שתף קטע נבחר

קנאביס סוביניון בלאן כבר שתיתם?

יקב בקליפורניה החליט להוציא מהדורה חדשה של יין לבן עם תחליף מפתיע לאלכוהול בדמות קנאביס. כמה יעלה בקבוק? פחות ממה שאתם חושבים

 


יינות הסוביניון בלאן בנפת היין "סונומה" שבקליפורניה, ידועים ככאלו הנחשבים קלילים לשתייה וריחם אף מרמז על בשומת נעימה של דשא ירוק. אבל כעת, היין הלבן הזני עומד להיות ירוק מתמיד, כיוון שביקב אחד ומאוד מתקדם מחשבתית, דואגים להחליף את האלכוהול בקנאביס.

 

יקב "רבל קוסט" (Rebel Coast), שהוקם בשנת 2013 על ידי קייט סייברליך, דאג בורקט וצ'יפ פורסייט, מייצר יין שהתוכן האלכוהולי שלו הוסר, ובמקום זאת הוסף לו THC - החומר הפסיכו-אקטיבי הקיים בקנאביס. זה יהיה היין הראשון מסוגו בעולם המוסף לו קנאביס שהופק על פי התקנות והחוקים של ייצור הקנאביס של קליפורניה, כך לדברי יינני היקב.

סוביניון בלאן ללא אלכוהול (  )
סוביניון בלאן ללא אלכוהול
 

ליין עדיין אין שם, ותהליך הייצור אף נמצא בימים אלה בשלב רישום הפטנט. יחד עם זאת, יקב "רבל קוסט" מאפשר להזמינו מראש ומקווה להתחיל במשלוח היין העשבוני כבר בתחילת שנת 2018.

 

"ייננים מייצרים יינות מחוזקים מזה שנים", מספר אחד ממייסדי היקב למגזין "ניו קנאביס ונצ'ורס", "אבל אף אחד לא פיתח שיטה אמינה המסירה את האלכוהול ומחדירה לו את החומרים הפעילים שבקנאביס, באופן כזה שלא ישפיע על איכות היין. לכן, משקה זה פונה גם אל חובבי היין וגם למשתמשי הקנאביס".

לחיים! (  )
לחיים!

יין הסוביניון בלאן יופק על ידי התססת ענבים מסונומה במיכלי נירוסטה - כפי שמייצרים כל יין באותו איזור, אבל לפני הביקבוק, האלכוהול יוסר ויוחלף ב-16 מיליגרם של טטרא הידרו קנאבינול אורגני, הידוע גם בשם THC, כאמור. חיזוק יוצא דופן זה ליין ישלב גם שמנים ריחניים חיוניים כמו טרפנים, המעניקים ליין בשומת עוצמתית בסגנון הקנאביס.

 

כמה יעלה בקבוק? לקוחות יכולים להזמין מראש את היין עבור 60 דולר (211 שקלים לערך). היקב מתעד לייצר בעתיד גם קוקטייל של רוזה מבעבע, שגם לו תהיה בשומת וטעם המזכירים מאוד דשא ירקרק מתמיד. לידיעת הקוראים הנלהבים, ביקב לא יודעים לענות בשלב זה אם יהיו משלוחים לישראל.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים