שתף קטע נבחר

"רוצה לחזור לבית האמיתי שלי": נר אחרון בפריז

"רציתי לעלות לישראל כבר הרבה זמן", מספרת בריאיון חגיגי לאולפן ynet אלזה לומברס, יהודייה מפריז. היא מתכננת להתיישב בישראל בקרוב - ולא בגלל האנטישמיות. וגם: בהדלקת הנרות בכותל המערבי צפו בשידור חי תלמידים יהודים מקליבלנד זו השנה העשירית

 

 

חנוכה בעיר האורות- נר רביעי מפריז:  אלזה לומברס, יהודייה פריזאית בת 23, כבר הספיקה להדליק את הנר הרביעי של חנוכה. אלזה היא אחת מתוך 200 צעירים המתכננים לעלות ארצה בחודש ינואר ואת הנר השמיני היא עשויה לחגוג כבר בישראל - כאזרחית מן המניין.

 

<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות >>

 

"האנטישמיות פה משפיעה עלינו אבל  זו לא הסיבה לעלייה שלי. זה הבית האמיתי שלי,  זו המולדת שלי. רציתי לעלות לפני הרבה שנים. אני גם ציונית ורוצה לחזק את המדינה ולהתגייס לצבא", מספרת לומברס בריאיון לאולפן ynet, כשהיא נשאלת מדוע בעצם לעלות לישראל.  "אני רוצה להתנדב בקשרי חוץ או בדובר צה"ל", היא מכריזה בבקיאות מרשימה למדי.

 

חנוכה שמח בערוץ היהדות

 

יהדות צרפת, מהקהילות העתיקות והמפוארות באירופה, היא בעלת זהות יהודית עמוקה, השנייה בגודלה מחוץ לישראל, אחרי ארה"ב. יהדות צרפת מונה - על פי נתוני הסוכנות היהודית - כ-450 אלף יהודים, מהם כ-280 אלף בפריז רבתי. על רקע התקריות האנטישמיות בצרפת, חיזוק הזהות היהודית-ציונית של הדור הצעיר והידוק הקשר שלהם עם ישראל מתבצע על ידי שליחים יהודים.

 

  (צילום: ירון ברנר)
אלזה לומברס(צילום: ירון ברנר)

 

"אצלנו ההדלקה היא די רגילה. כמו בישראל. אנחנו מדליקים את הנר - ופשוט שמחים".  את חופשת החנוכה מבלים ילדי הקהילה היהודית בפעילות חינוכית בתנועות הנוער הפרושות ברחבי צרפת.  המפגשים של חניכי התנועה מתקיימים בשבתות ובחגים ואת חופשת החג מבלים חניכי התנועה במחנה חנוכה, שבמהלכו מתקיימת מדי יום הדלקת נרות חגיגית, המוקדשת לגיבור ישראלי או יהודי.

 

באים בהמונים: 38 אלף עולים חדשים מצרפת

העלייה ארצה ללא משפחתה הקרובה לא מפחידה את לומברס הנרגשת. היא עשתה סטאז' בישראל, יש לה קרובי משפחה בארץ והיא מתכננת לבנות בישראל את עתידה. "יש לי משפחה בראשון לציון ובירושלים שיכולים לעזור לי להתאקלם", היא מגלה.

 

 

פרט ללומברס, יעלו לארץ כ-200 צעירים אקדמאיים נוספים מרחבי תבל.  בחמשת החודשים הראשונים אחרי עלייתם ארצה הצעירים מתגוררים ב"אולפן עציון", בירושלים. שם הם לומדים עברית ומתאקלמים.

 

סרג' בלעיש, אחראי על הכשרת מדריכים בכירים ומנהלי מחנות (באדיבות הסוכנות היהודית)
סרג' בלעיש, אחראי על הכשרת מדריכים בכירים ומנהלי מחנות מברך על הדלקת הנרות(באדיבות הסוכנות היהודית)
 

כולם העולים הם אקדמאים בוגרי תואר ראשון או שני, ביניהם רופאים צעירים, מורים, אנשי הייטק, ספורטאים, אמנים, אנשי תקשורת ועוד.

 

בעשור האחרון, עלה לארץ מספר שיא של יותר מ- 38 אלף עולים מצרפת ועוד אלפי צעירות וצעירים הגיעו מדי שנה לישראל בתכניות החינוכיות של "הסוכנות היהודית".  

 

הדלקת נר רביעי של חנוכה ברחבת הכותל המערבי

חגיגה נוספת התקיימה הערב ברחבת הכותל המערבי - הדלקת נר רביעי של חנוכה.

 

  (הקרן למורשת הכותל המערבי.)
חוגגים - גם בכותל(הקרן למורשת הכותל המערבי.)

 

 

  (הקרן למורשת הכותל המערבי.)
נר רביעי של חנוכה בכותל(הקרן למורשת הכותל המערבי.)

 

  (הקרן למורשת הכותל המערבי.)
החנוכייה המפוארת(הקרן למורשת הכותל המערבי.)

 

בהדלקת הנרות צפו מרחוק בשידור חי תלמידים בכיתות ג-ו מבית ספר יהודי בקליבלנד, אוהיו. התלמידים מצטרפים זה שנה עשירית להדלקת הנרות מהכותל ומכינים פתקים עם תפילות אישיות אותם הם שולחים מראש. הפתקים הוטמנו אחרי הדלקת הנרות בין אבני הכותל המערבי 

 

ההדלקה התקיימה במעמד רב הכותל והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ, רב העיר באר שבע הרב יהודה דרעי, מ"מ ראש עיריית ירושלים הרב רוכברגר, הרב דוד זיכרמן מגיד שיעור הדף היומי בכותל, מר רונן פרץ מ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה.

 

 


פורסם לראשונה 25/12/2019 20:32

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
באדיבות הסוכנות היהודית
קהילה מדליקה
באדיבות הסוכנות היהודית
מומלצים