3 מיליון שקלים כולל פינוקים ללקוחות: מסעדת "צפרה" משלמת על פרשת החזיר
הנוי קריספי רול, משקה צ'אי מסאלה וכוס יין קינוח: אלו הפינוקים שיוענקו ללקוחות מסעדת "צפרה" בתל אביב בחודשים הקרובים, אם יאושר הסכם הפשרה שהגיעו אליו הצדדים במסגרת פרשת בשר החזיר שנמכר במסעדה במנות שאמורות היו להכיל רק בשר עגל
הצדדים הגיעו לפשרה בעניין התביעה הייצוגית בפרשת החזיר במסעדת "צפרה" - אם יאושר הסכם הפשרה שאליו הגיעו שני הצדדים, יקבלו בחודשים הקרובים לקוחות במסעדת "צפרה" בתל אביב הטבות שונות בדמות מנות מהתפריט, בשווי כולל של 2.4 מיליון שקלים. הנתבעים - מסעדת "צפרה" והשף אבי קונפורטי - ישלמו גם הוצאות משפט בסך של כ-600 אלף שקלים.
עניינה של התביעה הייצוגית בטענה כי במסעדה נהגו להציע לסועדים ארבע מנות המכילות בשר עגל, בעוד שבפועל המנות האלה הכילו בשר חזיר - "לומפיה עגל", "ויל לוק לק", "יונאן" ו"סופר P". בהסכם הפשרה שהוגש לבית המשפט הנתבעים הכחישו ומכחישים את הטענה, אך לצורכי הפשרה החליטו להגיע להסכמות הללו, שבעיקרן המסעדה התחייבה לספק ללקוחות, ללא כל תמורה, הטבות שונות שיתחלפו כל ארבעה חודשים, ושוויין עומד כאמור על למעלה משני מיליון שקלים.
בארבעת החודשים הראשונים המסעדה תעניק לכל סועד מנת פתיחה שנקראת "הנוי קריספי רול" (בשווי 36 שקלים). במהלך ארבעת החודשים שלאחר מכן תעניק המסעדה לכל סועד משקה צ'אי מסאלה (בשווי 25 שקלים). בתום שמונת החודשים הראשונים ועד מיצוי סכום הפשרה במלואו, תעניק המסעדה לכל לקוח כוס יין קינוח מסוג סוויט אומשו/אומה (בשווי 36 שקלים).
לפי כתב התביעה הגיעה התובעת המייצגת, נטלי סווירי, למסעדה והזמינה מנה בשם "לומפיה עגל", שמחירה בתפריט 135 שקלים. ללקוחה נודע כי המנה מכילה בשר חזיר ולא עגל, והיא הגיעה שוב למסעדה, רק שהפעם התלווה אליה חוקר פרטי. השניים הזמינו שוב את אותה המנה ולקחו אותה לבדיקות מעבדה, שבהן התגלה כי המנה אכן מכילה בשר חזיר ולא בשר עגל. בדיקות מעבדה נוספות שעשו השניים גילו ממצאים דומים.
אם יאושר הסכם הפשרה ישלמו הנתבעים גם את שכר טרחת עורכי הדין של התובעת העומד של סכום של 450,000 שקלים, ועוד 150,000 שקלים לתובעת המייצגת, נטלי סווירי.
הסכם הפשרה אליו הגיעו הצדדים טרם קיבל תוקף של פסק דין.
ממסעדת צפרה נמסר בתגובה:
"צפרה הכחישה ועודנה מכחישה, כפי שאף מצויין בהסכם הפשרה, את כל הטענות כנגדה. המסעדה פועלת מאז ומתמיד בסטנדרטים המקצועיים הגבוהים ביותר, מתוך שאיפה להעניק ללקוחותיה חוויה קולינרית, ייחודית ומדוייקת. הגם שצפרה סבורה כי רבב לא נפל בהתנהלותה וכי אם ההליך היה מתנהל עד תומו כך היה מוכח, היא ניאותה להתפשר על מנת לסיים את העיסוק בעניין זה ואת העלויות הכרוכות בניהול ההליך, ולהמשיך ולהשקיע משאביה בסיבה שלשמה היא הוקמה - לשמח אנשים דרך מטבח ייחודי, חוצה גבולות ותרבויות, ארכיטקטורה זוכת פרסים ושירות והכרה בינלאומית כבר 12 שנים".