שתף קטע נבחר

הסברה ישראלית בטעם שוקולד עם זעתר

אחרי הקינוח בנעל שהוגש לראש ממשלת יפן, שינזו אבה, הצליחה אשת השוקולד הישראלית איקה לכבוש את היפנים ולרכוש את אמונם מחדש בזכות שוקולד ישראלי עם זעתר ומלח מים המלח. שגרירות ישראל ביפן: "זאת הפעם הראשונה שישראלית עומדת על הבמה המכובדת בטוקיו לצד האליטה של עולם השוקולד היפני והבינלאומי"

 

אשת השוקולד הישראלית איקה הצליחה לכבוש את ליבם של היפנים בזכות שוקולד ישראלי בשילוב זעתר, שמן זית ישראלי מצויין ומלח שחור מים המלח – ומכל זה עשתה תרבות ישראלית במיטבה בטוקיו: במהלך השנתיים האחרונות קיימה שגרירות ישראל בטוקיו, בתיאום עם המחלקה הכלכלית בשגרירות, מגעים עם בית הכלבו היוקרתי ביפן ISETAN המארח בכל שנה בטוקיו את אירועי "סלון השוקולד" (SALON DU CHOCOLATE) שמקורו בפריז, על מנת לשלב באירוע המוביל בתחומו את אשת השוקולד הישראלית, איקה כהן.

איקה כהן (צילום: יח"צ) (צילום: יח
איקה כהן(צילום: יח"צ)
איקה, שוקלטיירית מתל-אביב, זוכה בשנים האחרונות בהכרה בארץ וברחבי העולם, כאחת מיצרנית השוקולד הכי מוערכות, וזוכה בפרסים החשובים בתחום. ביפן, שבה יש מודעות גדולה לתחום השוקולד, אפשר למצוא ולהשיג את המיטב של המיטב של השוקולד העולמי. בשגרירות ישראל בטוקיו אומרים שאיקה התקבלה בזרועות פתוחות, והפכה לאחת מהכוכבות של האירוע, כשמאות אנשים עומדים בתור לטעום, להכיר, להצטלם ולקחת הביתה טעימה מהשוקולד הנפלא שהיא מכינה. הייחוד של איקה הוא בשילוב חומרי גלם ישראלים מיוחדים כמו זעתר, שמן זית ישראלי ומלח שחור מים המלח.

השוקולדים של אשת השוקולד הישראלית איקה, מוגשים בשגרירות ישראל בטוקיו, יפן (צילום: שגרירות ישראל ביפן)
השוקולדים של אשת השוקולד הישראלית איקה, מוגשים בשגרירות ישראל בטוקיו, יפן(צילום: שגרירות ישראל ביפן)
 

לפני שהקימה את "איקה" ערכה איקה כהן מחקר רציני על תרבות השוקולד במקסיקו והתמחתה אצל כוהני שוקולד בצרפת ובבלגיה. לאחר מכן שימשה במשך שש שנים בתפקיד השוקולטיירית בבית הקפה "רביבה וסיליה".

 

אבל זו לא פעם ראשונה שאיקה זוכה להכרה בינלאומית: בשנת 2012, לאחר שהקימה את מפעל השוקולד שלה, היא הייתה השוקולטיירית הישראלית היחידה שהעפילה לשלב הגמר בתחרות שוקולד בינלאומית בסבב אירופאי; וב-2013 זכתה במדליית כסף בתחרות השוקולד הבינלאומית שנערכה בלונדון, זאת לאחר שגרפה עשרה מתוך 15 פרסים (כולל שלושת פרסי הזהב שחולקו שם) בסבב הישראלי של התחרות. 

השוקולדים של אשת השוקולד הישראלית איקה, מוגשים בשגרירות ישראל בטוקיו, יפן (צילום: שגרירות ישראל ביפן)
לא לשכוח לתייג בסטורי(צילום: שגרירות ישראל ביפן)
 

סביב הגעתה של איקה לטוקיו הצליחה השגרירות לארגן מספר אירועים נלווים ומפגשים עם התקשורת. "ניצלנו את ההזדמנות על מנת לייצר חשיפה רחבה מאוד לקהלים חדשים ודרך הסיפור המיוחד של איקרה סיפרנו רבות על ישראל, התרבות הישראלית, תרבות האוכל בישראל ועל חומרי הגלם המיוחדים שיש בה", סיפרו בשגרירות ישראל בטוקיו.

 

בין היתר, איקה הוזמנה לראיון של 20 דקות באחת מהתוכניות הכי פופולרית בתחנת הרדיו הגדולה ביותר בטוקיו - J WAVE. במהלך הראיון הושמעו שירים ישראלים. השגרירות גם קיימה אירוע פתוח לקהל בשיתוף חברת פרסום מובילה ביפן בתחום האוכל. באירוע השתתפו כ-100 רוכשי כרטיסים, אשר במהלך שעה וחצי האזינו להרצאות מפיה של איקה ומנציג השגרירות הישראלית על אוכל ועל תרבות ישראלית.

 

"שיתוף הפעולה עם בית הכלבו ISETAN הוא ללא ספק עוצמתי ומאפשר הגעה לקהל יעד חדש ואיכותי", כך נמסר מהשגרירות. "החל מהאירוע עצמו, אליו מגיעים המוני מבקרים, דרך הספר המיוחד אותו הם הפיקו לכבוד האירוע – אשר נמכר באלפי עותקים – ועד לאירועי שיח וטעימות בהשתתפותה של איקה, שהם קיימו לקהל הלקוחות שלהם. זאת הפעם הראשונה שישראלית עומדת על הבמה המכובדת בטוקיו לצד האליטה של עולם השוקולד היפני והבינלאומי, וזאת ללא ספק דרך מתוקה, מעניינת ומחדשת להביא את סיפור המטבח והתרבות הישראלית ליפן".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שירן כרמל
איקה שוקולד מככבת בטוקיו
צילום: שירן כרמל
מומלצים