שתף קטע נבחר

מדברים על אוכל: הרצאות קולינריות

איך ניסו לשכנע את גיל חובב לאכול דגים, מתי רחפנים יתחילו לעשות משלוחים של פיצה ולמה אפשר אחרי חמש דקות בלבד של הרצאה לדעת כל מה שאתם צריכים על יין? ארבע הרצאות אוכל שיכניסו לכם טעם נוסף למנה ויפתחו בפניכם אפיקים חדשים בשיח על קולינריה

אוכל הוא כבר מזמן לא רק אוכל. אוכל הוא נושא שיחה, אוכל הוא דבק שמחבר בין אנשים, ולפעמים אוכל הוא אפילו אג'נדה של שלום או של סכסוך פוליטי.

 

אז אם אתם אוהבים אוכל לא רק בצלחת, כדאי שתכירו את האנשים שיודעים לדבר עליו - אנשים מסקרנים עם ידע לא מבוטל, שעורכים הרצאות שמגלות אופקים חדשים, ואספקטים שלא חשבתם שקיימים, ויאפשרו לכם לצחוק ולהתחבר מזווית חדשה אל אחד התחומים הכי חמים בתרבות שלנו - קולינריה.

 

מעיין פרילוק - ארוחה מהעתיד

מעיין פרילוק היא יזמית, מנחת כנסים ועיתונאית בערוץ 12 שיסדה את פינת "סטארט אפ ניישן" בתוכנית "לילה כלכלי". פרילוק מתמחה בחדשנות ובטכנולוגיה, וגם מעבירה סדרת הרצאות תחת הכותרת - "ארוחה מהעתיד", בהן היא מספרת על אוכל ועל הטכנולוגיה של האוכל, שאנחנו עדיין לא מכירים. בהרצאות שלה אפשר לשלב גם ארוחת טעימות בת תשע מנות, המדגימה את המאכלים עליהם היא מספרת בהרצאה.

מעיין פרילוק (צילום: סיוון נצח)
מעיין פרילוק(צילום: סיוון נצח)

הכל התחיל בעקבות מחקר שערכה פרילוק בתחום סטארט-אפ של רובוטים שמגישים אוכל, רחפנים שעושים משלוחים של פיצה וכוסות פלא שמבלבלות את מערכת הטעמים בפה. על הדרך היא גם מצאה פסטה מקנאביס, צלחות אכילות, פיצה פפרוני כשרה, קפה מפטריות ואוכל שיוצא ממדפסת תלת מימד.

 

בהרצאה שלה היא מספרת על כל הפיתוחים הללו וגם מספקת טעימות למוצרים שכנראה טרם נחשפתם אליהם. כך למשל תטעמו במהלך ההרצאה פסטה קנאביס, סוכריה שמשנה את הטעמים בפה, קוויאר תות, דוריטוס צרצרים ועוד.

לפרטים נוספים: 052-8281601

 

גיל חובב - הרפתקאותיו של מבקר מסעדות

גיל חובב הוא מגיש טלוויזיה, מבקר מסעדות, מו"ל, עיתונאי, מחבר ספרי בישול ומרצה שעוסק באוכל כבר מעל 30 שנה. אם לא ידעתם, הוא גם הנין של אליעזר בן יהודה, מחייה השפה העברית, שמדבר בשפה שנשמעת כמו שירה, גם כשמדובר על נושא הכי יומיומי שיש כמו אוכל.

 

בהרצאתו "אוכל קטן ונשים גדולות" הוא מספר על אהבתו לאוכל ולירושלים, לעברית ולאהבה, כיצד ניסו לשכנע אותו לאכול דגים ועל סבתו לאה אבושדיד שויתרה על הנדוניה כדי להינשא לאיתמר בן אב"י.

גיל חובב (צילום: רלי אברהמי) (צילום: רלי אברהמי)
גיל חובב(צילום: רלי אברהמי)
  

לאחרונה הוא השיק הרצאה חדשה בשם "הרפתקאותיו של מבקר מסעדות", בה הוא משתף בסיפורים וחוויות שאסף במהלך העיסוק בעולם האוכל במשך שלושה עשורים ועל המפגשים השמחים - והשמחים פחות - עם השפים ועל המקרים שבהם הוא היה קרוב מאוד לקבל מכות.

 

חובב גם מספר על המפגשים עם גדולי הבישול בעולם, על רגעי השיא ועל רגעי השפל בקריירה שלו, ומקדיש גם 5 דקות לעולם היין - וזה לדעתו שווה ערך לקורס יין מזורז וכל מה שנדרש על מנת להיות מבקר יין.

לפרטים נוספים ויצירת קשר: karpad.hovav@gmail.com

 

חגית אברון - ישראל בפיתה

חגית אברון היא עיתונאית לשעבר, יזמית ובעלת חברה להפקת טיולי תרבות קולינריים. עד כה היא הוציאה שלושה ספרים על תיירות קולינרית בארץ, ומזה חמש שנים היא גם מרצה על אוכל ישראלי בארץ ובחו"ל.

פיתה עם פלאפל ודגל ישראל (צילום: אביגיל עוזי)
הכל בפיתה, כולל ההימנון והדגל(צילום: אביגיל עוזי)

ההרצאה שלה נקראת "ישראל בפיתה", ובה היא לוקחת את הקהל למסע ציוני קולינארי שמספר כיצד ישראל הפכה משממה ללונה-פארק של אוכל. ההרצאה הזו עוברת משנות ה-50 ועד היום, ובה היא מספרת מי היו האנשים שהשפיעו בכל עשור על האוכל, וגם על ההקשרים הכלכליים, הביטחוניים והתרבותיים שיש לאוכל שלנו.

 

בין השאר אברון מדברת גם על הסיפור הפוליטי של חומוס, על הקפיצה שעשתה בתחום האוכל העדה החרדית ועל השפים הישראלים שעושים חייל מעבר לים. ישנה אפשרות לשלב בין ההרצאה הזו לארוחה שמכין השף יוסי אלעד (לשעבר שותף בקבוצת "מחניודה"),  ובה יוגשו מנות התואמות לסיפור של כל עשור מאז קום המדינה ועד היום.

לפרטים נוספים: 054-2257366

 

תמי סירקיס - סטנד אפ קולינרי

תמי סירקיס (בתה של מחברת ספרי הבישול, רות סירקיס) היא עיתונאית אוכל, מחברת ספרי בישול, מנטורית לתזונה בריאה ומאמנת בריאות ויועצת תזונה. ב-15 השנים האחרונות היא מופיעה בפני קהלים עם מספר הרצאות וסדנאות, ואחת ההרצאות היותר פופולריות שלה נקראת "סטנד-אפ קולינרי", בה היא מציגה מבט משועשע על אוכל, על בני אדם ועל הקשרים ביניהם.

תמי סירקיס (צילום: קרן גנור)
תמי סירקיס(צילום: קרן גנור)
 

בהרצאה הזו תמי מייעצת עצות מעשיות ומשעשעות, ומאפשרת לכל המשתתפים לצחוק בקול גדול על עצמם ועל ההרגלים שלהם. הרצאה נוספת שסירקיס מעבירה נקראת "תזונת פליאו – טרנד חולף או תזונת העתיד?", הנחשבת להרצאת מבוא ליסודות התזונה. בהרצאה היא מספרת כיצד פירמידת המזון האמריקאית הפכה אותנו לשמנים וחולים, ומסבירה מאלו חמשת מזונות חייבים להיפרד כדי להימנע מסרטן, אלצהיימר, סוכרת ואירוע לב?

רות סירקיס (צילום: נמרוד גנישר)
אז איך זה להיות הבת של רות סירקיס?(צילום: נמרוד גנישר)
 

בהרצאה אחרת היא מציגה את המזון כאמצעי תקשורת ודרך להביע רגשות. לסירקיס יש גם מופע קולינרי חווייתי בשם "סודות בין הסירים והספרים", בו היא מדברת על הספרים ששינו את המטבח הישראלי ועל איך זה להיות "הבת של".

פרטים נוספים ויצירת קשר תמצאו באתר של תמי סירקיס 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אביגיל עוזי
הרצאות על אוכל
צילום: אביגיל עוזי
מומלצים