שתף קטע נבחר

בת"א, בירושלים ובתקוע: זוכרים את אורי - ומוחים

בכיכר רבין הונפו תמונות קורבנות פיגועים, בכיכר ציון אמרה חברה של משפחת אנסבכר כי "המדינה צריכה לרעוד אחרי המעשה הנורא הזה", בגשר המיתרים חסמו מפגינים את הכניסה לבירה וגם בתקוע הודלקו נרות לזכר בת ה-19 שנדקרה למוות בעין יעל

 

 

זוכרים את אורי - ודורשים לפעול בתקיפות נגד המרצחים: בכיכר רבין בתל אביב ובכמה מוקדים בירושלים התאספו אמש (שבת) מאות והדליקו נרות לזכרה של אורי אנסבכר, בת 19 מתקוע, שנרצחה ביום חמישי. במקביל, כמה עשרות מתושבי תקוע הדליקו בכיכר היישוב נרות לזכרה. החשוד, צעיר פלסטיני, נעצר ביום שישי בערב ברמאללה על ידי כוחות ימ"מ.

 

כ-100 איש הגיעו לכיכר ציון בבירה ודרשו נקמה. "אף אחד לא יהרוג ילדה שלנו ככה באכזריות בלי לשלם", קראו. ימית אברמוב, חברה של משפחת הנרצחת שהגיעה למקום, אמרה: "באנו להביע את הכאב על אורי שלנו, שהאור שלה כבר לא איתנו יותר. היא נרצחה באופן מזעזע והמדינה כולה צריכה לרעוד לאור המעשה הנורא הזה. המשטרה עצרה פלסטיני שחשוד ברצח, אם זה באמת הוא אני מקווה שהמדינה תגעש ותרעש עד שימצו איתו את הדין".

 

עשרות מפגינים חוסמים לסירוגין את הכניסה לירושלים סמוך לגשר המיתרים וקוראים: "העם דורש נקמה".

הדלקת נרות והפגנה בכיכר רבין (צילום: דנה קופל )
הדלקת נרות והפגנה בכיכר רבין(צילום: דנה קופל )

הדלקת נרות לזכרה של אורי אנסבכר (צילום: דנה קופל)
מדליקים נרות לזכר אורי אנסבכר בכיכר רבין(צילום: דנה קופל)

 הדלקת נרות לזכרה של אורי אנסבכר (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

 הדלקת נרות לזכרה של אורי אנסבכר (צילום: מוטי קמחי)
המחאה בכיכר רבין(צילום: מוטי קמחי)

הדלקת נרות והפגנה בכיכר רבין (צילום: דנה קופל )
(צילום: דנה קופל )

אורי אנסבכר (צילום: באדיבות המשפחה)
אורי אנסבכר(צילום: באדיבות המשפחה)

הפגנה קטנה נוספת התקיימה בכיכר פריז, לא רחוק מבית ראש הממשלה. המפגינים נשאו בין היתר שלטים "די לרצח נשים". אחרים התאספו בגשר המיתרים בירושלים. אנסבכר הותקפה ונדקרה למוות באזור מיוער בעין יעל שבירושלים, מאות מטרים ממרכז יעלים, שם עשתה שירות לאומי.

 

קבוצת מוחים אחרת התאספה בכיכר רבין בתל אביב. בין היתר טענו המפגינים כי כוחות הבטחון "משתיקים" פיגועי טרור ולא קובעים את מניע הרצח כלאומני. שב"כ, שהודיע אמש כי החשוד ברצח הוא ערפאת ארפאעיה, פלסטיני בן 29 מחברון, מסר כי חקירתו של ארפאעיה נמצאת בעיצומה, ובמסגרתה נחקר גם המניע לרצח. בהפגנה בתל אביב הונפו בין היתר שלטים שעליהם נכתבו שמות קורבנות פיגועים והכיתוב "מממן רוצח שווה רצח".

 

אריאל משדרות הגיע לכיכר רבין: "אנשים נרצחים פה שבוע אחרי שבוע חודש אחרי חודש והמצב נשאר אותו דבר רק הקורבנות משתנים. אנחנו דורשים שינוי לא ייתכן שאין הרתעה מספקת הגיעה הזמן שמחבל יירתע שכך הסביבה הקרובה שלו תצא נגדו שידעו מה יפסידו".

 

שלמה לחיאני מלוד: "האירוע התארגן באופן ספונטני ועבר בווטסאפ ובפייסבוק. המסר הוא שנמאס מנסיונות ההשתקה של הטרור אחרי שמאות משפחות עברו רצח על רקע טרור לאומני. אנו דורשים להפסיק את הסיסמאות. קראו פה דוברים לגירוש משפחות מחבלים והרתעה אמיתית".

 

כיכר ציון (צילום: אלכס גמבורג)
נרות בכיכר ציון(צילום: אלכס גמבורג)

הדלקת נרות בתקוע (צילום:  משה סויל)
זוכרים בתקוע(צילום: משה סויל)

לפי הודעת השב"כ, ארפאעיה יצא מביתו בחברון כשברשותו סכין ועשה את דרכו לכיוון הכפר בית ג'אלה. הוא צעד לכיוון היער, שם הבחין באורי, תקף ורצח אותה. יממה לאחר מכן נכנס כוח ימ"מ סמוך לשעה 20:30 למסגד בלב רמאללה בעקבות מידע מודיעיני של השב"כ על מיקום החשוד בתוכו.

 

בסריקה שעשו הלוחמים במסגד לא נמצא החשוד והכוח יצא מהעיר להתארגנות מחדש. חוקרי השב"כ בדקו את צילומי מצלמות האבטחה בשכונה בה היה המסגד ושלחו מחדש כעבור שעה וחצי את כוח הימ"מ למבנה הנטוש הסמוך, שם המחבל הסתתר. הלוחמים שלחו לעבר המחבל כלב שרץ לעבר המחבל והיה זה למעשה שלכד אותו, ללא התנגדות. החשוד נתפס ללא נשק וגם ללא הסכין עימה ביצע את הרצח.


פורסם לראשונה 09/02/2019 21:52

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
מדליקים נרות בכיכר רבין
צילום: מוטי קמחי
מומלצים