שתף קטע נבחר

דרכים פשוטות להילחם במחלות החורף

אמנם נראה שמסביבנו כולם מצוננים ומשתעלים אבל אפשר לנסות להתמודד עם הווירוסים והחיידקים. הקפדה על היגיינה וחיטוי, אוורור החדר ושטיפת ידיים הם רק חלק מהפעולות שכדאי לעשות

בשיתוף רקיט בנקיזר

 

כל הורה מכיר את התקופה הזו שבה הילדים חולים בתורנות, מדביקים אחד את השני ומבלים יותר בבית מאשר בגן. קצת קשה להתחמק ממנה בחורף, בייחוד כשהילדים מבלים בג'ימבורי, לומדים בכיתות סגורות ומארחים חברים שקצת מנוזלים או מתעטשים. 

 

אומנם אין לנו שליטה על מה שקורה בחוץ, אבל לפחות בבית, אנחנו יכולים לנסות ולמנוע הדבקות של מחלות. איך עושים זאת? ארזנו עבורכם עצות שעשויות לעזור לכם להילחם בווירוסים ובחיידקים.

 

1. אוורור חדרים

מצד אחד קר והאינסטינקט שלנו הוא לסגור אוטומטית את כל החלונות ופתחי האוורור. מצד שני, במצב זה אנחנו כולאים את החיידקים בתוך הבית ובכל שיעול ועיטוש של בני הבית או חבר שמגיע לבקר כוללם נחשפים לווירוסים וחיידקים.

 

הפתרון: גם אם קר מאוד, השאירו פתח צר בחלון לאוורור.

 

השאירו חלון פתוח (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
השאירו חלון פתוח(צילום: shutterstock)

2. ניקיון והגיינה

החיידקים משוטטים בכל מקום ברחבי הבית. הם נמצאים על הספות, על צעצועי הילדים, על השלטים של הטלוויזיה, הטלפונים הניידים ושולחן הפעילות של התינוק.

 

הפתרון: חשוב להקפיד על ניקיון שוטף, הכולל שטיפה, איוורור הספות, גם בין החריצים, שם מצטבר לכלוך. הקפידו לשטוף ידיים לאחר השירותים ולשטוף ידיים לאחר התעטשות או שיעול, ובכך לנסות למנוע הדבקה.

 

אם התארח אצלכם חבר או קרוב משפחה חולה, שהתעטש או השתעל, הקפידו לנקות היטב ואף לחטא. כדאי לחטא את הצעצועים של הילדים אחת לשבוע. לווירוסים יש תכונה של הישרדות ולכן אם ילד חולה שיחק בצעצוע או הכניס נשכן לפה כשהוא מנוזל, הווירוס יכול לשרוד שעות ולהדביק.

 

כדאי לבחור בחומרי חיטוי לא רעילים ונוחים לשימוש (למשל מותג החיטוי דטול). בהשפרצה אחת באמצעות ספריי המתאדה מהר, ניתן לחטא מקומות ישיבה, משטחי פעילות וגם משטחי הבד שעליהם מייבשים את הכלים.

 

3. שמרו על אווירה רגועה ונינוחה

ידוע כי לחץ וסטרס עלולים להחליש את המערכת החיסונית, וכתוצאה מכך הגוף נלחם קשה יותר בחיידקים ובווירוסים.

 

הפתרון: השתדלו לשוחח ברוגע, לתאם ציפיות עם הילדים, להיות קשובים ולהימנע מצעקות ככל הניתן. זהו רווח לאווירה משפחתית נעימה בחורף או בכלל.

 

ילד ואבא (צילום: shutterstock)
אווירה טובה מפחיתה ללחצים(צילום: shutterstock)

4. כביסה

אומנם אנחנו בתקופת החורף ואם אין לכם מייבש, הכביסה מתייבשת לאט, ובכל זאת הקפידו להחליף מצעים בתדירות גבוהה, לכבס כל בגד, בייחוד אם אחד מבני הבית מצונן, זאת כדי למנוע התרבות חיידקים ולשמור על הגיינה ככל הניתן.

 

5. מנוחה

שינה עוזרת להפיג מתחים ועוזרת להתפתחות וגדילה של הילדים. חורף, קר והכי כיף להתכרבל מתחת למיטה אז אחרי שהם הוציאו אנרגיה - קפצו, השתוללו, הפכו את הבית למתחם ג'ימבורי מאולתר, מנוחה טובה יכולה לעזור ולמנוע מחלות.

 

6. מרק עוף או מרק ירקות

הוא טעים, מחמם ומפנק, עשיר בוויטמינים ומינרלים. מרק עוף או מרק ירקות שעשירים בבצל, גזר, תפוח אדמה, עלים ירוקים טריים כמו פטרוזיליה וכל העולם על דעתכם, ידוע בסגולותיו המרפאות לשיעול, צינון והתקררות. זו תרופת סבתא הוותיקה והידועה ביותר.

 

7. אכלו בריא והקפידו לשתות מספיק מים

לעומת הקיץ, אנחנו פחות מרגישים את הצמא ובכל זאת הקפידו שהילדים ישתו מספיק מים. בנוסף, חשוב להקפיד על תזונה נכונה שמכילה את כל אבות המזון.

 

מומלץ לאכול פירות הדר כגון תפוזים, קלמנטינות ואשכוליות שמכילים ויטמין C ועוזרים לשמור על המערכת החיסונית. לויטמין C יש תכונות אנטי חמצוניות ולכן יכול לסייע מפני מחלות, זיהומים וחיידקים.

 

כהורים, אתם לא יכולים לעזור לילדים בכל קושי או  כאב אבל בהחלט יכולים לעשות כל מה שצריך כדי לנסות למנוע מחלות ולשמור על היגיינה וחיטוי הבית.

 

בשיתוף רקיט בנקיזר

 

 

 


פורסם לראשונה 22/01/2019 09:00

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים