שתף קטע נבחר

מכוונים לטוקיו: לקראת אליפות העולם בטאקוונדו

נמרוד קרביצקי, גדי חיימוביץ', בר ראובן, אלכס פיליפוב, אבישג סמברג ורבקה באייך ייצגו את ישראל בשבוע הבא במנצ'סטר. התחרות תשמש בעיקר לצורך צבירת ניסיון בדרך למטרה העיקרית: השתתפות במשחקים האולימפיים ב-2020. הכירו גם את המועמדים למדליות

ביום רביעי הבא, 15 במאי, תיפתח אליפות העולם בטאקוונדו במנצ'סטר שבאנגליה ותימשך ארבעה ימים. שישה ספורטאים (שתי נשים וארבעה גברים) ייצגו את ישראל בתחרות החשובה ביותר של הענף השנה, אשר תהווה ציון דרך חשוב בדרך לאולימפיאדת טוקיו 2020.

 

בר ראובן ישתתף בקרבות לגברים במשקל עד 58 ק"ג, גדי חיימוביץ' בקרבות עד 63 ק"ג, נמרוד קרביצקי בעד 68 ק"ג ואלכס פיליפוב בעד 80 ק"ג. רבקה באייך תתחרה בקרבות לנשים במשקל עד 46 ק"ג ואבישג סמברג בקרבות עד 49 ק"ג.

 

טאקוונדו (צילום: פרטי)
גדי חיימוביץ'(צילום: פרטי)

 

עבור באייך (19) תהיה זו ההשתתפות הראשונה באליפות העולם לבוגרות. היא נחשבת לאחת הספורטאיות המוכשרות ביותר בישראל בענף ולתקווה גדולה מאז שזכתה במדליית כסף באליפות אירופה לנערות ב-2015.

 

באייך נחשבת אמנם לצעירה וחסרת ניסיון בגיל הבוגרות, אבל ביצעה התקדמות ראויה לציון מאז שסיימה את גיל הנוער ורשמה הישגים בתחרויות הפתוחות כמו מדליות הארד באליפות שנערכו בלוקסמבורג, קפריסין, יוון והולנד.

 

טאקוונדו (צילום: אבי מועלם)
רבקה באייך(צילום: אבי מועלם)

 

מאמני הנבחרת – יחיעם שרעבי, מארק ברגינסקי ונועה שמידע, לא מצפים אמנם שבאייך תזכה במדליה כבר באליפות העולם הראשונה שלה, אבל סבורים שהיא מסוגלת להפתיע.

 

אבישג סמברג (17 וחצי) נחשבת לתקווה הגדולה של הענף אחרי שזכתה במדליית ארד באליפות העולם לנוער בנובמבר 2016. היא מתחרה במשקל האולימפי (49 ק"ג) הנחשב לקשה יותר מבחינת דרגת המתחרות בו. המטרה שלה באליפות הנוכחית תהיה בעיקר לצבור ניסיון לקראת היעד האמיתי – המשחקים האולימפיים בטוקיו 2020.

 

אבישג סמברג (צילום: פרטי)
אבישג סמברג(צילום: פרטי)

 

באולימפיאדת הנוער האחרונה, שנערכה באוקטובר בארגנטינה, דורגה סמברג במקום החמישי. מאז היא הספיקה להתמודד בקרבות צמודים נגד מתחרות מהצמרת העולמית הגבוהה, עדיין לא ביצעה את הפריצה המצופה ממנה בגיל הבוגרות, אבל מאמני הנבחרת בונים על הפוטנציאל האדיר שלה לקראת העתיד.

 

בר ראובן, שישתתף בקרבות במשקל עד 58 ק"ג, מתחרה בדרך כלל בקרבות עד 63 ק"ג, קטגוריה בה ישתתף גדי חיימוביץ'. הוא הוריד משקל במטרה להיכלל בסגל, מה שאיפשר להגדיל את המשלחת. ילד הפלא הדרום קוריאני יון יאנג (19) נחשב למועמד לזהב בקטגורייה בה ישתתף ראובן אחרי שניצח השנה את בן ארצו המפורסם קים טאה הון (עלה מקטגוריית משקל עד 54 ק"ג) וגם הרוסי מיכאל ארטמנוב יתחרה על הבכורה.

 

בר ראובן (צילום: פרטי)
בר ראובן(צילום: פרטי)

 

גדי חיימוביץ' נחשב לפוטנציאל גדול, אם כי בנבחרת שומרים על פרופיל נמוך ולא מצפים מאיש לזכייה במדליה (מחיימוביץ', קרביצקי וסמברג, הנחשבים למתחרים בעלי פוטנציאל גבוה מצפים שיעברו לפחות סיבוב או שניים), אלא בעיקר לצבירת ניסיון לקראת תחרויות המיון לטוקיו.

 

הבלגי ג'וואד אשאב, המקסיקני קרלוס נבארו והסיני שוהאו ז'או (האלוף האולימפי בעד 58 ק"ג שהעלה משקל) הם המועמדים לזהב בעד 63 ק"ג וכדאי יהיה לשים לב גם לכישרונות העולים – הקרואטי לוברה ברצ'יץ' והאיראני אחמדי סורוש.

 

העלה משקל. הסיני ז'או חוגג ב-2016 (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
העלה משקל. הסיני ז'או חוגג ב-2016(צילום: גטי אימג'ס)

נמרוד קרביצקי (צילום: פרטי)
נמרוד קרביצקי(צילום: פרטי)

 

קטגוריית המשקל בה יתחרה פיליפוב (עד 80 ק"ג) נחשבת לאחת הקשות ביותר וקיימים בה הבדלים גדולים בין המתחרים. בנבחרת מקווים שהוא לא יקבל בהגרלה בסיבוב הראשון את אחד המתחרים הבכירים דוגמת האלוף האולימפי שיק סלאח סיסה מחוף השנהב, הבריטי לוטאלו מוחמד (זכה בכסף בריו 2016) או הבריטי/מולדבי ארון קוק (ארד באליפות העולם ב-2017 וכסף באליפות אירופה ב-2018).

 

מילאד באיגי הרשגאני מאזרבייג'אן, יליד איראן שזכה בכסף בריו, עשוי לא להתייצב לקרב מול פיליפוב אם יקבל אותו בהגרלה כפי שעשה באליפות הולנד הפתוחה לפני חודשיים.

 

אלכס פיליפוב (צילום: נועם עופרן, איגוד הטאקוונדו)
אלכס פיליפוב(צילום: נועם עופרן, איגוד הטאקוונדו)

פיליפוב מקווה לא לקבל אותו בהגרלה. שיק סלאח סיסה (צילום: EPA) (צילום: EPA)
פיליפוב מקווה לא לקבל אותו בהגרלה. שיק סלאח סיסה(צילום: EPA)

 

הדרום קוריאני לי דאה הון, שזכה שלוש פעמים בזהב בקרבות עד 68 ק"ג בארבע אליפויות העולם האחרונות (2011, 2013 ו-2017), מועמד לעשות זאת גם הפעם בתחרות בה ישתתף קרביצקי. הרוסי אלכסיי דנישנקו נחשב למתחרהו העיקרי. קרביצקי אינו מועמד למדליה, אבל הרשים בחודשים האחרונים כשזכה במדליית ארד בתחרות שנערכה באתונה ובכסף בתחרות שהתקיימה בפולין ובזהב באליפות ישראל הפתוחה שהתקיימה ברמלה. הירדני אחמד אבו גוש, שהדהים עם זהב בריו 2016, העלה משקל ויתחרה בקטגורייה עד 74 ק"ג.

 

רון אטיאס, שייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בקטגוריית משקל עד 58 ק"ג, לא ישתתף בתחרות. מאז ריו 2016 הוא התקרב לדת (אינו מתחרה בשבתות) ובנוסף אינו נמצא בכושר.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים