שתף קטע נבחר

לקראת הגשת ההמלצות: אלשיך יגיע לדיון בוועדת הפנים

יו"ר הוועדה יואב קיש יכנס מחר דיון על רקע טענותיו של מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, שישתתף בדיון, כי חוקרים פרטיים עקבו אחר החוקרים שעסקו בתיקי נתניהו. אתמול דחה בג"ץ את העתירה למנוע מהמשטרה לפרסם את המלצותיה

 

מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך (צילום: אלכס קולומויסקי) (צילום: אלכס קולומויסקי)
מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך(צילום: אלכס קולומויסקי)

 

יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, ח"כ יואב קיש (הליכוד) הודיע כי מחר (ד') יתקיים דיון המוגדר סביב "בחינת התנהלות המשטרה בחקירות ראש הממשלה" בהשתתפות המפכ"ל, רב-ניצב רוני אלשיך. בדיון צפויים להתייחס לטענות שהשמיע אלשיך בריאיון ל"עובדה" כי חוקרים פרטיים עקבו אחר חוקרי המשטרה שעסקו בתיקי נתניהו.

 

אמש דחה בג"ץ דחה את העתירה שקראה לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן להנחות את אלשיך שלא לצרף המלצות בתיקי חקירה ובכללם באלה המתנהלים בעניינו של ראש הממשלה נתניהו. ההערכה היא שההמלצות של המשטרה יתפרסמו בימים הקרובים - אפילו היום או מחר.

 

בשבוע שעבר קיים המפכ"ל דיון מכריע עם בכירי המשטרה לקראת ההמלצות בחקירותיו של נתניהו - תיק 1000 (המתנות) ותיק 2000 (שיחות נתניהו-מוזס). בצמרת המשטרה תמימי דעים כי בתיק המתנות ההמלצה תהיה להגיש כתב אישום נגד נתניהו עקב ביסוס תשתית ראייתית לקבלת שוחד.

 

פרט לאלשיך, נכחו בדיון בין היתר גם ראש אגף החקירות לשעבר ניצב בדימוס מני יצחקי, ראש אגף החקירות הנוכחי ניצב גדי סיסו, מפקד להב 433 ניצב רוני ריטמן ותנ"צ כורש ברנור, ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה.

 

בראיון לתוכנית "עובדה", ששודר השבוע, טען המפכ"ל אלשיך שגורמים "רבי כוח" המעורבים בחקירות נתניהו ניסו לאסוף מידע על קציני משטרה העוסקים בנושא. בתגובה תקף נתניהו ואמר: "מזעזע לגלות שהמפכ"ל חוזר על הרמיזה ההזויה והשקרית כאילו ראש הממשלה שלח חוקרים פרטיים נגד קציני משטרה החוקרים אותו".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוהד צויגנברג
המפכ"ל אלשיך
צילום: אוהד צויגנברג
מומלצים