שתף קטע נבחר

תיעוד: מאבטח במשרד האוכלוסין מקלל תושב מזרח ירושלים

התושב צילם את הצפיפות והתנאים הקשים במשרדי רשות האוכלוסין אך המאבטח דרש ממנו להפסיק ואיים עליו בגסות. "הם לא מעוניינים שנתעד שום דבר", אמרו עדים לתקרית

 

 

 

מאבטח בסניף משרד האוכלוסין וההגירה בבירה תועד צועק על תושב מזרח ירושלים ומקלל אותו. תיעוד התקרית, שאירעה לפני כמה ימים, מתווסף לתיעוד התנאים הקשים במשרדי הרשות בעיר - אשר בגינם נאלצים התושבים חודשים ארוכים כדי להתקבל שם, וכשכבר נקבע להם תור, הם מחכים שעות ארוכות בצפיפות, בלי מחסה מהשמש או מהגשם.

 

המאבטח במשרדי הרשות, שממוקמים בשכונת ואדי ג'וז במזרח העיר, תועד באומרו: "תביא תעודת זהות, אני אזיין אותך". זאת לאחר שהאיש צילם בנייד האישי שלו את התורים הארוכים בסניף, כדי להציג את הסבל של המבקשים לקבל שירות. המאבטח דרש ממנו להפסיק את הצילום, אך הוא השיב לו: "אין חוק שאוסר תיעוד של סבל במוסדות ציבוריים". אז פנה אליו המאבטח בקללות ובאיומים.

 

אברהים, תושב ואדי ג'וז, אמר: "לצערי ככל הנראה המאבטחים קיבלו הוראה מהאחראים למנוע כל צילום שמדבר על הסבל שלנו, במיוחד על התורים הארוכים כל יום בשעות הבוקר עד שעות הצהריים. אבל הגיע הזמן להציג את הדברים שמתרחשים שם. התנהגותו של המאבטח לא הייתה במקום והוא פגע בכולנו. אדם כזה שמדבר בצורה כזו, לא צריך להיות בסניף ועליו להתנצל על דבריו החמורים".

 

תושבת אחרת שהייתה במקום בזמן האירוע אמרה: "הופתעתי מאוד מהדברים, האנשים האלה לא רגישים לסבל שלנו, הם לא מעוניינים שנתעד שום דבר שיכול להוביל לפתרון. אני גם צילמתי דברים שסובלים מהם. העניין כאן הוא צילום של דברים שנוגעים לציבור, לא משהו פרטי. אם לא נעשה את זה אז הסבל יימשך, אין מי שידאג לנו".

 

היא אמרה כי אותו מאבטח "לא כיבד אף אחד. אין לו זכות לדבר מול אנשים בצורה כזו. אנחנו לא באים לבית שלו אלא לגוף ציבורי. הוא עובד כמאבטח ועליו לכבד את תפקידו ולא לקלל אנשים".

 

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר בתגובה כי "המאבטחים העובדים ביחידות הרשות ברחבי הארץ מתודרכים באופן תמידי לנהוג בציבור ברגישות ובכבוד וכך אכן עושים מדי יום, שעות רבות ובכל יחידה הפזורה בארץ. אנו מצרים מאוד על המקרה ובהחלט נבדוק את נסיבותיו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אלימות בסניף משרד האוכלוסין
מומלצים