שתף קטע נבחר

גירוש ספרד: היכרות עם היריבה הבאה של העתודה

היורש של נבארו, סנטר חזק בצבע, פורוורדים שזורקים מבחוץ ורכז של פעם. החבורה של בית הלחמי תפגוש בצהריים (14:30) יריבה כישרונית על הנייר, אבל כזאת שאפשר לעבור

אם מסתכלים על ההיסטוריה, נבחרת העתודה לא יכולה הייתה לקבל היום (חמישי, 14:30) יריבה קשה יותר מספרד ברבע גמר אליפות אירופה עד גיל 20. ב-10 מתוך 11 השנים האחרונות הספרדים עלו על הפודיום בטורניר היבשתי. למעשה, רק בשנה האחרונה הן נעדרו מהשלישייה הראשונה כשסיימו במקום הרביעי.

 

נקודות בצבע - דף הפייסבוק של ברק חקלאי

דני אבדיה הוא המרענן הרשמי של הכדורסל הישראלי

 

אחרי שזה נכתב, אפשר להגיד שדווקא ספרד הנוכחית פחות מאיימת מאלה הקודמות בהן כיכבו שחקנים שהיום מכדררים ב-NBA כמו למשל ניקולה מירוטיץ' או האחים הרננגומס.

 

 

הספרדים משחקים כדורסל לא טוב בטורניר והרבה בזכות השיטה ההזויה של פיב"א הם העפילו לרבע הגמר. את שלב הבתים סיימה ספרד במקום האחרון אחרי הפסדים לאוקראינה (82:79) וקרואטיה (85:70) וניצחון דחוק על צרפת (74:76).בשמינית הגמר היא קיבלה את ליטא החזקה, שלא הפסידה בבתים. חמש דקות לסיום המשחק היה נראה כי הליטאים בדרך אל שמונה האחרונות, אבל הספרדים התעוררו, הצליחו להפוך את התוצאה ובסופו של דבר לנצח 70:75.

 

אחת הסיבות לניצחון הגדול טמונה ביכולת של הגארד הנהדר אלייש פונט (20, 1.94 מ'), תוצר מחלקת הנוער של ברצלונה, שמשחק בקבוצת הבת של המעצמה הקטלאנית. פונט מזכיר מאוד במשחקו את הסמל הגדול ביותר של בארסה, חואן קרלוס נבארו.

 

אליפות אירופה כדורסל נבחרת ספרד (מתוך האתר הרשמי של פיב
תוצר מחלקת הנוער של ברצלונה. אלייש פונט(מתוך האתר הרשמי של פיב"א)

 

נגד הליטאים הוא להט עם 23 נקודות (8 מהן ברבע האחרון) באחוזים מצוינים - 7 מ-11 מהשדה, 4 מ-7 לשלוש ו-5 מ-5 מקו העונשין. פונט הוסיף גם 8 ריבאונדים. בעתודה מתכננים לפונט קבלת פנים כפי שעשו לכוכב שבדיה, אלייז'ה קלראנס. אם החבורה של אריאל בית הלחמי תצליח להוריד את גארד ברצלונה במספרים, רוב הסיכויים שהיא תעפיל לחצי הגמר.

 

הספרדים משחקים בסגנון שדווקא מתאים לישראל - עם גבוה אחד בלבד בצבע ופורוורדים שזורקים בעיקר מבחוץ. במשחק הראשון של העתודה מול גרמניה שהציבה כמה גבוהים מאסיביים, הנבחרת התקשתה וגם הפסידה.

 

אליפות אירופה כדורסל נבחרת ספרד (מתוך האתר הרשמי של פיב
הסנטר הדומיננטי של הספרדים. יוסאס איגיאטור(מתוך האתר הרשמי של פיב"א)

 

יוסאס איגיאטור (18, 2.07 מ') הוא הסנטר הדומיננטי של הספרדים (10.8 נקודות ו-5.3 ריבאונדים). הוא שייך לפואנלברדה, אבל מושאל בשנים האחרונות לקבוצות מהליגה השלישית. לאיגיאטור יש עוד שנה נוספת בגילאי עתודה.

 

ג'וזף פוארטו (19, 2.00 מ') מוולנסיה הוא אחד מאותם פורוורדים שאוהבים לזרוק מבחוץ. בינתיים באליפות הוא עומד על 22 אחוזים בלבד מחוץ לקשת, אבל לפי נתוניו בעבר, זה לא יהיה חכם לתת לו מטר. פוארטו קולע בטורניר 11.3 נקודות יחד עם 4.8 ריבאונדים. הוא הספיק לשחק מעט עם קבוצתו ביורוליג, אבל לאחר מכן ירד לליגה הרביעית כדי לשחק בקבוצת המשנה כדי להשתתף וקלע במדיה 16.7 נקודות יחד עם 6.1 ריבאונדים בממוצע למשחק.

 

אליפות אירופה כדורסל נבחרת ספרד (מתוך האתר הרשמי של פיב
פורוורד שאוהב לזרוק מבחוץ. ג'וזף פוארטו (מתוך האתר הרשמי של פיב"א)

 

פול לופס (20, 1.87 מ') הוא הרכז המוביל של ספרד. מדובר במוביל כדור שחושב קודם מסירה לפני זריקה. עד כה הוא מוביל את האליפות באסיסטים (7.3), אבל גם מאבד לא מעט (3.5). גם הוא שייך לברצלונה ומשחק בקבוצת הבת של המועדון.

 

בשורה התחתונה נראה כי הדברים תלויים הרבה יותר בנבחרת העתודה מאשר בספרדים. אם הרביעייה – דני אבדיה, מייקל בריסקר, גיל בני ויובל זוסמן

, יהיו טובים כמו נגד השבדים (קלעו 62 מתוך 73 הנקודות של הנבחרת), ישראל תהיה חזק בעניינים וצפויה לעלות למשחק הבא שיהיה על מדליה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מתוך האתר הרשמי של פיב"א
נבחרת ספרד עד גיל 20
מתוך האתר הרשמי של פיב"א
מומלצים