שתף קטע נבחר

טראמפ נותן לקים "הזדמנות חד פעמית", ישראלי חשוד שדקר אוסטרלי. חדשות השבת

לקראת הפסגה הצפויה הבהיר טראמפ כי "יידע תוך דקה אם קים רציני". לראשונה תקף צה"ל חוליה שתכננה לשגר בלוני נפץ. את יום הנכסה ציינו כ-10,000 מפגינים ברצועה, ובעימותים עם צה"ל נהרגו ארבעה. עצרת האו"ם צפויה לדון באלימות בגבול בהמשך השבוע. וגם: צו מעצר בתאילנד לישראלי שתועד דוקר תייר שיכור

 

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר הערב (שבת) בוועידת ה-G7 לקראת הפסגה הצפויה לו עם שליט צפון קוריאה בסינגפור כי "קים ג'ונג און באמת יכול להפוך את צפון קוריאה למדינה גדולה, אבל זו הזדמנות חד-פעמית". טראמפ, שייפגש עם קים בשלישי לפנות בוקר שעון ישראל במעמד שעד לפני שבועות אחדים נשמע דמיוני, כינה את נסיעתו לפסגה בסינגפור "משימה של שלום". טראמפ אמר כי יידע "בתוך דקה" אם קים רציני בכל הנוגע לוויתור על הנשק שלו, וכי אם ירגיש שקים אינו רציני – לא יאריך את השיחות. 

 

לראשונה ירו כוחות צה"ל כצעד אזהרה לעבר חוליית פלסטינים שעסקה בהכנת בלוני נפץ ברצועה. הירי בוצע על ידי כלי טיס, בשל עלייה בהפרחת הבלונים והעפיפונים שאליהם חוברו מטעני חבלה. הפלסטינים שיגרו עפיפוני תבערה שגרמו לעשר שריפות בעוטף עזה. כוחות הכיבוי השתלטו על האש, אך גם הפעם נגרם נזק לשדות. 

 

כ-10,000 פלסטינים הפגינו אתמול בגבול הרצועה במסגרת מחאת יום הנכסה. בעימותים סמוך לעיר עזה ובגבול נהרגו ארבעה בני אדם. המפגינים התכנסו בחמישה מוקדים ליד גדר הגבול, בעיקר בדרום הרצועה, והחלו להבעיר צמיגים. כוחות צה"ל השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות וירו ירי אזהרה לעבר פלסטינים שהתקרבו לגדר וניסו לחבל בה, הן ליד חאן יונס שבדרום הרצועה והן בצפונה. בנוסף, צלפים ירו לעבר מסיתים מרכזיים בשני מוקדים עיקריים - ג'באלייה שבצפון הרצועה וחאן יונס בדרומה. הפלסטינים דיווחו על 618 פצועים. 

 

בדיווח מקו הגבול של חאן יונס נמסר כי צלפי צה"ל לא ירו גם לאחר שקיבלו אישור, בשל ספק אם יצליחו לפגוע בקרסולי המסיתים המרכזיים, נשים וילדים פלסטינים נשארו הפעם בבתיהם ומתפרעי חמאס כשלו בפריצת גדר הגבול, ביום הלאומי הפלסטיני האחרון. 

 

הפלסטינים פנו לעצרת הכללית של האו"ם בבקשה לחקור את האירועים בעזה. כינוס חירום של העצרת שבו יצביעו על גינוי ישראל בגין "השימוש בכוח מופרז נגד פלסטינים", על אימוץ היוזמה הכוויתית לחקירת האירועים בעזה בחודשים האחרונים, ועל הצבת כוח בינלאומי ברצועה - יתקיים ביום רביעי הקרוב. הקריאה הפלסטינית מצטרפת להצעה זהה מתחילת החודש במועצת הביטחון, שנדחתה בזכות הווטו האמריקני, אותה כינתה השגרירה ניקי היילי "חד-צדדית באופן דוחה" לאחר שלא ציינה כי חמאס הוא השולט בעזה.

 

הטרור החקלאי נשכח מעט עקב טרור העפיפונים, שגורם בחודשים האחרונים לשריפת שדות חקלאיים, שמורות טבע ויערות. ואולם הפשיעה החקלאית נעה על מנעד רחב של אירועים: גניבת פרי מהמטעים בתדירות יומיומית, הצתות רכוש, שדות, מתבנים וכלים חקלאיים, גניבת בעלי חיים ועקירת מטעים. באזורים רבים החקלאים פועלים בכוחות עצמם. כך למשל הוקם ארגון השומר החדש, ובמועצה האזורית מרחבים בנגב, הוקמה יחידת מתנדבים של מג"ב. 

 

חיזבאללה-חמאס-סוריה

ישראל עושה מאמצים באו"ם כדי להעלות לדיון את סוגיית הקשרים בין חיזבאללה לחמאס. כך דווח בעיתון לבנוני. על פי הדיווח, מדובר בקשרים אשר מדאיגים את ישראל, והיא העלתה בפני האו"ם אינדיקציות ולפיהן קיים קשר לוגיסטי-צבאי בין חמאס לחיזבאללה, בחסות איראנית. מטרת הקשרים האלה היא הקמת כוח צבאי שלם של חמאס על אדמות לבנון, כולל מפעלים לייצור טילים ורקטות, וכוח צבאי שיכיל אלפי "לוחמים פלסטינים". 

חיילים רוסים ב פרברי דמשק סוריה רוסיה (צילום: רויטרס)
פרברי דמשק(צילום: רויטרס)
  

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נאם ואמר כי "גם אם העולם כולו יתאחד כדי להוציא אותנו מסוריה - לא נצא ממנה". הוא הוסיף כי כוחותיו יישארו במדינה השוסעה "עד שההנהגה הסורית תגיד לנו אחרת". לדברי נסראללה, "ישראל רוצה לשנות את המערכה מול סוריה. כעת היא מעוניינת להוציא את איראן וחיזבאללה מסוריה. ציונים - תודו שנכשלתם במערכה ובניסיון לפגוע בציר ההתנגדות בסוריה". 

 

חסן נסראללה  ()
חסן נסראללה

"וול סטריט ג'ורנל" ציטט מפקדים בארגוני המורדים הסורים, ועל פיהם במחוז אידליב המשטר הסורי מספק מדי צבא למיליציות איראניות, בהן חיזבאללה, כדי שאלה יימנעו מתקיפות ישראליות על מטרות איראניות במדינה. לפי הדיווח, לאחר שכוחות חיזבאללה והמיליציות הפרו-איראניות האחרות נסגו לכאורה מאזור קוניטרה ודרעא שבדרום סוריה – הם שבו לשם בכסות של צבא סוריה "כשהם חמושים ברקטות וטילים".

 

מוגריני ונתניהו. לא הפעם (צילום: AFP) (צילום: AFP)
מוגריני ונתניהו. לא הפעם(צילום: AFP)
 

ראש הממשלה בנימין נתניהו סירב לפגוש את שרת החוץ של האיחוד האירופי. בעקבות זאת ביטלה פדריקה מוגריני ביטלה את בואה לכנס של הוועד היהודי-אמריקני בישראל, שתוכנן לתחילת השבוע הבא. גורם מדיני הסביר: "מוגריני, שעמדותיה עוינות מאוד את ישראל, לא הוזמנה על ידינו אלא על ידי הוועד". באיחוד טוענים כי הביטול נבע כתוצאה מ"אילוצי לוח זמנים". 

 

 

הנרצחת סוזנה פלדמן ()
הנרצחת סוזנה פלדמן, וזירת הרצח

החשוד ברצח הנערה היהודייה בגרמניה הודה במעשה: עלי בשאר, מבקש המקלט שנעצר בעיראק בחשד שרצח את הנערה היהודייה סוזנה פלדמן בגרמניה, הסביר כי לא ביצע את הרצח ממניע לאומני כלשהו. מפקד משטרת מחוז דוהוכ שבצפון עיראק, טארק אחמד, אמר במסיבת עיתונאים כי בשאר הודה כי חנק את פלדמן למוות. 

 

לדברי אחמד, "בשאר טוען כי הוא ופלדמן היו חברים, אך הם נקלעו לוויכוח והוא רצח אותה כשהיא איימה עליו שהיא תזעיק משטרה". גורם עיראקי רשמי מסר אתמול לסוכנות הידיעות AFP כי הרשויות נערכות להסגיר את בשאר "בהקדם האפשרי" לגרמניה. בשאר נעצר יממה לאחר שגופתה של פלדמן נמצאה קבורה בשיחים. הוא נמלט לעיראק יחד עם הוריו ואחיו, כשהם משתמשים בשמות בדויים. כך מסר שר הפנים הגרמני הורסט סיהופר.

 

חנינה למוחמד עלי? לא תודה

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע כי הוא שקול לחון את המתאגרף האגדי מוחמד עלי לאחר מותו. עלי, שנולד בשם קסיוס קליי, הורשע בשנות ה-60 של המאה הקודמת כשסירב להתגייס לצבא האמריקני בזמן מלחמת וייטנאם. ואולם רון טוויל, עורך דינו של עלי, אמר כי אין צורך במחווה מצד הנשיא וזאת מכיוון שבית המשפט העליון בארה"ב ביטל את הרשעתו של המתאגרף בשנת 1971. "אנו מעריכים את המחווה, אך אין צורך בחנינה". הוא הוסיף כי במקרה זה "אין הרשעה שמצריכה חנינה".

כפיל של קים ג'ונג און ב סינגפור (צילום: רויטרס)
הכפיל של קים ג'ונג און בסינגפור(צילום: רויטרס)
קומיקאי אוסטרלי שנודע בחזותו הדומה במיוחד למנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און, הגיע לסינגפור לקראת הפגישה ההיסטורית בינו לבין נשיא ארצות הברית. הקומיקאי, שסירב למסור את שמו האמיתי והזדהה כהווארד אקס, סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס כי עם נחיתתו בסינגפור הוא עוכב ותושאל קרוב לשעתיים וחצי על ידי כוחות הביטחון.   

 

משטרת פטאיה שבתאילנד הוציאה אתמול צו מעצר נגד תייר ישראלי, שעל פי החשד דקר תייר אוסטרלי שיכור שצבט את ישבנה של חברתו. האירוע התרחש ביום חמישי האחרון במועדון הלילה "מיקס דיסקוטק" בפאטיה, עיר נמל שממוקמת כ-150 ק"מ דרומית לבנגקוק. המשטרה הודיעה שהיא מחפשת אחרי הישראלי, ואולם לפי שירותי ההגירה של תאילנד החשוד הספיק להימלט ולצאת מתחומי המדינה.

 

ג'ינה טארגל (צילום: טוויטר)
ג'ינה טארגל(צילום: טוויטר)
בבריטניה הלכה לעולמה ניצולת השואה ג'ינה טארגל, ששרדה את גטו קרקוב בפולין, את צעדות המוות ואת מחנה ההשמדה ברגן-בלזן בגרמניה, והיא בת 95. טארגל נודעה בכינוי "הכלה של ברגן-בלזן" לאחר שנישאה לחייל בריטי שהשתתף בשחרור המחנה. ב"גרדיאן" הבריטי דווח כי טארגל, שהתגוררה בממלכה לאחר מלחמת העולם השנייה, הקדישה את מרבית חייה להרצאות בפני תלמידים מקומיים על זוועות השואה. עוד נכתב כי ניצולת השואה פגשה גם את הנערה המפורסמת אנה פרנק במחנה ההשמדה, וטיפלה בה בזמן שגססה ממחלת הטיפוס.

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)
קנצלר אוסטריה, סבסטיאן קורץ, בן 31 בלבד, יבוא בשבוע הבא לארץ כדי לשכנע: "ארצנו מקבלת יהודים, יש לנו אחריות לישראל". זאת לאחר שהקים ממשלה עם מפלגה אנטישמית. בביקורו הוא מקווה להוכיח שהוא רואה בישראל לא רק ארץ של היסטוריה מרתקת ועבר עשיר, אלא גם של בילויים – ושל בחירה בחיים.

 

שני הרוגים בתאונות

בתאונות דרכים בסוף השבוע נהרג רוכב אופניים חשמליים, נתין זר בן 45, מפגיעת רכב בכביש 1 מתל אביב לירושלים. נערה בת 14 מכרמיאל נפטרה מפצעיה - לאחר שנפגעה בתאונה ליד העיר ביום חמישי. מחקירה ראשונית של המשטרה עלה כי הנערה וחברתה כבת 16 חצו את הכביש, כאשר רכב פגע בנערה. היא נפצעה באורח קשה מאוד בכל חלקי גופה. במד"א אמרו כי חברתה לקתה בחרדה. בנוסף, נפצע באורח קשה נער בן 14 מפגיעת רכב בזמן שרכב על אופניים חשמליים בקלנסווה.

 

ילד בן חמש טבע בבריכה פרטית בשכונת הר שמואל בגבעת זאב הסמוכה ירושלים. צוות מד"א שהגיע למקום הגדיר את מצבו אנוש ופינה אותו לבית החולים הדסה הר הצופים.

 

כ-80 אלף מטיילים פקדו את שמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ. למרות החום הכבד,  נופשים רבים הגיעו לאתרי המים ולשלל אתרי הטבע. לפני הצהריים דווח על עומסים בגן הלאומי גן השלושה (הסחנה) ובהמשך גם במעיין חרוד. בשעות הצהריים היה חוף דור, הסמוך לזכרון יעקב, עמוס אף הוא עד אפס מקום.

מטיילים בשמורת הטבע חוף פלמחים (צילום: אדר סטולרו מליחי, רשות הטבע והגנים)
מטיילים בשמורת הטבע חוף פלמחים(צילום: אדר סטולרו מליחי, רשות הטבע והגנים)
קרוב ל-25 אלף נופשים בילו את השבת סביב חופי הכינרת. מתוכם, כ-11 אלף בני אדם שהו ב-15 החופים השקטים, המופעלים על ידי איגוד ערים כינרת. בשמורות הטבע והגנים הלאומיים טיילו כ-80 אלף ישראלים. בין האתרים הבולטים היו הגנים הלאומיים גן השלושה (הסחנה), מעיין חרוד, חוף פלמחים, חוף בית ינאי ושמורת הטבע עין גדי. 

 

אך אתר חמת גדר נסגר מסיבות אחרות. תן נשך ילדה במקום, וגם תקף שתי צעירות. לפיכך נסגר אתר הקמפינג עד להודעה חדשה. "לא תהיה כל פשרה בנושא שלומם, בריאותם וביטחונם של הנופשים", אמר ראש מועצת עמק הירדן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים