שתף קטע נבחר

מצפון ועד דרום: אירועי קולינריה בארץ

פסטיבל אוכל רחוב תאילנדי בנחלת בנימין, אירוע בירה באילת, שבוע המבורגר בבאר שבע וגם אירועי יין ביקבים בארץ: אירועי הקולינריה שיתקיימו בחגי תשרי מצפון ועד דרום

כוס יין קרירה או אולי מנה תאילנדית לאור שקיעה: חגי תשרי וימי החופש שהם מביאים עימם, הם הזדמנות מצוינת לבלות באירועים ופסטיבלים קולינריים המתקיימים ברחבי הארץ.

 

עוד כתבות בערוץ האוכל שיכולות לעניין אתכם:

 

טעימות: יקב "ברבדו" (צילום: אייל גוטמן) (צילום: אייל גוטמן)
טעימות: יקב "ברבדו"(צילום: אייל גוטמן)

בין אם אתם נמנים על חובבי היין, או דווקא בעניין של שוקולד או דבש - האירועים שלפניכם יצליחו לספק לכם חוויה מהנה וטעימה.

 

פסטיבל "קאו סאן" בנחלת בנימין

מתי: 26-24 בספטמבר

איפה: מדרחוב נחלת בנימין, תל אביב

 

כמחווה לשוק המיתולוגי בבנגקוק שנסגר בשנה שעברה, העיר הלבנה תארח השנה לראשונה פסטיבל אוכל רחוב תאילנדי ייחודי מסוגו.

פסטיבל אוכל תאילנדי (צילום: אפיק גבאי)
פסטיבל אוכל תאילנדי(צילום: אפיק גבאי)

בפסטיבל קאו סאן של ספרייט ייקחו חלק מסעדות תאילנדיות מובילות בישראל וכן, בשלניות תאילנדיות המתגוררות בארץ שיציעו מנות המאפיינות את הרחוב התאי. בנוסף, יפעלו במקום דוכן קוקטיילים באווירה תאילנדית, דוכני אומנות ברוח התרבות התאית ועוד.

 

פסטיבל "נא לגעת"

  • מתי: 27-24 בספטמבר
  • איפה: מרכז "נא לגעת" בנמל יפו

 

במהלך הפסטיבל ייערכו הופעות מקוריות של אומנים ויוצרים, לצד אירועים חדשניים המעניקים לקהל חוויה על-חושית והצצה לעולמם המופלא של לקויי הראייה והשמיעה.

 (צילום: לירון אלמוג) (צילום: לירון אלמוג)
(צילום: לירון אלמוג)

בין ההצגות והאירועים המיוחדים, יתקיים במקום גם אירוע קולינרי הנקרא "פנטזיות", במסגרתו יזכו המשתתפים לחווייה ייחודית המשלבת בין ארוחת גורמה למוזיקה קלאסית, שתתקיים בחשיכה מוחלטת על מנת לאפשר לסועדים להזדהות - לזמן קצר - עם לקויי הראייה. כמו גם, ייערכו במקום סדנת טעימות יין וגבינות בחשיכה, וכן סדנת טעימות שוקולד, שגם היא תתקיים בעלטה מוחלטת.

 

לפרטים: מרכז "נא לגעת" - ,03-6330808 או באתר

 

פסטיבל קוניאק

לכבוד השקת מהדורה חדשה של קוניאק הנסי בהשראת האמן פיליפה פנטון, מפגיש בין הקוקטיילים של האימפריאל, הגלידות של בוזה, תפריט מיוחד והופעות.

 

במהלך הפופ-אפ הנסי יתכנסו תחת קורת גג אחת שורה של שמות בולטים בתחומם: בקומת הכניסה ימוקם בר קוניאק עליו תופקד קבוצת אימפריאל, ובו ימזגו קוקטיילים מבוססי הנסי שנרקחו במיוחד, ובהם: הנסי קמומיל: ג׳נייבר, לימון, סירופ אננס; הנסי, וורמוט אדום, צ׳רי הרענג, טריפל סק, ליים; הנסי, סיינט ג׳יימס אמבר, וורמוט אדום, מרסיקנו, אנגוסטורה, בוקרס ביטר (53-41 שקלים לקוקטייל).

 

לצידם, פרי שיתוף פעולה עם גלידת בוזה, הוצב דוכן גלידות, בו יגישו מהדורה מיוחדת של גלידת וניל קרמל מלוח הנסי. על הבמה יופיע בכל ערב ליין הופעות אמנים ישראלים לדוגמה: להקת מונטיפיורי (22/09), להקת בום פם (23/09) בן אילון ואורחים (24/09), ריף כהן (25/09). מהמטבח יוגש תפריט אוכל קליל המשודך לאלכוהול.

הכניסה חינם.

 

מקווה ישראל 10 תל אביב

 

יין-תרבות-אמנות בסינמטק תל אביב

  • מתי: 13 בספטמבר
  • איפה: סינמטק תל אביב

 

אירוע יוקרתי בו ייקחו חלק 12 יקבים מקומיים שנבחרו בקפידה טרם השתתפותם, שיציעו טעימות ממיטב היינות אותם הם מייצרים. 

 (צילום: דיויד סילברמן) (צילום: דיויד סילברמן)
(צילום: דיויד סילברמן)

במהלך האירוע ייערכו גם הופעות מוזיקליות של אומנים מקומיים, והמשתתפים אף יקבלו כרטיס כניסה חינם לאחד מהסרטים המוצגים בימים אלו בסינמטק.

 

לפרטים נוספים: באתר הסינמטק

   

תוצרת הארץ – פסטיבל לאנשים אוכלים

מתי: 20-19 בספטמבר

איפה: נמל יפו ויפו העתיקה

 

במסגרת הפסטיבל, ייערך שוק מגדלים ויצרנים מקומיים לצד שיחות מעוררות תיאבון עם אנשי קולינריה מובילים, ביניהם גם שפים דוגמת ישראל אהרוני, יונתן רושפלד, חיים כהן, גיל ססובר ועוד ועוד.

שף חיים כהן (צילום: יח"צ) (צילום: יח
שף חיים כהן(צילום: יח"צ)

לפרטים: אתר יפו העתיקה

 

פסטיבל השוקולד הבינלאומי הרביעי

  • מתי: 17-16 באוקטובר
  • איפה: נוף הגליל (נצרת עילית לשעבר)

 

פסטיבל השוקולד לכל המשפחה, חוזר בפעם הרביעית לנוף הגליל, ומציע יומיים של חגיגה מרהיבה ומתוקה המציעה מבחר סדנאות והפעלות לילדים, הכל על טהרת השוקולד.

 

בין היתר, יוכלו המשתתפים ליהנות מעשרות מיצגים מיוחדים מהארץ ומהעולם, שימלאו את רחבת בניין העירייה והסביבה, אליהם יצטרפו מגוון מופעי מוזיקה של אומנים ישראליים (ביניהם, שירי מימון ואגם בוחבוט).

 

לפרטים: עמוד הפייסבוק של הפסטיבל

 

אירוע סוף הקיץ של יקב טוליפ ומאיה

  • מתי: 19 בספטמבר
  • איפה: יקב טוליפ בקרית טבעון (כפר תקווה)

 

יקב "טוליפ" ו"מאיה" סוגרים את הקיץ ואת עונת הבציר באירוע יין הכולל טעימות יין, דוכני אוכל ומוזיקה קצבית, שיתקיים במרכז המבקרים של היקב ב-19 בספטמבר (ה') החל משעה 19:00 בערב.

   (צילום: יח
(צילום: יח"צ)
 

עלות הכניסה לאירוע במכירה מוקדמת דרך אתר היקב הוא 40 שקלים, וביום האירוע מחירו יעלה ל-60 שקלים. יינות היקב יימכרו באירוע במחירים מיוחדים, וכל מי שירכוש שישיית יין - יקבל החזר של 40 שקלים.

 

לפרטים נוספים: 04-9830573

 

 

פסטיבל הבירה בים האדום

מתי: 17-14 באוקטובר

איפה: טיילת אילת, רחבת קניון "מול הים"

 

פסטיבל הבירה הוותיק, יציין השנה את שנתו השביעית עם 40 טעמים שונים של בירות ממגוון רחב של מותגים מוכרים, חלקם בינלאומיים וחלקם תוצרת מבשלות בוטיק מקומיות ואיכותיות.

   (צילום: עידו ניתאי)
(צילום: עידו ניתאי)

המבקרים בפסטיבל, יוכלו ליהנות מבירות תוצרת מבשלת בזלת מרמת הגולן, מבשלת מלכה מהגליל, מבשלות ירושלמיות שונות, מבשלת עלמה, שתימזג בכוס מיוחדת לאספנים, וכמובן -ממותג ה"גולדסטאר" לסוגיו, לצד מבחר בירות נוספות מהעולם.

 

מלבד הבירות, ייערכו במקום גם הופעות של אומנים מובילים כמו מוניקה סקס, התקווה 6, מוש בן ארי, להקת טונה ועוד.

 

שבוע ההמבורגר הבינלאומי בבאר שבע

  • מתי: 19-16 בספטמבר
  • איפה: מסעדות "קמפאי", "הספרייה", "קפאסה", "כפרה" ו"קפה לנדוור" בבאר שבע

פסטיבל לילה באר שבע (צילום: גליה אבירם)
מסעדת "כפרה"(צילום: גליה אבירם)

במסגרת שבוע ההמבורגר, השפים דרור שושן ויוסי נחמן יארחו את השפים דניס חוליאן רודריגז גרסל ולוביזי מת'או, ויכינו עמם מגוון מנות המבורגר שיוגשו במהלך שבוע זה בלבד. לצידם, ימשיכו להגיש גם את ההמבורגרים מהתפריטים הקבועים של המסעדות.

 

אירוע ראש השנה ביקב ברבדו

  • מתי: 19 בספטמבר
  • איפה: מרכז המבקרים של היקב בכרמי יוסף

 

אירוע טרום ראש השנה שייערך בלב הכרמים, שבו יארח יקב "ברבדו" את הקלידן תומר קלינגר, שילווה את הערב בעיבודים מקוריים לשירים מהארץ והעולם.

יקב ברבדו ()
יקב ברבדו

לצד האטרקציה האומנותית, ייערכו באירוע טעימות יין ממגוון יינות היקב הלבנים והאדומים, ויוגש תפריט אוכל שיצרו השפים ניר&טל, בעלי הקייטרינג Nir and Tal´s Kitchen לאירועי בוטיק. 

 

לפרטים נוספים: הדר - 050-2207022, חן - 054-6808873

 

חגיגות בציר ושנה חדשה ביקב צפרירים

  • מתי: 13 בספטמבר
  • איפה: יקב צפרירים במטה יהודה

 

ביקב שבמטה יהודה, החליטו לפתוח את השנה החדשה בחגיגת טעימות במסגרתה יושקו יינות בציר 2016: לבנין (סירה ופטיט סירה), פטום (סירה, מרלו וקברנה סוביניון), הזינפנדל הייחודי, וכמובן - יוגשו כל היינות של שנת 2015.

 

לטובת האירוע, מעדניית "חוות צוק" מעמידה במקום שני טאבונים שיספקו לאורחים מגוון פוקצ'ות טעימות. בנוסף, הפסנתרן והמלחין גלעד חצב, יופיע באירוע יחד עם נגן הבס, עמית גלר והמתופף, בן בן פרנקלין.

 

לפרטים: לורי ושייקה - 052-4284329 | 052-4493042

 

השקת יינות במשק היין הנס שטרנבך

  • מתי: 19 בספטמבר
  • איפה: משק יין "הנס שטרנבך" במטה יהודה

 

במסגרת האירוע, יקב "הנס שטרנבך" ישיק את יינות "לה-ג'נבא" 2015,"נחל חכליל" 2015, "נחל חכליל" 2016, "נחל חכליל לבן" 2016, "נחל שוכה לבן" 2016-כמעט יבש, "ג'נבא לבן" 2017, "נחל חכליל לבן" 2017 ו-"נחל חכליל ורוד" 2017.

 

האירוע, ייערך בסוכת הגפנים של היקב בליווי מוזיקלי שתספק להקה מקומית. במהלך הערב אפשר יהיה להתרשם ולקנות מהיינות המושקים במחירים מיוחדים להשקה, לטעום מהחביות עצמן ולרכוש חלק מהיינות החדשים.

 

לפרטים: גדי ואדם שטרנבך - 02-9990162; 052-3859926 או באתר

 

חצי מרתון הבוז'ולה ופסטיבל חוויה בכרם בגזר

  • מתי: 4-3 באוקטובר
  • איפה: יקב ברקן בקיבוץ חולדה

 

מרוץ הבוז'ולה הבינלאומי הראשון בישראל, בשילוב המנצח עם פסטיבל "חוויה בכרם" - מביא ליצירת אירוע בינלאומי ייחודי, השואב השראה ממרתון הבוז'ולה הבינלאומי בצרפת.

   (צילום: אבישג שאר ישוב)
חגיגות הבוז'ולה(צילום: אבישג שאר ישוב)

מרוץ הבוז'ולה נחשב לאירוע ספורט בינלאומי, השני בחשיבותו בצרפת, המונה כ-35,000 משתתפים, שנוהרים אליו כדי לחגוג את פסטיבל הבוז‘ולה – השקת היין הצעיר הראשון של העונה.

 

סביב המרוץ, נערכים בצרפת שלושה ימים של חגיגות ופסטיבלים צוהלים, בהם אפשר לטעום יינות שונים ולחוות חוויה מיוחדת שמשלבת בין בילוי קולינרי לספורט. כעת, גם אנחנו נוכל ליהנות מנחוויה נמיוחדת נזו.

 

לפרטים נוספים: באתר "מרתון ישראל"

 

 

 (  )

פסטיבל הדבש

  • מתי: 21-19; 30-26 בספטמבר
  • איפה: בעשרות מכוורות ברחבי הארץ (מאזור הצפון ועד מושב עין יהב שבערבה)

 

בפסטיבל, שמארגנת מועצת הדבש, ייהנו המבקרים מהדרכת טעימות ממגוון סוגי דבש, אפיית עוגות דבש, מפגש עם דבוראים, צפייה בדבורים העמלות הנמצאות בתוך כוורת זכוכית וביקור במכון רדיית דבש.

 (צילום: אביטל הרשקוביץ)
(צילום: אביטל הרשקוביץ)

לצד אלו, במהלך הפסטיבל יוקרן סרטון על חיי הדבורים, ייערכו סדנאות יצירה עם מוצרי המכוורת ועוד.

 

לפרטים: באתר מועצת הדבש ובעמוד הפייסבוק

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלעד ברמי
פסטיבל יין
צילום: אלעד ברמי
מומלצים