבורגר, ימצא בתפריט גם פסטות, סלטים, מנות ראשונות כמו חציל על הגריל (38 שקלים) וגם עיקריות הנעות על הציר שבין כבדי עוף (69 שקלים) לסטייק אנטרקוט במשקל 300 גרם (118 שקלים).

במילה אחת: שחיתות! (צילום: יח"צ)
במילה אחת: שחיתות!(צילום: יח"צ)
 

ערבה 4 אייר פורט סיטי, 03-9799922‏, ראשון-שבת 23:00-11:30, לא כשר

 (  )
 

mono

המסעדה היוונית של אייר פורט סיטי מציעה חוץ מאוכל ושתייה גם כפיים. התפריט מכיל מבחר מנות יווניות אסליות כמו טורוקפטרי (26 שקלים) - פלפל קלוי ממולא בתערובת גבינות עם אורגנו ורכז רימונים; ספאנקופיטה (52 שקלים) - מאפה בצק פילו במילוי גבינת פטה ותרד; סלטים כמו חוריאטיקי (48 שקלים) ולעיקריות מציעים במקום דגים, מוסקה (68 שקלים), מבחר פאבות (74 שקלים) וסופלאקי, כמובן (74 שקלים), כי איך אפשר להסתדר בלעדיו.

 

נגב 5 אייר פורט סיטי, 03-5531733‏, ראשון-רביעי, שישי-שבת 11:30- 22:30, חמישי 11:30- 24:30, לא כשר

 

 (  )

המכוורת של שי ספקטור

המכוורת של שי ספקטור נוסדה בשנת 1979 כמכוורת של חובבי דבורים. בשנת 1982 היא הפכה למכוורת מסחרית המייצרת דבש זני והאבקת גידולים חקלאיים. כיום, היא אחת המכוורות הפרטיות הגדולות בישראל שמייצרת 11 זני דבש המגיעים מנקודות המרעה לדבורים בכל הארץ - מנחל צאלים בדרום ועד רמת הגולן ומורדות החרמון בצפון.

לא תמצאו אותן בסופר. צנצנות הדבש של שי ספקטור (צילום: לין לוי) (צילום: לין לוי)
לא תמצאו אותן בסופר. צנצנות הדבש של שי ספקטור(צילום: לין לוי)

את חנות המפעל הקסומה, אותה בנה ספקטור במו ידיו, הוא פתח בשל דרישת הלקוחות שיהיה מקום לטעום את הדבש הזני, ואף לרכוש אותו הביתה. את הדבש של ספקטור לא תמצאו בסופרים וגם לא במעדניות; את צנצנות הדבש הוא מוכר רק בחנות המכוורת שפתוחה אחת לשבוע, בימי שישי בלבד.

 

בחנות יש גם מכוורת מזכוכית עם יציאה החוצה מהצד השני של הקיר, על מנת לאפשר לדבורים לצאת ולהיכנס בחופשיות ולאנשים לצפות בהן ללא חשש.

 (צילום: לין לוי)
(צילום: לין לוי)

לצד הדבש, תמצאו כאן גם מוצרים מיוחדים כמו פולן (אבקת פרחים), מזון מלכות אותו יש להזמין מראש, יערות דבש בגדלים שונים ומזנים שונים של דבש, ובפינת הטעימות - שמדגימה היטב את ההבדלים בין סוגי הדבש השונים - תוכלו לטעום את דבש הבצל, דבש האבוקדו, דבש התלתן, דבש האקליפטוס, דבש המרווה ודבש ההדרים. מחירי הדבש הם 35 שקלים ל-350 גרם, 45 שקלים ל-650 גרם ו-56 שקלים ל-900 גרם.

 

כפר רות, 08-9762082, שישי 14:00-09:00, כשר

 

 (  )
 

מיכל אופה מאהבה

מיכל היא מתורגמנית מוסמכת, אבל יותר מכול היא אוהבת לאפות ואוהבת כלים יפים. את העוגיות הקטנטנות שהיא אופה אין דרך אחרת לתאר מאשר שלמות, ולמרות גודלן המזערי, שהופך כל אחת מהן לביס מושלם, יש להן צורה סימטרית, טעם נוסטלגי של פעם ומראה של תכשיט.

 (צילום: לין לוי) (צילום: לין לוי)
(צילום: לין לוי)
 

בין המאפים שמיכל אופה אפשר למצוא ביסקוטי שקדים ופירות יבשים, בואיקוס חמאתיים עם גבינה, עם עירית או עם זיתי קלמטה, עוגיות דבש עם קליפת תפוז מגוררת, ג'ינג'ר, הל וקינמון וגם עוגות ריקוטה שהן פשוט חלום.

מיכל והעוגות (צילום: יח"צ)
מיכל והעוגות(צילום: יח"צ)
 

את העוגיות של מיכל, שנמכרות באריזות שמחירן 25 שקלים, אפשר לרכוש בחנות המכוורת של שי ספקטור (ראו בסעיף הקודם). את העוגות והקישים יש להזמין בטלפון. מדי שבוע מיכל פותחת דוכן מכירה באזור וגם משתתפת בירידים עליהם כדאי להתעדכן בעמוד הפייסבוק שלה.

 

כפר רות, פייסבוק: מיכל אופה מאהבה LOVEbaking, ‏ 052-3927795, כשר ללא תעודה

 

 (  )
 

יקב נטוף

את יקב נטוף הקימו שני חברים שנפגשו במקהלה - מאיר עקל וזאב צינמון, חקלאי שעלה מרוסיה לפני יותר מ-50 שנה. הם מייצרים רק 8,000 בקבוקים בשנה, ולצד יקב הגראז' הביתי שלהם, ישנו אזור ירוק ויפהפה, מושלם לטעימות יין ולאירועים פרטיים קטנים. 

 

היקב נוסד בשנת 1997 מתוך אהבה גדולה של שניהם ליין, ושמו הוא על שם הנחל שחוצה את הישוב. את הענבים הם בוצרים בכרמים מטופחים הסמוכים למושב, מתוך אמונה בחיבור שבין היין לאזור הגידול שלו. כל היינות של היקב עוברים תהליך התיישנות במשך כשלוש שנים בין 16-14 חודשים בחביות עץ אלון, ולאחר מכן בבקבוקים לתקופה נוספת של כשנתיים.

מושלם לטעימות יין ולאירועים פרטיים. יקב נטוף (צילום: לין לוי)
מושלם לטעימות יין ולאירועים פרטיים. יקב נטוף(צילום: לין לוי)

מכיוון שהיין אינו עובר תהליך סינון, הוא בעל גוף מלא וקטיפתי. את יינות היקב לא תוכלו לקנות בחנויות, אלא רק בכמה מסעדות שף וביקב המוקף שדות חקלאיים. מחיר בקבוקי היין נעים בין 90-70 שקלים לבקבוק.

 

רחוב הברוש (משק 45) כפר טרומן, 054-6701061/052-3581587, בתיאום מראש, לא כשר

 

יקב רות

יקב בוטיק משפחתי שהוקם בשנת 2001 על ידי היינן טל מאור. מייצרים כאן יינות אדומים מהזנים קברנה סוביניון, קברנה פרנק, מרלו, מלבק וקריניאן.

 

בנוסף, מייצרים ביקב רות יינות קינוח, רוזה ויין מיוחד בסגנון פורט, המתיישן תחת כיפת השמיים במשך שלוש שנים, ממש כמו במחוז פורטו שבפורטוגל. מחיר היינות נע בין 130-80 שקלים לבקבוק.

 

משק 70 כפר רות, 08-9761800 (בתיאום מראש), כשר

 

יקב גינתון

יקב שהוקם בשנת 1999 על ידי בנג'ו ודורון, שמטפחים חברות של 40 שנה, אליהם חבר טל, אחיו של בנג'ו. היקב התחיל בחדר קטן, והפך במהרה לסיפור סינדרלה בתרבות היין הישראלי. מיוצרים בו כיום כ-5,000 בקבוקים בשנה, ביניהם יין מסוג גוורצטרמינר ושרדונה ויינות אדומים כמו קברנה סוביניון וקווטרו, המתיישנים במשך 20 חודשים.

סיפור סינדרלה. יקב גינתון (צילום: אלדד מאסטרו) (צילום: אלדד מאסטרו)
סיפור סינדרלה. יקב גינתון(צילום: אלדד מאסטרו)

הזית 19 מושב גינתון, 052-2584421/050-3932403, לא כשר

 

וילה וילהמה

יקב בוטיק משפחתי הממוקם בבית טמפלרי שנבנה בתחילת המאה ה-20. מיוצרים כאן 12 סוגים שונים של יינות מתיישנים - אדומים מזני מרלו וקברנה סובניון, לבנים מזני שרדונה וסוביניון בלאן וגם יינות קינוח מזן מוסקט, סך הכול בין 12-10 אלף בקבוקים בשנה.

 

בימי שישי מתקיימים ביקב בראנצ'ים עם בופה הכולל 12 סלטים, שקשוקה, עוגות, מאפים מלוחים ולחמים, קישים, לזניה, ממרחים ואנטיפסטי, הכול תמורת 95 שקלים לסועד. היין אינו נכלל בארוחה, אבל במידה ותהיו מעוניינים לשלבו - תקבלו מחיר חנות על כל יינות היקב. חווית טעימות במקום תעלה לכם 35 שקלים, במהלכה תוכלו לטעום בין 5-4 סוגי יין.  

בראנץ' מפנק ותחושה של חזרה בזמן. "וילה וילהמה"  (צילום: אלדד מאסטרו) (צילום: אלדד מאסטרו)
בראנץ' מפנק ותחושה של חזרה בזמן. "וילה וילהמה" (צילום: אלדד מאסטרו)

הבראנצ'ים מתקיימים בתוך הבית הציורי בעל המרפסת העטופה בגפן ונוף חקלאי, והטעימות מתקיימות במרכז מבקרים קטן הממוקם במרתף היין שבו, מעבר לריח נוסטלגי, יש גם רהיטים עתיקים ותחושה של חזרה בזמן.

 

בני עטרות, שישי 16:00-09:00, לא כשר

 

 (  )
 

מחלבת מרקוביץ'

גם אם כבר יצא לכם לבקר במחלבות יוצאות דופן, אנחנו מבטיחים לכם שבמחלבה כזו טרם הייתם: אהרון מייצר כאן בשיטה ידנית גבינות כבשים מיושנות מחלב כבשים כבר 35 שנה.

לכל גבינה הסיפור המיוחד שלה. "מחלבת מרקוביץ'" (צילום: לין לוי) (צילום: לין לוי)
לכל גבינה הסיפור המיוחד שלה. "מחלבת מרקוביץ'"(צילום: לין לוי)

המחלבה ממוקמת בתוך המשק המשפחתי ומחוצה לה פרגולה ענקית, בריכות דגים, לול ובו תרנגולות חופש, דיר ואחו ירוק בו רועות להנאתן כבשים, אותן גם אפשר ללטף אם רוצים.  במחלבה ויטרינה עם כ-40 גבינות, שכל אחת מהן שונה וייחודית בטעמה ובמרקם שלה. מאחורי הוויטרינה שני מקררים ענקיים בהם הגבינות מבשילות. 

 (צילום: לין לוי) (צילום: לין לוי)
(צילום: לין לוי)

מוטיב שבעת המינים חוזר כאן על עצמו כמעט בכל הגבינות: כך, למשל, תמצאו כאן גבינה שמושרית בבירה, גבינה מעושנת, גבינה עטופה בפרחי מאכל, גבינה שמבשילה בתוך עלים של תאנה וגבינה עטופה ברוזמרין וטימין. קשה שלא להתפעל מהדרך שבה אהרון מכין את הגבינות שלו ומהאופן בו הוא מספר עליהן. 

 

מדי חודש מתקיים במקום יריד של התוצרת המקומית, וזו הזדמנות נהדרת להצטייד בלחמים המיוצרים בעבודת יד, גבינות, פירות וירקות הגדלים במשקים של האזור ולהכיר את השפע של חבל מודיעין. מחיר הגבינות כאן מתחיל ב-12.90 שקלים ל-100 גרם.

 

שניר 59 נחלים, 03-9332797‏, ראשון-חמישי 19:00-08:00, שישי 13:00-08:00, כשר

 

דורון מן הטבע - מחלבת נחלים

מחלבה משפחתית שנוסדה לפני כ-70 שנה על ידי בלהה ומשה פורר, וכיום מנוהלת על ידי בנם דורון, שמקפיד לייצר את הגבינות על פי הידע והניסיון שרכש במהלך עבודתו במחלבות שונות בעולם.

 

אין כאן פס ייצור וכמויות גדולות, לכן כל גבינה מקבלת טיפול ויחס אישיים. מלבד הגבינות שמיוצרות במקום ללא חומרים משמרים, יש בחנות המחלבה גם יוגורטים סמיכים עם תותים, תאנים, אננס, דבש ופרג וגם חלב עזים וצאן (12-09 שקלים) וחמאת עזים (7 שקלים לקופסא). בין הגבינות המיוחדות שכדאי להכיר כאן ישנן גבינת עזים ביין וגבינת עזים בעלי דפנה. מחיר הגבינות נע בין 170-30 שקלים לקילו.

 

חרמון 83 נחלים, 03-9323135, ראשון-חמישי 18:00-09:00, שישי 14:00-09:00, כשר

   

במהלך חופשת חנוכה, בין ה-20-14 בדצמבר, יתקיים באזור פסטיבל "חנוכיות ומכבים בחבל מודיעין". במהלך הפסטיבל, אתרים באזור יציעו חוויות אירוח מיוחדות, בהן הדלקת נרות מסורתית במושב ברקת והדלקת נרות בבית הכנסת של הרב קרליבך במושב מבוא מודיעים. בנוסף, יתקיים יריד כפרי בחצר מחלבת מרקוביץ' וסיורים ביער בן שמן ובקברות המכבים.

פרטים מלאים באתר עמותת תיירות חבל מודיעין

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: לין לוי
אל תשכחו לעצור שם. פלאפל על הדרך
צילום: לין לוי
מומלצים