שתף קטע נבחר

סנוקר: רוני אוסאליבן זכה באליפות בריטניה ושבר שיאים

"רוקט רוני" ניצח 6:10 את מארק אלן, הפך לשיאן הזכיות בתארי מייג'ור (19) ובאליפויות בריטניה (7) וטיפס ליציע עם הגביע: "היה לי חשוב לחלוק את הרגע הזה עם הקהל". אליפות סקוטלנד: עדן שרב הישראלי-סקוטי הוגרל מול שחקן איראני

רוני אוסאליבן (42) זכה בתארים רבים בקריירה הארוכה שלו, אבל חגיגה כמו זו שהייתה הלילה (בין ראשון לשני) אחרי שניצח 6:10 את מארק אלן וזכה באליפות בריטניה, לא נראתה מצדו מזה זמן רב. מיד לאחר שהגביע הוגש לו, אוסאליבן טיפס אל היציע והצטלם והצטלם סלפי עם כל צופה שהיה חפץ בכך.

 

אולי זה הסיום של השבוע המתוח בו התכתש עם התאחדות הסנוקר הבינלאומית, אבל נראה שיותר מהכול אלו השיאים המדהימים שקבע שגרמו לאוסאליבן לחגיגה יוצאת הדופן. עם זכייתו באליפות בריטניה הפך אוסאליבן לשיאן הזכיות בתארי המייג'ור (שלושת הטורנירים החשובים ביותר: אליפות העולם, אליפות בריטניה והמאסטרס) עם 19 תארים, אחד יותר מסטיבן הנדרי האגדי. בנוסף, אוסאליבן שבר את שיא הזכיות גם באליפות בריטניה עצמה אחרי שהניף את הגביע בפעם השביעית, פעם אחת יותר מסטיב דייויס, המלך של הענף בשנות ה-80'. סך הכול זכה אוסאליבן בקריירה חמש פעמים באליפות העולם, שבע פעמים במאסטרס ושבע פעמים באליפות בריטניה.

 

רוני אוסאליבן. סיום מתוק לשבוע מתוח (צילום: getty images) (צילום: getty images)
רוני אוסאליבן. סיום מתוק לשבוע מתוח(צילום: getty images)

אוסאליבן הגיע לסשן השני של הגמר ביתרון מבטיח של 2:6 ועלה ל-2:7 אחרי שהטביע את האדום האחרון לפינה העליונה. אלן עם ברייקים של 56 ו-37 צימק ל-7:3 ולאחר מכן הוסיף סנצ'רי של 105 נקודות כדי להתקרב מרחק שלושה משחקונים, 7:4. אוסאליבן ניצח במשחקון הבא וירד להפסקת אמצע הסשן ביתרון 4:8.

 

אלן היה בעמדה לנצח במשחקון ה-13 אבל איבד יתרון של 6:59 ואוסאליבן ברח ל-4:9, מרחק משחקון מהתואר. אלן החמיץ הזדמנות לברייק מקסימלי במשחקון הבא, אבל לפחות ניצח במשחקון עצמו וצימק ל-5:9. החטאה של אוסאליבן במשחקון ה-15, איפשרה לאלן להתקרב עוד קצת, 9:6. אלא שיותר מזה אלן לא הצליח להשיג ואוסאליבן ניצח במשחקון הבא עם ברייק של 78 נקודות, הבטיח את הזכייה באליפות ושפך על עצמו בקבוק מים מרוב אושר.

 

מארק אלן. היה קרוב אבל לא מספיק (צילום: getty images) (צילום: getty images)
מארק אלן. היה קרוב אבל לא מספיק(צילום: getty images)

 

אוסאליבן זכה בעקבות ההישג ב-170 אלף פאונד וסך הפרסים שלו רק בעונה הנוכחית עומדים כבר על 531 אלף פאונד. בנוסף, הוא התקרב מאוד לשני המקומות הראשונים בדירוג העולמי אותם תופסים מארק סלבי ומארק וויליאמס בהתאמה. "לעשות היסטוריה זה דבר פנטסטי, זה מדהים ואני לא מאמין. האוהדים הם הדבר הכי חשוב מבחינתי כרגע, והיה לי חשוב לחלוק איתם את הרגע הזה. אם אשאר בריא יש לי עוד עשר שנים לשחק ואני נרגש לקראת העתיד", אמר אוסאליבן הנרגש, " זה מדהים מבחינתי לשבור שיא של הגיבור שלי סטיבן הנדרי, הוא היה השחקן האולטימטיבי, אבל כדי באמת לעקוף אותו אני צריך לזכות בשמונה אליפויות עולם. אלן הוא לוחם אמיתי עם המון אומץ ואני חושב שהוא עוד יזכה באליפות עולם, יש לי המון הערכה כלפיו כשחקן וכאדם".

 

בתוך כך, במהלך המשחק נערכה הגרלת הסיבוב הראשון של המאסטרס שייפתח ב-13 בינואר בהשתתפות 16 השחקנים הטובים בעולם. המשחק המסקרן ביותר בסיבוב הראשון יפגיש בין שני הכוכבים הצעירים של הענף ג'אד טראמפ וקיירן ווילסון. לאחרונה המתח בין השניים עלה מעט בעקבות מספר עקיצות הדדיות בתקשורת. מארק אלן, אלוף המאסטרס המכהן, יפתח את המסע להגנה על התואר במשחק מול השחקן הבלגי המוכשר לוקה ברסל. רוני אוסאליבן יפגוש את אלוף העולם ב-2015, סטיוארט בינגהאם.

 

סטיוארט בינגהאם. מחכה לאוסאליבן  (צילום: getty images) (צילום: getty images)
סטיוארט בינגהאם. מחכה לאוסאליבן (צילום: getty images)

 

הגרלת הסיבוב הראשון המלאה:

מארק אלן – לוקה ברסל

דינג ג'ונווי – ג'ק ליסווסקי

ג'ון היגינס – ראיין דיי

רוני אוסאליבן – סטיוארט בינגהאם

מארק סלבי – סטיבן מגווייר

ג'אד טראמפ – קיירן ווילסון

בארי הוקינס – שון מרפי

מארק וויליאמס – ניל רוברטסון

 

עוד לפני טורניר המאסטרס היוקרתי, תיפתח כבר היום בגלזגו אליפות סקוטלנד הפתוחה. אוסאליבן יפתח את הופעתו במשחק מול דניאל וולס הוולשי, מארק אלן יפגוש את ליאנג וונבו הסיני. השחקן הישראלי-סקוטי עדן שרב הוגרל מול חוסיין ופאי האיראני, ומעניין יהיה לראות האם האחרון יופיע למרות ששרב מייצג כיום את ישראל בסבב.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: getty images
רוני אוסאליבן
צילום: getty images
מומלצים