אל על תחל בטיסות ניסוי ישירות לאוסטרליה, המניה צונחת בעקבות ירידה ברווח
לקראת קו של 17 שעות? חברת התעופה הודיעה כי בעוד כמה חודשים תחל בטיסות ניסוי למלבורן. הרווח הנקי של אל על ברבעון השלישי ירד ב-30% ביחס לרבעון המקביל אשתקד - ובעקבות זאת צנחה המניה ב-19% בפתיחת המסחר בבורסה בת"א
האם בקרוב ניתן יהיה לטוס מישראל לאוסטרליה ללא חניית ביניים? חברת התעופה אל על הודיעה על כוונתה לבצע טיסות ניסוי ישירות מישראל לאוסטרליה על מנת לבחון היתכנות לביצוע טיסה למלבורן. בדיווח לבורסה הבוקר (ד') הודיעה אל על גם על ירידה משמעותית של 30% ברווח הנקי ברבעון האחרון, מ-42 מיליון דולר ל-27 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - ובעקבות זאת צנחה מניית החברה ב-19% עם פתיחת המסחר בבורסה בתל אביב.
אל על הודיעה על הכוונה לפתוח בטיסות הניסוי במהלך הרבעון השני של שנת 2020, בכפוף לאישורים רגולטורים. הטיסות יתקיימו במטוס דרימליינר 787. הטיסה מישראל תימשך כ-16 שעות ו-45 דקות ואילו הטיסה מאוסטרליה - 17 שעות ו-45 דקות. מדובר בטיסה הארוכה ביותר שתערוך החברה הישראלית.
בחברה דיווחו עוד על כך שבתום הרבעון השלישי של שנת 2019 פעלו בצי החברה 12 מטוסים חדשים מדגם 787-9 "דרימליינר", כך שלאחר שארבעה מטוסים נוספים מדגם 787-8 יתווספו לשורות החברה עד תום הרבעון הראשון של שנת 2020, היא תסיים את תוכנית ההצטיידות שלה במטוסים החדישים. לפי ההודעה, הכנסות אל על ברבעון גדלו לכ-647 מיליון דולר. הוצאות ההפעלה ברבעון הסתכמו בכ-505 מיליון דולר, בדומה לרבעון המקביל אשתקד. אל על ציינה בהודעה כי הקו הישיר לטוקיו ייפתח במרץ 2020, וכי בקיץ הקרוב ייפתחו גם קווים ישירים לדבלין באירלנד ודיסלדורף בגרמניה.
מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, אמר כי "למרות התחרות בנתב"ג הצליחה החברה להגדיל את הכנסותיה ולשפר את נתח השוק שלה ב- 2%, כאשר מספר הנוסעים גדל בכ-6.5%. תוכנית ההצטיידות של החברה מתקדמת בהתאם למתוכנן, עד כה קלטה החברה 12 מטוסים חדשים מדגם 787-9. עד תום הרבעון הראשון של שנת 2020 צפויה הגעתם של ארבעה מטוסי דרימליינר נוספים מדגם 787-8 ובכך תושלם התוכנית. לצד זה יצאו משירות החברה בתחילת השנה כל מטוסי ה-767-300 ובהמשך ייצאו משירות כל מטוסי 747-400, כשהאחרון שבהם סיים את פעילותו בתחילת חודש זה, בטיסת פרידה מיוחדת ומרגשת לאחר כ-50 שנות שירות של הצי בחברה". (ראו בסרטון הווידאו בתחילת הכתבה)
סמנכ"לית הכספים, דגנית פלטי, אמרה כי "החברה רשמה ירידה בהוצאות הדלק ברבעון המדווח, כתוצאה מירידה במחירי הדס"ל בשוק ומירידה בכמות הדלק שנצרכה על ידי מטוסי החברה וזאת על אף הגידול של כ-8% בפעילות, בעיקר עקב הפעלת המטוסים מדגם 787-9, שהם יעילים בצריכת הדלק".
לפני כחודש מטוס דרימליינר 787 של חברת התעופה האוסטרלית קוואנטס, ערך את אחת הטיסות הישירות הארוכות בהיסטוריה - 19.5 שעות ו-16,200 קילומטר מניו יורק לסידני. החברה ערכה את הטיסה במטרה לבחון את ההשפעות על הנוסעים ואנשי הצוות של טיסה אולטרה-ארוכה כחלק מתוכנית לבחון נתיבי טיסה חדשים מהחוף המזרחי של אוסטרליה לניו יורק וללונדון.