שתף קטע נבחר

טעמנו: גבינות טבעוניות חדשות על המדף

הגעגוע לטעם של חמאה וגבינה הוביל את השף אופיר ג'ובאני לפתח ליין של גבינות טבעוניות: "השוק צמא למוצרים טבעוניים"

 

כשאידיאולוגיה וטעם נפגשים: MamaQ הוא מותג טבעוני חדש, בעל חזון אקולוגי-הומני, המציע תשובה טבעונית לחובבי מוצרי החלב. על המותג חתום השף אופיר ג'ובאני (שעבד בעבר במסעדות כמו NG, פרונטו ומשק ברזילי), שהקדיש את השנים האחרונות לפיתוח מוצר שיתן מענה טעים ובריא במחיר נוח, לכל מי שמתגעגע למרקם ולטעם של גבינת שמנת אמיתית.

 

הסדרה קרמאמה היא הראשונה שיצאה לאוויר העולם, והיא כוללת שלושה סוגי גבינות העשויות משקדים ופולי סויה, שמיוצרות בתהליכי הכנה מסורתיים המדמים גיבון. הגבינות הטבעוניות מגיעות בטעמים שום שמיר, זיתים ובצל מעושן.

 

הפנטזיה של ג'ובאני זה להקים מפעל חדשני אקולוגי, המושתת על אנרגיה ירוקה, יכולת מחזור גבוהה, שינוע בכלי רכב חשמליים, קידום סדר יום חברתי, לצד פיתוח מוצרים חדשים, טעימים ובריאים, אבל עד שכל זה יקרה, הוא מנסה להפיק את המקסימום במפעל בחדרה.

גבינות טבעוניות (צילום: אלכסנדר שליט)
גבינות טבעוניות(צילום: אלכסנדר שליט)
 

איך הטעם?

המרקם של הגבינות הטבעוניות מסדרת קרמאמה היה רך ונעים, התוספת של הזיתים אף התעלתה על המקור, והצליחה להתחבב גם על פיות סרבנים. תוספת הבצל היתה מלוחה מעט, אבל אהבנו את הדמיון שלה לדבר האמיתי. מי שיש לו בעיה אידיאולוגית עם המילה "גבינה" או "שמנת", בהחלט יכול לקרוא למוצרים "ממרח".

 

עם ייעוד לא מתווכחים

הכל התחיל לפני עשור, כשג'ובאני עבר לתזונה טבעונית, ואז גילה לאכזבתו כי תחום מוצרי המזון הטבעוניים אמנם הולך וגדל, אבל לא מספיק. "הבנתי שאני רוצה לייצר מוצרים איכותיים שלא יהיו פשרה קולינארית", הוא מסביר. "ברמה האישית חיפשתי פתרון טעים ובריא, כי היה לי געגוע לטעם של גבינות וחמאה. הבנתי שהשוק צריך מוצרים טובים, נגישים ובריאים. כבר הייתי בחיים במקום רגוע ושליו, ולא חשבתי לחזור לתחום האוכל, אבל הגלגל התחיל להתגלגל ואי אפשר להתווכח עם ייעוד. בתחילת הטבעונות שלי חוויתי משבר, והייתי שמח לחסוך אותו לאחרים. המפעל הוא מסע ארוך שעדיין לא נגמר, ומגוון מוצרים עוד מחכים בקנה. הגבינות האלה הן רק הליין הראשון".

 

מה היו האתגרים שאיתם התמודדת בדרך?

"הייתי צריך להבין שחזון זה הרווח האמיתי, לפחות בהתחלה. וכמובן שהיו גם פחדים ואנשים שלא מאמינים בך".

 

איפה ישראל ביחס לעולם בכל הנוגע לטבעונות?

"כרגע זה ברור שיש קפיצה בכל העולם. השוק של הטבעונות צמא למוצרים חדשים, ויש עוד לאן להתקדם".

 

מה זה ה-Q בשם המותג?

"Queen, המלכה, אימא אדמה".

 

אימא אדמה?

"אני מקדיש את המוצרים שלי לנשים שיוצרות חיים, אני מאמין בכוח אימהי ובכוח נשי. מאמין בחמלה הנשית ככזו שיכולה להשפיע ולשנות את המטבח ואת העולם".

 

איפה קונים?

את mamaQ תוכלו להשיג בחנויות ניצת הדובדבן, אניס, טבע קסטל, סופר יודה, ובמגוון מעדניות, בתי טבע ומכולות טבעוניות ברחבי הארץ.

 

מחיר

המחיר המומלץ לצרכן הוא 24 שקלים לאריזה של 350 גרם (בהמשך תושק גם אריזה קטנה יותר של 180 גרם)

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכסנדר שליט
טעמנו: גבינות טבעוניות חדשות על המדף
צילום: אלכסנדר שליט
מומלצים