שתף קטע נבחר

גלן רייס: "הופתעתי כשקראו לי לחזור, אלו ימים משוגעים"

הכוכב שחזר לחולון הגיב על המהלך. שמיר במסיבת העיתונאים לקראת הפיינל-פור: "יש ברברת, להחזיר אותו זה המעשה הנכון". קטש: "האם רייס ישחק? זה לא תלוי בנו. נהיה מוכנים, לא משנה איך". ספאחיה: "הלחץ על מאמני מכבי הוא תמיד זהה". הנרי, דייסון, שמחון, אלכסנדר ולידיי נבחרו לחמישיית העונה

 

ההחלטה של הפועל חולון להחזיר את גלן רייס ג'וניור, שנזרק מהקבוצה באפריל לאחר שהכה באגרוף את גיא פניני, הסעירה את הכדורסל הישראלי. במסיבת העיתונאים החגיגית של מינהלת הליגה לקראת הפיינל-פור התייחסו חלק מהנוכחים לעניין.

 

מאחורי הקלעים של החזרת גלן רייס ג'וניור

פניני על חזרת גלן רייס: "צריך לדעת לסלוח"

ביקורת התבונה הטהורה / עידו אשד

אימון בכורה מחודש לגלן רייס בחולון

 


 

אחרי שכבר ערך אימון קל הבוקר במדי חולון, רייס הופיע לאירוע הגאלה של המינהלת והתחבק על שחקני חולון, ביניהם פניני. "אני בסדר. עשיתי את הדברים הרגילים כשלא הייתי פה", אמר במהלך האירוע, "שיחקתי כדורסל במקום שבו הייתי, זה הכל. אני לא יודע בדיוק מתי קראו לי לחזור. הימים האחרונים היו משוגעים. הייתי צריך לנסוע ממיאמי הביתה ולארוז, אבל זה היה שווה את זה. הייתי מופתע גם כשחזרתי וגם כשעזבתי".

 

גלן רייס ג'וניור מתחבק עם גיא פניני (צילום: עודד קרני, מנהלת הליגה)
סולחה: גלן רייס ג'וניור מתחבק עם גיא פניני(צילום: עודד קרני, מנהלת הליגה)

 

"דיברתי עם דן שמיר בקצרה. אני בכושר טוב. כושר משחק זה שונה, אז אתה לא יודע לגביו עד שאתה משחק", הוסיף רייס. "אני לא מודאג ממה שאומרים, רק מכדורסל. אעשה מה שהקבוצה רוצה שאעשה".

 

דן שמיר אמר כשנשאל על ההחלטה: "לא אכנס לזה יותר מדי. אנחנו מגיעים לפיינל-פור הזה אחרי עונה מעניינת, שונה מיתר הקבוצות. היינו לזמן מסוים אולי הקבוצה הכי טובה בארץ, הובלנו את הליגה בכל הקטגוריות ההתקפיות, ואז עברנו שינויים ודברים באו יותר בקושי. עברנו את אילת אחרי סדרה קשה וסוחטת, אנשים נאלצו להוציא מעצמם יותר ואנחנו לא לגמרי בקו הבריאות".

 

מסיבת העיתונאים לקראת הפיינל פור (צילום: יובל חן)
מסיבת העיתונאים לקראת הפיינל-פור(צילום: יובל חן)

 

"יש הרבה ברברת סביב גלן רייס, כל אחד אומר את מה שהוא חושב. אין טעם שארחיב על זה עכשיו כי זו תוצאה של דיונים ארוכים אצלנו ומי שהחליט חשב על זה טוב", ציין מאמן חולון. "כמו בתקופה האחרונה, אנחנו נשענים על מה שיש לנו. הרבה שחקנים עשו המון. לכל אחד היה תפקיד בכך שלקחנו את גביע המדינה וסיימנו במקום השני. אגב, זה לא משהו שהוא בגזרה שלי באופן מוחלט. במקומות נורמליים מאמן הוא מאמן ויש החלטות ניהוליות שלוקחים אנשים אחרים. בצורה אמוציונלית אגיד שזה היה דבר נכון, להחזיר אותו לסיים את העונה איתנו. הוא עשה הרבה דברים בשבילנו. גם אם היינו מפסידים, היינו מביאים אותו להיות איתנו בקוקטייל בסיום העונה. אנחנו מתכוננים לכל התרחישים האפשריים".

 

רייס נחת בישראל אתמול והבוקר (שישי) כבר ערך אימון בכורה מחודש עם שחקני הפועל חולון. עמדת איגוד הכדורסל היא שהוא לא יוכל לשחק בחצי הגמר מול הפועל ירושלים, כי לטענתם הוא עדיין מושעה (הורחק משני משחקים מהרגע שבו הוא חוזר לארץ), אבל חולון מתעקשת לגרום לזה לקרות והעניין יוכרע בבית הדין של האיגוד. חולון מגיעה במצב לא אידיאלי לחצי הגמר, מאחר שג'ו אלכסנדר נפצע באמצע והצטרף לקורי וולדן שפצוע זה מעבר.

 

גלן רייס במדי הפועל חולון (צילום: הפועל חולון)
גלן רייס במדי הפועל חולון, הבוקר(צילום: הפועל חולון)

 

קפטן חולון, שלומי הרוש, אמר לקראת הפיינל-פור: "אנחנו שמחים להיות פה אחרי בצורת של כמה שנים. אילת עשו נגדנו סדרה מדהימה, ידעו בדיוק מהאנחנו עומדים לעשות. מגיעים לפיינל-פור, זה משחק אחד והכל יכול לקרות. לא נפגוש את אותה הפועל ירושלים שפגשנו בחצי גמר הגביע. ירושלים קבוצה שונה וטובה יותר ממה שהייתה, לפי דעתי".

 

עודד קטש, מאמן הפועל ירושלים, התייחס לאפשרות שגלן רייס ג'וניור ישחק בחצי הגמר ביום שני: "זה מסוג הדברים שלא תלויים בנו. נתכונן כמובן למשחק הכי טוב שאפשר. מה שיחליטו - זה מה שיהיה. נהיה מוכנים, לא משנה איך. זו שאלה שצריך להפנות לאנשים אחרים פה בשולחן".

 

"ירושלים עברה עונה לא פשוטה, אבל אנחנו מגיעים במצב הכי טוב שיכולנו להגיע לכאן", ציין קטש. "אנחנו מרגישים מוכנים. הפוקוס הוא על המשחק הראשון קודם כל. מדברים על אנדרדוג או פייבוריט, אבל זה לא העניין. לכל האחת מהקבוצות יש סיכוי ללכת עד הסוף. אנחנו הפועל ירושלים, אנדרדוג אנחנו לא יכולים להיות, למרות שבאנו ככה טוב יותר למשחקים. אני רק יכול לדמיין מה היה קורה אילו היו סדרות גם בחצי הגמר ובגמר, זה היה יכול להיות מדהים".

 

מסיבת העיתונאים לקראת הפיינל פור (צילום: יובל חן)
נבן ספאחיה: "מכבי תל אביב טובה מספיק"(צילום: יובל חן)

 

יותם הלפרין אמר במסיבת העיתונאים: "גם אנחנו שחררנו את הכוכב או הסקורר הכי גדול שלנו. גם החלפנו מאמנים. היום הרבה יותר שחקנים יודעים את המקום שלהם ומה הם צריכים לעשות כדי שהקבוצה תנצח. אני חושב שהניצחון הכי גדול שלנו בשנים האחרונות הוא שבכל פעם שיש תואר על השולחן - אנחנו פה. לפעמים זה הולך יותר טוב ולפכמים פחות טוב, אבל אנחנו פה".

 

"מי שנמצא פה ראוי להיות, והפיינל-פור הזה הוא מהשוויוניים בשנים האחרונות", אמר קפטן האלופה. "אני מניח שהעובדה שכבר היינו במעמד הזה נותנת שקט נפשי מסוים כי אתה יודע לאן אתה הולך. אבל כל תוצאה שלא תהיה, זו לא תהיה הפתעת השנה בכדורסל. יש משהו הוגן בסדרה, גם מבחינת השחקנים וגם מבחינת המאמנים. קל הרבה יותר לתקן בסדרה מאשר במשחק אחד, אבל זו הסיטואציה ואליה נתכונן".

 

גלן רייס ג'וניור לצד טיישון תומאס באירוע הגאלה של מינהלת הליגה (צילום: עודד קרני, מנהלת הליגה)
רייס לצד טיישון תומאס באירוע הגאלה(צילום: עודד קרני, מנהלת הליגה)

 

דני פרנקו: "לא חושב שאפשר להצביע על פייבוריטית"

נבן ספאחיה, מאמן מכבי תל אביב שסיימה את העונה הסדירה במקום הראשון, אמר: "מכבי תל אביב טובה מספיק ובכושר טוב כדי להתמודד עם כל סגנון משחק שהפועל תשחק בו. לא משנה מה קרה בשלוש השנים הקודמות, הלחץ על מאמני מכבי הוא זהה".

 

ג'ון דיברתולומאו הוסיף: "נחמד שהיו לי יומיים של חופש. בסופו של יום, אם אתה פייבוריט או אנדרדוג - זה לא משנה את ההכנה שלך למשחקים על אליפות".

 

הקפטנים עם צלחת האליפות (צילום: יובל חן)
הקפטנים עם הצלחת. "פיינל-פור מהשוויוניים בשנים האחרונות"(צילום: יובל חן)
 

 

דני פרנקו היה נרגש באירוע: "אני חייב להגיד שהתגעגעתי למעמד ונסעתי לפה עם חיוך גדול. מבחינתנו ומבחינתי ברמה האישית זה 'וי' גדול מאוד על מה שרציתי להשיג עם המועדון הזה. כל השיטה הזו של הפיינל-פור נועדה לטרפד את הפייבוריטיות. יכול להיות שתקציבית אנחנו לא מהמשופעים פה, אנחנו מנסים לחפות על זה בכל מיני דברים, אבל בערב נתון אני לא חושב שאפשר להצביע על פייבוריטית. לכל אחד בשולחן יש סיכויים שווים".

 

"יש התרגשות לאנשים בקבוצה מעצם החזרה של הפועל תל אביב לקדמת הבמה. היה לי כיף מאוד השנה והיה לי שקט שאיפשר לעבוד. ככה זה גם עכשיו, אין לי רעשים ואין לי הפרעות", ציין מאמן הפועל תל אביב. "ככל שהעונה התקדמה התחברנו יותר ויותר. את התוצאות של התהליך ראינו לאחרונה. אני מקווה מאוד שנמשיך לשחק כמו ששיחקנו. אני בטוח שהיריבה שלנו תעשה הכל כדי שזה יקרה".

 

רביב לימונד הוסיף: "שמח לשבת כאן ולהיות חלק מהאירוע הזה. אני מרגיש כאילו הורדתי קוף מהגב כי זה משהו שניסיתי לעשות הרבה שנים עם הפועל ולא הצלחתי. בסוף המשחק לא יכולתי לעשות כלום חוץ מלהישכב על הפרקט ולהריץ את כל התסריטים שהיו לי בראש. ג'רמי פארגו הוא שחקן מוכח, הוא גורם משמעותי ואני מקווה שנוכל לנטרל אותו. אנחנו מגיעים לפיינל-פור שזה משחק אחד ואי אפשר לדעת איך הדברים מתפתחים. ננסה לשלוט במה שאנחנו יכולים לשלוט עליו".

 

יו"ר המינהלת, שמואל פרנקל, נשאל האם הופקו לקחים מטקסי הנפת צלחת האליפות בעונות קודמות, אז שרת התרבות והספורט מירי רגב נדחפה להנפה: "הפקנו לקחים מטקס הנפת הצלחת בשנים קודמות. תראו את הטקס ביום חמישי ותקבלו תשובה סופית".

 

שוכמן שחקן ההגנה של העונה, פארגו "השחקן המצטיין בפלייאוף"

מאוחר יותר הוכרזו הזוכים בתארים האישיים של העונה בליגת ווינר סל (50 אחוז מהבחירה נעשתה על ידי פאנל עיתונאים ו-50 אחוז על ידי קהל הגולשים שהצביע), למעט פרסי שחקן העונה, השחקן הישראלי של העונה ומאמן העונה שיוכרזו רק בהמשך. לחמישיית העונה בליגה נבחרו סק הנרי ממכבי אשדוד, ג'רום דייסון מהפועל ירושלים, עמית שמחון מהפועל אילת, ג'ו אלכסנדר מהפועל חולון וזאק לידיי מהפועל גלבוע/גליל. אף שחקן של מכבי תל אביב לא נבחר לחמישיית העונה הראשונה.

ג'רמי פארגו חוגג (צילום: עוז מועלם)
ג'רמי פארגו. מצאו לו פרס שמעורר תהיות(צילום: עוז מועלם)

 

לחמישייה השנייה של העונה נבחרו ג'ון דיברתולומאו (מכבי ת"א), ג'ורדן לויד (הפועל אילת), חואקין שוכמן (גלבוע/גליל), תומר גינת (הפועל ת"א) ואלכס טיוס (מכבי ת"א).

 

חואקין שוכמן, הישראלי המצטיין של גלבוע/גליל, זכה בתואר שחקן ההגנה של העונה. נמרוד לוי ממכבי אשדוד נבחר לשחקן המשתפר של העונה. יובל זוסמן נבחר לתגלית העונה וקיבל מלגה של 2,000 שקלים מתנת רענן כץ. אדריאן בנקס מהפועל תל אביב הוא השחקן השישי של העונה.

 

ג'רמי פארגו, שחזר למכבי תל אביב לקראת המאבק על האליפות, נבחר לשחקן המצטיין של סדרות הפלייאוף על יכולתו בסדרה מול נס ציונה. מדובר בפרס חדש שנהגה על ידי המינהלת ולא נכלל בקטגוריות שעמדו להצבעת העיתונאים. זאק לידיי מגלבוע/גליל קיבל את פרס מלך הסלים, דימיטריוס טרדוול מהפועל אילת הוכתר למלך הריבאונדים ואבי בן שימול הוא מלך האסיסטים של העונה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עודד קרני, מנהלת הליגה
גלן רייס ג'וניור
צילום: עודד קרני, מנהלת הליגה
מומלצים