שתף קטע נבחר

"לשלוף אקדח? איפה נשמע דבר כזה?"

אוהדי הפועל ת"א המומים בעקבות התנהגות כוחות המשטרה מחוץ לאולם הקריה באשדוד אחרי הניצחון על הדרומיים (77:98) במשחק מספר שלוש ברבע גמר הפלייאוף. מהמשטרה נמסר:"אנו דוחים את הטענות, הן נועדו 'להכשיר' את ההתנהגות האלימה של האוהדים"

נראה שלא משנה מה יקרה - הפועל תל אביב תנצח או תפסיד, איכשהו תמיד יש בלגן במשחקיה, בין אם באשמתה ובין אם לא. אמש (שבת) שוב התרחש אירוע אלים במהלך ולאחר ניצחונם של האדומים בחוץ על מכבי אשדוד במשחק מספר שלוש ברבע גמר הפלייאוף (78:99).

 

אחרי המשחק: עימות בין שוטרים ואוהדי הפועל ת"א

 


 

אוהד הקבוצה הוכה מחוץ לאולם במהלך הרבע השלישי. אנשים שהיו במקום טוענים כי מדובר במספר אוהדים של מכבי תל אביב, שהגיעו במיוחד למקום. גם בהודעה הרשמית של הפועל ת"א זו הייתה הטענה.

 

יש לציין כי זו לא הפעם הראשונה בה אוהדי מכבי ת"א מעורבים לכאורה באירוע כזה. בגמר גביע המדינה בכדורעף שנערך ברעננה לפני שנתיים, אוהדים צהובים הגיעו במיוחד למשחק של קבוצת הנשים של מכבי חיפה מול הפועל כפר סבא בידיעה שארגון הקופים הירוקים נוכח במקום. האוהדים חיכו לירוקים עם סיום המשחק, תקפו אותם בצורה קשה וחלק פונו לבית החולים.

 

בחזרה לאירוע אתמול. עם סיום המשחק ניסתה המשטרה לעכב את יציאת אוהדי הפועל ושוב נוצרה מהומה במהלכה נעצרו שני צעירים. האוהדים כאות מחאה החליטו לחסום את כביש הגישה היחיד לאולם ובכך לא אפשרו במשך חצי שעה יציאה מהמקום. השוטרים ניסו לפזר את המחאה האדומה, כשאחד מהם לטענת הפועל תל אביב שלף אקדח בשלב מסוים.

 

אוהדי הפועל תל אביב (צילום: ראובן שוורץ)
שוב הם מעורבים באירוע אלים. אוהדי הפועל ת"א(צילום: ראובן שוורץ)

 

אוהד שהיה במקום אמר: "השוטר איבד את זה. לא תקפנו, ישבנו על הכביש כמחאה,

אבל הם ניסו בכל מחיר לפגוע בנו. לשלוף אקדח על ילדים קטנים, איפה נשמע דבר כזה?". בהמשך גם ריססו השוטרים גז מדמיע כדי לפזר את המחאה. אחרי 45 דקות האוהדים קמו מהכביש.

 

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל דוחה הבוקר בשאט נפש את טענות אוהדי קבוצת הפועל ת"א בדבר אלימות שננקטה כלפיהם אמש בסיום משחק הכדורסל שהתקיים בעיר אשדוד. מדובר בטענות סרק שנועדו ככל הנראה 'להכשיר' את התנהגותם של אוהדי הקבוצה שכללה אלימות והפרת הסדר הציבורי לקראת ובסיום משחק הכדורסל".

 

על תקרית האקדח, נאמר: "מדובר במקרה בו בעקבות המהומה והתלהמות אוהדים סביב לוחם יס"מ נשברה פונדת האקדח שנשמט לעבר הרצפה כשהוא מאובטח כנדרש. הלוחם הרים את האקדח והכניסו במיידי אל כיס מכנסיו ללא שעשה בו מעבר לכך שימוש כלל ובשלב זה יצא השוטר מתוך ההמון. כל שימוש ציני במקרה זה לעיוות המציאות על התנהלות כוחות המשטרה באירוע, מעיד מעבר לכל ספק על רצונם של אוהדים פורעי חוק להצדיק את מעשיהם. במשטרה דוחים על הסף את הטענות למעצרו של קטין כבן 10".

 

"חוקרי משטרת ישראל יבקשו במהלך היום להאריך את מעצרם של שני אוהדי קבוצת הכדורסל (בגילאים 22 ו-32) שנעצרו אמש בסיום משחק הכדורסל שהתקיים בעיר אשדוד. השניים נעצרו אמש לאחר שלקראת סיום המשחק החלו עשרות אוהדים להפר את הסדר ולהתעמת עם כוחות המשטרה מחוץ לאולם הספורט, עימותים וגידופים תוך שאף גרמו נזק קל לרכבי משטרה. מדובר בקומץ בן עשרות אוהדים שבחר להפר סדר ולנהוג באלימות תוך קריאות 'נאצים' וגידופים נוספים לעבר השוטרים. אנו נמשיך לפעול ביד קשה כנגד כל גילוי אלימות במגרשי הספורט ובסביבתם על מנת לאפשר לקהל הנורמטיבי סביבה בטוחה והנאה מירבית מאירועי ספורט למיניהם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי רוקח
אוהדי הפועל ת"א
צילום: אבי רוקח
מומלצים