שתף קטע נבחר

הבעלים של הפלאפל שנשרף: עזרו לי לחדש את מקור פרנסתי

כשהדליקות השתוללו במבוא מודיעים בשבוע שעבר, גם דוכן הפלאפל של משה כהן בכביש 443 נשרף - וגם ביתו. עכשיו הוא יוצא בקמפיין גיוס המונים: "אני מקווה להקים את הפלאפל מחדש כדי שיהיה לי מקור פרנסה ושאוכל לעמוד שוב על הרגליים בזכות עצמי"

מצילים את הכדור: ב־11 שנות פעילותו הפך "פלאפל על הדרך" למוסד. שרים, חברי כנסת, רוכבי אופניים ונהגים רבים שחלפו בכביש 443 עצרו לאכול במקום והפכו ללקוחות קבועים. בשבוע שעבר, כשהדליקות השתוללו באזור, עלה הדוכן בלהבות. הבעלים משה כהן, שגם ביתו במושב מבוא מודיעים נשרף עד היסוד, יוצא בקמפיין מימון המונים כדי להפעיל מחדש את מקור פרנסתו.


לפני יותר מעשור הקים משה כהן ממושב מבוא מודיעים דוכן פלאפל צנוע בחורשה שבדרך ליישובו, על כביש 443. הדוכן, שזכה לשם "פלאפל על הדרך", הפך בתוך זמן קצר להצלחה אדירה וצבר לקוחות רבים – החל מהנהגים שחלפו במקרה במקום, עצרו לטעום והתמכרו, וכלה באישי ציבור שונים שהקפידו להגיע אליו במיוחד.

הפלאפל של משה (צילום: יח
עזרו להציל אותו: הפלאפל של משה כהן(צילום: יח"צ)
 

אלא שבשבוע שעבר נחתה על כהן מכה כפולה. ביתו במבוא מודיעים היה אחד מ־40 מהבתים שנשרפו במושב, בדליקות שהשתוללו באזור. בנוסף, גם דוכן הפלאפל שלו עלה באש וכהן נותר ללא בית וללא מקור פרנסה.

 

"אני חבר בצוות החירום של המושב, לכן כשהחלה השריפה הייתי עסוק בלעזור בפינוי של התושבים ולוודא שכולם יוצאים בריאים ושלמים", הסביר כהן אתמול. "הבית שלי, כמו של שאר חברי המושב, נהרס עד היסוד. בדוכן הפלאפל המטבח נשרף לחלוטין. אני מקווה להקים את הפלאפל מחדש כדי שיהיה לי מקור פרנסה ושאוכל לעמוד שוב על הרגליים בזכות עצמי".

 

על הדוכן שנשרף סיפר כהן: "הקמנו אותו לפני 11 שנים ומאז הוא הפך למוסד שקיבץ אליו אנשים מכל קצוות הקשת הישראלית: דתיים וחילונים מכל הדעות הפוליטיות, נהגים, אנשים מכובדים ביניהם חברי כנסת, שחקנים מפורסמים ושופטים. אכלו אצלי שר החינוך נפתלי בנט ושר הביטחון לשעבר בוגי יעלון. העיתונאי אורי אורבך ז"ל היה לקוח קבוע וגם איש העסקים רמי לוי הוא לקוח קבוע שלנו עוד מהימים שהקמתי את העסק".

 

צביקי תמרי, מורה לשל"ח שנהג לאכול פלאפל במקום בדרכו לטיולים, אמר אתמול: "זו תמיד הייתה תחנה נחמדה לעצור בה. הפלאפל מאוד טעים. הרבה רוכבי אופניים תמיד עצרו שם לאכול. זה הפך לחלק קבוע מהנוף על הכביש הראשי ועכשיו זה נעלם".

 

אלי אנגל, מנהל ישיבת תקוע שפקד את המקום לעיתים תכופות, סיפר: "נהגתי לאכול שם כל הזמן. קודם כל משום שהמנהלים של הדוכן הם אנשים מיוחדים עם לב רחב וזה מה שהופך את המקום למיוחד. מעולם לא נערכו בחירות רשמיות כאלו, אבל אני בטוח שזה אחד הפלאפלים הכי טובים שיש בארץ".

פלאפל על הדרך (צילום: לין לוי) (צילום: לין לוי)
פלאפל על הדרך(צילום: לין לוי)
   

לכהן עצמו קשה להסביר מה הסוד שהפך את הפלאפל שלו למיוחד ולאהוב כל כך. "אי אפשר לתאר את זה במילים", אמר. "חייבים לטעום כדי להבין".

 

כעת, פונה כהן לעזרת הציבור בקמפיין מימון המונים, כדי לגייס את הסכום הדרוש לשיקום דוכן הפלאפל. "אנחנו מקבלים חיבוק אדיר מעם ישראל ומהמועצה האזורית", סיפר אתמול. "המון אנשים טובים רוצים לסייע לנו להשתקם. עכשיו המטרה מבחינתי היא לשפץ את הפלאפל ולפתוח אותו מחדש".

 

תרומות בטלפון: 1-800-28-28-28, "קרן 3231, הפלאפל של משה כהן מבוא מודיעים" ודרך האתר

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: לין לוי
הפלאפל בכביש 443 נשרף: "עזרו לי לשקם את הפרנסה"
צילום: לין לוי
מומלצים