שתף קטע נבחר

שקד: "בטוחה שליברמן מעדיף ממשלת ימין ולא בחירות"

יו"ר הימין החדש התייחסה למאמצים להרכבת ממשלת אחדות: "קודם כל צריך למצות את המהלכים. אם ייכשלו יש להקים ממשלת ימין". על המחלוקות בנושאי דת ומדינה אמרה: "יש פתרונות שירצו את כולם, צריך רצון טוב"

 

 

ברקע המאמצים להרכבת ממשלת אחדות, יו"ר הימין החדש איילת שקד התייחסה הבוקר (ג') בריאיון לאולפן ynet לאפשרות שהמאמצים ייכשלו: "בטוחה שגם אביגדור ליברמן מעדיף להקים ממשלת ימין ולא לדרדר את המדינה לבחירות בפעם השלישית".

 

בתחילת דבריה הבהירה שקד: "קודם כל צריך למצות את המהלכים לאחדות. מתוצאות הבחירות הדבר המתבקש הוא שתקום ממשלת אחדות. אני עובדת על זה כבר שבועות רבים. אם המאמצים לאחדות ייכשלו יש להקים ממשלת ימין, כמו הממשלה שתפקדה היטב".

 

היא התייחסה לקשיים בהרכבת ממשלת אחדות: "לכחול לבן אין שום בעיה לשבת עם החרדים, הם היו שמחים מאוד שאנחנו והחרדים נלך איתם. השאלה אם הם מוכנים לשבת תחת נתניהו כראש ממשלה. זו השאלה הגדולה. אם הם יכריעו שהתשובה היא לא, אז אני חושבת שהאחריות על כולם - גם על החרדים וגם על ליברמן - למצוא גשר ומתווה משותף, ויש כאלה, להקים ממשלה יציבה וחזקה כמו הקודמת ולא לדרדר את המדינה לבחירות".

איילת שקד (צילום: אבי מועלם)
שקד. "בטוחה שליברמן מעדיף ממשלת ימין ולא לדרדר את המדינה לבחירות"(צילום: אבי מועלם)
 

- אבל אין עדיין פריצת דרך

"נכון, יש קשיים, אבל יש גם פתרונות שיכולים לרצות את שני הצדדים, אני העברתי כמה פתרונות. צריך לעבוד בשקט וקודם כל רצון טוב".

 

- החרדים יצטרכו לעשות ויתורים? חוקי הגיוס, המרכולים, הגיור – זה משהו שאפשר להעלות לסדר היום?

"זה נכון שאצל החרדים המערכת הרבה יותר מורכבת כי זו לא החלטה שמקבל פוליטיקאי אחד, יש כמה מנהיגים לציבור החרדי וכמובן גם ההנהגה הרבנית, ולכן התהליכים שם יותר מורכבים וצריך זמן בשביל זה".

איילת שקד (צילום: אבי מועלם)
שקד. "כל נושא הבלוק זה פיקציה, כחול לבן היו שמחים שאנחנו והחרדים נלך איתם"(צילום: אבי מועלם)
 

אופציה של הקמת ממשלת ימין צרה, שתכלול גם את ישראל ביתנו וגם את החרדים, אפשרית רק לאחר שייגמר המנדט של יו"ר כחול לבן בני גנץ. עם תום המנדט תחל תקופה של 21 ימים שבהם כל חבר כנסת שישיג תמיכה בכתב של 61 ח"כים יקבל את המנדט להרכבת הממשלה.

 

ליברמן ונתניהו נפגשו הבוקר, בפעם השנייה השבוע, ולפי ההודעות שהוציאו ישראל ביתנו והליכוד, "הפגישה הייתה טובה ועניינית והשניים ימשיכו במאמצים להקמת ממשלת אחדות".

 

השאלה המרכזית שבה מתמקדים נתניהו וליברמן בימים האחרונים היא איך מקימים ממשלת אחדות - איך מצרפים את כחול לבן לממשלה. השיחות עסקו בקווי יסוד מתוך מחשבה שיש להסכים על קווי יסוד ולאשר את תקציב המדינה לפני שמקימים את הממשלה החדשה. עם זאת, עדיין נרשמים קשיים סביב נושאי דת ומדינה - גם אצל החרדים וגם אצל ליברמן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים